de jacht is geopend

OK, dus ik ben een Speedmaster gaan passen en dat is niks voor mij
het is wel een mooi horloge
had net hetzelfde bij Grand Seiko, ik vind ze prachtig, gepast en is toch ook niks voor mij

dus even nagedacht en ik weet nog niet goed wat en hoe, maar ik ga op jacht naar een horloge met volgende kenmerken:

• voorkeur voor vintage jaren 60 tot jaren 80, nieuwer kan ook
  • 36-38mm
  • ronde dial: zilver,linen of wit
  • simpele markers, simpele wijzers, dag/datum mag, hoeft niet
  • liefst een automaat of handopwinder
  • stainless steel kast, liefst brushed
  • flat bezel
  • domed glas
  • geïntegreerde stalen band
  • liefst sub 1000€

ik wil ook nog -dit geheel terzijde- een veels te dure vintage Gibson Les Paul Custom aanschaffen

tja, erg veel heb ik nog niet in het vizier
deze Connie vind ik een mooie

graag jullie suggesties, advies, aanbiedingen …

13 likes

deze heeft het bijna

2 likes

Ik zou voor een SG gaan, maar dat terzijde :stuck_out_tongue_winking_eye::wink:

Een vintage Tissot seastar:

En anders de moderne versie Tissot prx:

5 likes

Of wellicht hebben @Brodie en @Climholland een tip voor een mooie vintage PRS516

Is alleen een Franken.

@MrBie
Nee man, een Tele! :sunglasses:

Maar m.b.t. jouw horlogejacht; wat dacht je van deze, van B&O?

Edit: of nee, deze.

2 likes

SG is al afgevinkt, 5 keer mis en het 6de exemplaar was eindelijk raak, en zelfs de minst dure van allemaal … gewoon een Standard uit vroege jaren 90

ik heb daarvoor jaren 60, 70 en een paar recentere Custom Shop SGs gehad en die hebben de stal verlaten

1 like

Ik kwam deze gisteren tegen. Wellicht enigszins out of the box:

2 likes

Kleine verbetering, de PRS is geen vintage maar de heruitgave van de PR516.
Die laatste zijn er absoluut in goede staat als vintage te vinden. Ze komen nog regelmatig voorbij voor ruim onder de 1000 euro.

2 likes

Tele’s zijn afgevinkt, ik heb gehouden een 1984 Fullerton 52RI en een 1972 Telecaster, 1ste eigenaar, de Teles gaan nooit weg

de Omega Geneve heb toevallig ook naar ik naar zitten kijken, ik heb Chrono24 al doorploegd en een paar dingetjes gevonden
een passende Omega bracelet zou ik dan nog naar op zoek moeten gaan, ik wil echt op staal

de Constellation heb ik denkelijk ook even naar gekeken, er staat een mooie Connie uit Japan voor 795 dacht ik , met knurled bezel

1 like

Erg mooi hoor die Tudor, steel bracelet is een must voor mij
Ik zat ook naar military horloges te kijken en heb hier ook wel een zwak voor
steel bracelet is een must, dat heb ik nou echt wel in m’n hoofd
en vreemd genoeg kan ik weinig vinden

1 like

Prachtig ontwerp die Longines, heeft alles, behalve de steel bracelet, ik heb er naar zitten zoeken precies alleen maar met leren bandje

Ik heb toevallig verleden maand een vintage PR516 aangeschaft, erg leuk horloge

1 like

Staat nog eenzelfde 135.011 Genève op Chrono24 voor minder geld en volledig geserviced. Ik zeg niet wie hem te koop heeft :crazy_face:

1 like

Dit is wel wat je ongeveer zoekt. Een klassieker, oerdegelijk, mooi en stoer.

En die Gibson, een instrument is simpelweg bijna nooit ‘te duur’. Als alles goed voelt ( en vooral klinkt ) heb je er een leven lang plezier van.

5 likes

Zowel de Speedmaster als GS zullen niet aan je budgetwens hebben voldaan denk ik.indien ik er naast zit dan graag per PB de adresje :wink:

Klopt helemaal, ik heb krek hetzelfrde model verleden maand aangeschaft
https://www.horlogeforum.nl/t/na-en-op-naar-de-volgende/410449/27

Die bedoel ik!

1 like

maar de PRX zit op de shortlist jawel, die goudkleurige wijzers en markers liggen me niet zo, een Powermatic heb ik ook nog eens naar gekeken, is dan weer kan ook nog net, Gentleman eventueel …

ik heb al een jaren 80 Seastar en de jaren 70 PR516, dus nog een Tissot is misschien iets te voor de hand liggend

1 like