De horloge dip

Brawndo’s got electrolytes. Plants crave electrolytes. You need Brawndo.

Brawndo = Rolex
Electrolytes = erfgoed
Plants = WIS

Jubilee + Fluded kun je erop modden Erik
Maar zo is hij wel wat sportiever.

Ik sta zoals altijd open voor een goed bod :wink:

1 like

ben ook na een maand of 9 volledig verzadigd te zijn van alle plaatjes, koopjes, reviews, tot laat in de nicht filmpjes kijken, etc … heb lange tijd geen interesse gehad in what so ever. klokkie. maar sinds kort kriebelt het toch weer… so let de onrust maar beginnen!

1 like

Misschien is dit 'm wel gewoon. Thnx.

Uhh nee.
Wanneer je een GS hebt, zal je zeker in het begin mega blij zijn. Tot je beseft dat je 1000en euro’s in een Seiko hebt gepompt. Dont get me wrong, het is prachtig, maar ben je WIS genoeg om hier mailing aan te hebben? (GS aankoop is bijna Rolex money). Ook als one piece?

Ik was dit niet, ik beken.

1 like

Je koopt een horloge toch omdat het mooi is? Niet om het merkje dat er op staat.

Overigens zou ik willen aanbevelen om het inside the Seiko factory filmpje op YouTube eens op te zoeken. Dan krijg je toch een heel ander beeld van dat “simpele” Seiko.

2 likes

Ik koop een horloge om meerdere redenen. De voornaamste is omdat ik het mooi vind, maar tevens een belangrijke is het feit er een merk op staat wat ik kan waarderen. Dit heb ik nu eenmaal minder bij GS, de beleving.

Tuurlijk is een GS heel mooi, maar is ie nu vele malen mooier dan het model van Seiko die je voor 400 piek kan halen en er verdomd veel op lijkt?

Helemaal op het gebied van quartz vind ik dit lastig. 9f of niet.

Overigens maakt het weinig uit wat ik vind, het gaat hier om TS. Al is het wel even goed om aan te stippen voordat hij 1000en euro’s uitgeeft en er dan pas bij stil staat. Impulsief als dat TS is :grin:

1 like

Ik vind dat wij als liefhebbers te veel verwachten van onze horloges. We willen elke dag verliefd in die subdials kunnen kijken. Maar zo werkt het leven niet. Je moet samen leven, dingen meemaken, goed én slecht. Dan groeit en evolueert de liefde.

Je kan kiezen hé, of je kiest een ander telkens je denkt niets meer te voelen, en gaat van verliefdheid naar verliefdheid, of je maakt een weloverwogen keuze en bouwt samen een leven uit.

Kan ook recht naar het vivaforum dit :grin:

16 likes

Dit forum maakt wel dat ik hebberig wordt.
Een dierbare zij al eens tegen mij, je bent geobserdeerd door horloges :v:t2:.
Nou ebt dat op zijn tijd wel weg, zodat ik wat meer tijd besteed aan andere liefhebberijen. Ik namelijk ook een audio junk die zijn boxen op spikes heeft en de audio heeft aangesloten met wat high end kabels. Marantz is al voor mij onvoldoende, ik wil McIntosh en Burmester. Dat zijn zeg maar de Breguets van de audio wereld.

Op dit moment ken ik geen horloge dip, ik zit in een horloge virus situatie.

Ken het gevoel. Remedie: je mooie horloges wegleggen op een plek waar je ze niet ziet. Vervolgens een Apple watch omdoen en daar een maand of 4 mee lopen. Loop dan maar weer eens terug naar je mooie klokken en je hebt de vibe terug!!
PS: meestal hou je dat geen 4 maanden vol

Ik ben naar een GS kwarts aan het kijken voor een paar van die redenen. Onderhoud. Waarde over tijd. Niet in geld, maar akkuratesse, gebruiksgemak, tijdloos ontwerp.

Er kan een dag komen dat je iets wilt hebben wat altijd gewoon werkt.

1 like

Dat gevoel heb ik juist niet overgehouden aan quartz. Altijd is dat verdomde batterijtje leeg op een moment dat het niet schikt. Stop je er een nieuwe in, blijkt er toch iets anders mis te zijn.

M’n Hamilton is eigenlijk het makkelijkste horloge dat ik tot nu toe gehad heb. Grote gangreserve, nauwkeurig, doet 't gewoon, maximaal 2 dagen niet dragen dan blijft ie gewoon lopen, kan tegen een stootje, heeft geen last van én wordt niet lelijk van water. Opgegeven als onderhoudstijd: 10 jaar.

Dat haal je met bijna geen enkele quartz…

Waar je 'm wekenlang, soms zelfs maanden kwijt bent.

5 minuten een nieuw batterijtje en de pakking door het siliconenvet slaan is niet hetzelfde als onderhoud. :slight_smile:

Goed punt. Maar wie van ons heeft hier één klok? Ik niet. De reden dat ik m’n Tissot wil verkopen is zelfs onder andere dat ik 'm tijdens 5 weken onderhoud geen seconde gemist heb :slight_smile:
Sterker nog, was bijna vergeten 'm op te halen :rofl:

1 like

Zoveel geld voor een quartz blijft een grote stap voor veel mensen. Immers, een horloge bij de Hema kost 10 euro en loopt bijna net zo zuiver.

Een quartz automatisch met een Hema horloge vergelijken vind ik nogal zwak. Niet omdat een 2824 ook maar een goedkoop, door computers ontworpen uurwerkje is, maar omdat er hoogwaardige, zeer mooi afgewerkte quartz horloges bestaan. Een Eta uurwerk in een high end horloge maakt maar een fractie van de prijs uit.

Dat klinkt leuk.
Probeer jij dit maar uit te leggen aan Oom Henk op een verjaardag…

Mooi afgewerkt met een gesloten kast. Leefduur van een batterij is net zo lang en het verschil op jaarbasis zijn enkele seconden.

Ongetwijfeld, maar een zwevende seconde wijzer is een deel van de beleving. Ook mag je vanaf een bepaalde prijs een bepaalde norm verwachten qua afwijking. Etc etc

Oom Henk vind iedereen die meer dan twee geeltjes uitgeeft aan een horloge een idioot.

Ik snap de charme van verouderde technologie, ik heb automatische horloges en een prachtige platenspeler.

Maar er is niets inferieurs aan quartz, althans dat vind ik.

3 likes

Zeker niet. Helemaal mee eens. Een tijdje een Omega Seamaster quartz als 2de horloge gehad en dit was perfect als grab en go en optisch ziet het horloge er verder precies hetzelfde uit. Maar een dure GS quartz kopen als enige horloge? Mweh

Enfin, we dwalen af van het topic.

1 like

Jij vergelijkt dagelijks penankertjes met een Rolex 3135, en roept dan dat het veel geld is voor zo’n mechanisch horloge terwijl zo’n penankertje ook wel eens nauwkeurig loopt?

Voor 99.9% van alle burgers die horloges dragen blijkbaar niet. Kijk om je heen. Interesse in mechanische horloges is een niche ding.