De horlogepret is voorbij.(?)

Door het dalen van de euro is het kopen van een horloge in het buitenland een stuk duurder geworden. De koopjes zijn dus steeds dunner gezaaid. Kopen jullie hierdoor ook minder?
Positieve van de zaak is dat ik misschien nu eindelijk eens wat geld over hou.:smiley:

Ik kocht al bijna niet meer in het ‘dollar-gebied’. Het gezeur met de ‘CONUS-only’-onzin, invoerrechten en BTW maakte het toch allemaal niet zo interessant.
Het Britse Pond en de euro blijven nog redelijk dicht bij elkaar, gelukkig. Op TZ-UK worden toch nog steeds juweeltjes aangeboden. Daarbij komt: als je in Europa koopt, kun je Paypal omzeilen door met een IBAN-banknummer te werken. Kost niks.

Menno

Ik kocht toch al niet van die dure dingen. Dus ik ga gewoon door, dan kost dat horloge maar een paar Euro meer: het zij zo.

tjvreeken Schreef:

Ik kocht toch al niet van die dure dingen. Dus ik
ga gewoon door, dan kost dat horloge maar een paar
Euro meer: het zij zo.

Zelfde hier. :slight_smile:

Groeten,

Martin

Ik was de laatste tijd toch al de centjes in een potje aan het stoppen voor een omega, maar je blijft toch kijken en je ziet idd de prijzen (na omrekening) oplopen.
En toch heb ik vorige week nog voor weinig een leuke zomerse seiko duiker uit de baai gevist.

Ook zie ik steeds vaker veilingen waarbij men een gedeelte van opbrengst uit de verzendkosten haalt. Verzendkosten van 35 dollar gaan er bij nml niet in als reeele prijzen. Ik heb voor de gein wel eens de postzegel waarde opgeteld van een pakketje uit manilla en kwam omgerekend dan geloof ik op 4 euro terwijl ik wel 25 dollar had betaald voor verzendkosten.

Ik hoorde afgelopen weekend iemand zeggen: “Een hobby mag geld kosten” :slight_smile:

Zit wat in.

eric128 Schreef:

Ik was de laatste tijd toch al de centjes in een
potje aan het stoppen voor een omega, maar je
blijft toch kijken en je ziet idd de prijzen (na
omrekening) oplopen.
En toch heb ik vorige week nog voor weinig een
leuke zomerse seiko duiker uit de baai gevist.

Ook zie ik steeds vaker veilingen waarbij men een
gedeelte van opbrengst uit de verzendkosten haalt.
Verzendkosten van 35 dollar gaan er bij nml niet
in als reeele prijzen. Ik heb voor de gein wel
eens de postzegel waarde opgeteld van een pakketje
uit manilla en kwam omgerekend dan geloof ik op 4
euro terwijl ik wel 25 dollar had betaald voor
verzendkosten.

Die dingen snap ik wel. De verzendkosten worden door ebay niet belast. De verkoper haalt daar ook zijn winst uit. Geloof me als oud ebay verkoper kan ik je vertellen dat het echt dieven zijn.

Maar er zullen toch bepaalde “limieten” zijn ???

Anders zou je bij wijze van spreken een horloge voor 10 euro kunnen verkopen en 1490 euro verzending rekenen ?

Kwam zelfs een webwinkel (Europa)tegen op Ebay die verzendkosten van €65 hanteerd,
vraag me af of het artikel dan persoonlijk gebracht wordt of zo.

btw, merk op de baai dat de prijzen wat omhoog zijn gegaan door het zakken van de Euro ,zullen maar even moeten afwachten tot (hopelijk) betere tijden.
Maar ja, heb je eenmal wat op het oog dan ben je over het algemeen toch wel bereidt om iets dieper in de buidel te tasten,toch?

gr Ron

Kijk eens wat je betaalt als je een pakketje met DHL of Fedex wil versturen vanuit Nederland.

Of de normale post, dat zijn ook geen frisse prijzen hoor!

klopt,

lijkt wel of er flink verdient kan worden aan verzending.
Deze hanteerd ook hoge verzendkosten

http://stores.shop.ebay.nl/JFandSons-Auktion__W0QQ_armrsZ1

zit in Hamburg, rijdt je diesel kun je het zelf halen en ben je nog goedkoper uit

gr Ron

Maar het voorbeeld wat ik bedoel betrof een a4 envelop met een horloge in lagen plastic via de reguliere post vertuurd.

