De ideale dress watch (show me yours!)

mooi redelijk bescheiden klokje.


Handopwinder :smile:

Of deze, helaas nog in de lappenmand.

De (super) deluxe horloges van Citizen zijn toch wel mijn mooiste dress watches.


1 like

Ik ben hem nog niet tegen gekomen, maar dit is mijn dress-watch.
Is “officieel” ook niet echt correct , mja… vind hem best wel rustig, clean en onopvallend.

Pieter.

1 like

Voor onder mijn C&A pak de eenvoudige Tissot Visodate :smile:
En onder mijn Van Gils kostuum de Tissot Heritage! (dan heb je pas een gespreksonderwerk)

Retro dresser, past overall bij :wink:

2 likes

Maar als ik nou ècht “op dress” moet, dan neem ik deze:


(en op een spijkerjack mag 'ie ook weleens mee; nog steeds met dank aan Kaleiwan).

2 likes

JLC is toch een merk met veel dressers…voor mij reden iedere dag een mooi overhemd aan te trekken !

4 likes

O, en voor de duidelijkheid; 2 grails…nog niet in bezit, maar alleen nog wilde dromen…!

@wbcoupe: Yep, in 1971 overnomen door MAN (of M.A.N., afkorting van Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg). Kenmerkend was het logo van dit merk, een leeuw.

Grt. Marco

Jaquet Droz vintage handopwinder, plat, goudkleurig, geen secondewijzer, voor mij de perfecte dresswatch:

2 likes

Ah, dat hebben ze dan gehouden, die leeuw is nog steeds het logo van M.A.N. :smile:

Wat een dresser precies is blijft altijd een beetje een discussie, voor mij is een secondewijzer al op het randje, maar het moet in ieder geval een zo rustig en elegant mogelijk horloge zijn, zoals deze:

Doxa jaren veertig, enorm formaat maar zo ongelofelijk mooi in al zijn eenvoud


Alpina 1920 in zilveren kast, dit is 90 jaar geschiedenis om je pols, heerlijk understated


Seamaster 30 uit 1959, een plaatje…

1 like

Denk dat mijn Glashutte Original het dichts in de buurt van de definitie van een klassieke dresser komt.
Met diameter van 39 mm zeer platte kast, manufacture uurwerk en wat edelmetaal qua inleg indices en rotor gewoon een beauty. Kast gewoon staal dus wat dat betreft geen 100% score

Daanaast mijn 2002 IWC 3714 Portuguese met de gestanste indices in plaats van de opgelegde van de latere versie.
Natuurlijk geen dresser maar wel een “dressy” chronograaf … Inmiddels weer aan mooie zwarte croco band. Vind ik toch net iets klassieker.

Tenslotte mijn Staudt Praeludium Limited, te groot voor de klassieke dresser met 42mm maar wel een dressy horloge.
Het zwaar bewerkte Unitas uurwerk zorgt er voor dat de achterzijde minimaal net zo mooi is als de voorzijde. Kijk en oordeel zelf …


6 likes

Vintage Girard Perregaux

En een Tiissot Le Locle

Deze zou ik ooit nog wel eens willen bezitten:

1 like

@Tuur1968: Gisteren geschreven over een PP Tourbillion Moon dat die achterstevoren/omgekeerd om mijn pols zou gaan.

Dat geldt voor deze Staudt ook 200%!!

Grt. Marco

1 like

Voor mij deze chronograph suisse 37 mm, landeron beweging.

Is te koop voor de geïnteresseerden trouwens.

[URL=http://s1183.photobucket.com/user/intredo/media/IMG_1762_zps7en8nrey.jpg.html][/URL]

1 like

Leuk Topic! Best wel een aantal dress-watches (doosje vol, bijna ieder dag in pak).
Ik heb 1 horloge die voldoet aan het rijtje van Gundun!
De JLC 1960, rose goud, 33.5mm. :grinning:
Edelmetaal, aan een donker bruine alligator, zeer dun, handwinder, geen secondewijzer, maar wel cross hair (tik van mij denk ik). grts DJ.

3 likes

had je die GO nog in de verkoop? ik zit elke keer te twijfelen als ik hem zie langskomen

Hier een mooie GO Senator :smile:

http://uhrforum.de/glashuette-original-senator-ref-100-08-03-02-04-a-t200225

Vandaag ingeleverd bij Burger Maastricht, moet 'm hier dicht doen
Komt ongetwijfeld voor hoger bedrag op de site
Heb drastische stappen gezet vandaag: 4 horloges er uit 1 holroge terug :wink: