De ideale dress watch (show me yours!)

Ik ook nog soms…:wink:

Oh, dus jij bent net zo stom geweest als ik om díe te verkopen…

Doe ik mee met deze twee:


2 likes

Yep…

Valt mee hoor, ik wordt er 's nachts niet meer wakker van.

35mm, dun en handopwinder. Vintage IWC

9 likes

wat is die op een na laatste voor ras??? mooi!

Mijn huidige dress watch. Vintage rolex. Ik heb wijzerplaat vervangen.

7 likes

Prachtig!

Onbekende Swiss vintage jaren 50. Er is wel eens geopperd dat het een leerling-projectje is voor aankomende horlogemakers.

1 like

mooi hoor! thnks

Wist niet dat een dresswatch aan zoveel eisen moest voldoen. Dacht eerlijk gezegd dat mijn FC persuasion business timer ook een dresswatch was, maar die is blijkbaar te druk.
Dan heb ik er maar 1:

Echt mooi is de kast en band niet meer, maar voor €5 excl klaag ik niet. :wink: Loopt nog prima en vind het bandje ook wel leuk (fixoflex).

2 likes

Büssing? was dat vroeger niet een vrachtautomerk? :wink:
Leuk klokje!

Geen idee, kon er zelf niks over vinden. Zit een simpel, ongemerkt en ongenummerd 17 steens uurwerkje in:

Gangreserve is iets van 37 uur, prima dus. Het mechanische getik blijft een lust voor het oor, hoop lol voor die paar euro haha. :grin: En stiekem vind ik dat een horloge van deze leeftijd er ook niet als nieuw mag uitzien, doe ik namelijk ook niet. :stuck_out_tongue:

1 like

Waar de hobby mee begonnen is.

Wel raar nu heb ik er niks meer mee, dress watches :neutral_face:

1 like

Ik heb ook nog een oud dressertje op fixoflex:
En bij deze vergeleken ziet je Büssing er supernetjes uit. :smile:

2 likes

Hmm ja dan valt het nog mee. :wink: Ach wij mensen zien er na al die tijd ook niet meer perfect uit. :smile:
De banden vind ik wel passen bij de simpele horloges, zo min mogelijk poespas.

1 like

Deze:

2 likes

Niet een beetje druk voor een dress watch…?!

1 like

MWa… niet saai in ieder geval.

Ik ben van de strikte definitie van een dresswatch. In mijn collectie komt de Tangente daar het dichtst bij.

[URL=http://s385.photobucket.com/user/Vahalis/media/Horloges/Tangente/13C26E6A-94B7-42C0-9F8F-810F907B9ADE.jpg.html][/URL]

4 likes