Maar bij Iban ben je toch niet verzekerd? Rekenen ze dan geen wisselkoers?

thieuster Schreef:

Ik kocht al bijna niet meer in het
’dollar-gebied’. Het gezeur met de
’CONUS-only’-onzin, invoerrechten en BTW maakte
het toch allemaal niet zo interessant.
Het Britse Pond en de euro blijven nog redelijk
dicht bij elkaar, gelukkig. Op TZ-UK worden toch
nog steeds juweeltjes aangeboden. Daarbij komt:
als je in Europa koopt, kun je Paypal omzeilen
door met een IBAN-banknummer te werken. Kost
niks.

Menno

Wat die verzendkosten betreft zie ik ook vaak dat je genaaid wordt ja! De 1 vraagt er 14 dollar voor vanuit de westcoast en een ander 70 dollar vanuit de eastcoast van de VS. Allebei voor standaardverzending, vraag me dan toch af waart verschil zit.

jmr Schreef:

Wat die verzendkosten betreft zie ik ook vaak dat
je genaaid wordt ja! De 1 vraagt er 14 dollar voor
vanuit de westcoast en een ander 70 dollar vanuit
de eastcoast van de VS. Allebei voor
standaardverzending, vraag me dan toch af waart
verschil zit.

Het verschil zit hem in het compenseren van de fee die ze aan ebay moeten betalen.De één doet dat wat meer dan de ander. Ik heb wel eens een horloge uit china voor 0,01 dollarcent gekocht met 9,95 dollar verzendkosten. De dieven! :wink:

eric128 Schreef:

Maar het voorbeeld wat ik bedoel betrof een a4
envelop met een horloge in lagen plastic via de
reguliere post vertuurd.

Of het nu in een envelop of een pakje verstuurd wordt, € 65 tot € 100 vanuit Duitsland in dit geval vind ik erg veel, ook al is het dan verzekerd tot bv € 2000.
Verzending in een envelop tegen € 40 is geen uitzondering hierop.

gr Ron

eric128 Schreef:

Ik heb voor de gein wel
eens de postzegel waarde opgeteld van een pakketje
uit manilla en kwam omgerekend dan geloof ik op 4
euro terwijl ik wel 25 dollar had betaald voor
verzendkosten.

Nee joh, was vast een heel duur kartonnendoosje dat er omheen zat :wink:

eric128 Schreef:

Maar het voorbeeld wat ik bedoel betrof een a4
envelop met een horloge in lagen plastic via de
reguliere post vertuurd.

Oeps, dure envelope dan… :o

Marc-B1 Schreef:

Maar er zullen toch bepaalde “limieten” zijn ???

Anders zou je bij wijze van spreken een horloge
voor 10 euro kunnen verkopen en 1490 euro
verzending rekenen ?

Lijkt me ook wel. Ebay is ook niet gek. Een koeriersdienst van tientallen euro’s valt door te verkoper redelijk te verdedigen en is ook geen vreemde uitzondering. Maar 1490 euro… dan brengt ie em echt zelf uit de States langs.

Ik let er nu een klein beetje meer op. Vergeleek uberhaupt al de pijzen tussen binnen en buiten EU ivm invoerrechten enzo.

Maar de laatste tijd heb ik geen dure horloges meer buiten de EU gekocht. Want dan scheelt zo een wisselkoersverschil best een hoop!

jmr Schreef:

Maar bij Iban ben je toch niet verzekerd? Rekenen
ze dan geen wisselkoers?

Binnen het eurogebied is er natuurlijk geen wisselkoers. Buiten het eurogebied hanteren ze de dagkoers. Die is natuurlijk beter dan de paypalkoers (zoek het maar eens na).

De verzekering is gelijk aan betalen met internetbankieren. En overigens: stel dat iemand jou betaalt met een paypal-rekening gekoppeld aan een creditcard. Hij of zij kan altijd zijn betaling terugdraaien. Ook als hij/zij het pakketje al heeft ontvangen.

Menno