Ik snap voor de snobs dat het inderdaad niet perfect is maar ik heb me er nog geen enkele keer aan geirriteerd. Het is voor vele hier een hobby om de minpunten te vinden, in plaats van te genieten van wat het wel is…een leuke toolwatch voor weinig geld.
Ik hoef mijn pols niet te draaien om de tijd te kunnen lezen in ieder geval…
Hij is op zich wel tof, als ik geen GW-5000U zou hebben had ik er wel voor kunnen gaan.
Naja dat is het dus een beetje.
De ene reviewer benoemt het niet, de ander vind de kijkhoeken beroerd. Wat is het nou?
Niemand zal ontkennen dat het een top horloge is voor het geld, maar als het solar gedeelte één van de belangrijkste functies van een horloge (afleesbaarheid) flink moeilijker maakt… tsja.
Eens in levender lijve passen denk ik.
Er zijn duidelijk twee kampen. Laten we het daar maar bij houden.
Gelukkig kunnen we hier geen minnetjes krijgen als op Reddit, want de mening dat de solar een ontwerpfout van kijkhoeken heeft is geen populaire bij de solar-fans.
Like me
Het schijnt wel (weer gelezen bij onze oosterburen) dat Casio gezegd zou hebben dat het een ‘one shot production’ betreft. Echter hoeveel dat er zijn weet niemand. Uiteindelijk zou je dus kunnen zeggen (als dit klopt) op = op. Dus eigenlijk een soort ongelimiteerde limited .
In maart wordt wel de volgende batch verwacht.
Volgens mij is Amerika al geweest en stond deze alweer heel snel op uitverkocht.
Je kan altijd nog voor de nieuwe 100€ goedkopere 5600RL gaan. Bijna hetzelfde maar geen brick patroon. Nu zelfs €89,-
Al eens een Baby-G overwogen? Draagt een stuk kleiner maar wel solar en mb6.
Ik wel, en spijt dat ik deze heb verkocht.
Iemand inmiddels ergens een update gelezen over een nieuw moment van release bij Casio van de 5000R?
Staat overal op uitverkocht binnenkort beschikbaar. Maar meer dan dat zie ik ook niet.
De verbeterpunten tov GW5610 zijn:
- Zachtere en meer comfortabele kast en band
- Volledig metalen inner case met geschroefde kast deksel (ipv carboncomposiet)
- Betere af leesbaarheid met name vanaf een hoek
- Ontwerp meer trouw aan de originele G-Shock uit 1983
- De DW5000R is in Japan gemaakt in het hoofdkwartier van G-Shock in Yamagata
Filmpje over de afkeesbaarheid:
Premium gevoel? Het is toch een G-Shock?
Op de Japanse Casio webshop staat ie op uitverkocht,
niet meer op binnenkort weer leverbaar.
Dussss
Op de Nederlandse nog wel binnenkort weer leverbaar. Denk je dat het een eenmalige limited production run was?
Wel/niet ltd, wel/niet goed afleesbaar, wel/niet te duur, geen solar, brick patroon, gepolijste achterdeksel, ehhh…
Voor €199 lekker in de tijdcapsule “back to the eighties”.
Dit is wel wat Casio vanaf het begin geroepen heeft. Officieel geen limited dus, maar stiekem eigenlijk wel een beetje. Waarvan niemand weet hoeveel stuks.
Tijdje terug had ik een bericht geplaatst over een Nederlandse juwelier die er nog 3 had. Maar hoeveel het er nu nog zijn ?
Ja, ik denk dat ze mischien 2 of 3 batches hebben gemaakt en dan klaar.