De jacht of het bezit

• Jacht
  • Bezit

0 stemmers

Sinds ik in de wereld van horloges zit merk ik dat ik, net als velen, in een patroon zit:

1. Veel lezen, foto’s en video’s kijken, naar de shops om horloges te passen, etc
  2. Shortlist maken
  3. Nog meer vergelijken en passen
  4. De knoop doorhakken
  5. Bepalen waar te kopen
  6. Wachten
  7. In ontvangst nemen
  8. Honeymoon fase
  9. Stiekem alweer nadenken over “what’s next”
  10. Ga terug naar punt 1

Mijn conclusie is ook wel dat ik heel veel geniet van de jacht! Het zoeken naar het volgende model, de excitement er omheen, het duurt soms maanden of jaren. Misschien geniet ik daar nog wel meer van dan van het bezitten.
Maar met sommige modellen ben ik weer te blij met het bezit en geniet ik elke keer er van als ik naar de dial of bracelet kijk.

Ik vroeg mij af hoe de gemiddelde HF user hier in staat :slight_smile:

9 likes

En toch (bijna) altijd weer, het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Ik vond het altijd onzin toen mijn ouders dit zijn, maar boy was i wrong😂

11 likes

Precies dit :wink:

1 like

Dit ben ik

46 likes

Die linkse? Altijd al gedacht dat jij een lekker mokkel was…

5 likes

Misschien toch eens bij @lasteraar langs? :thinking:

1 like

Is hij de rechtse? Graag…

1 like

De jacht is mooi; het zoeken, prijs/kwaliteit, juiste uitvoering, extra’s, kleurtje etc. Maar als het ding dan heb, dan heb ik het ook om het zo te zeggen. Misschien heb ik gewoon een te grote longlist… :thinking:
Ik merk wel dat wat ik kies ook blijft, misschien een stuk opvoeding :wink:

3 likes

The chase is better than the catch…

3 likes

Los van jacht of bezit hecht ik vooral aan eigendom, al zou ik graag een Patek bezitten

1 like

Ik doe het veelal anders.

Neus hier wat rond en op Instagram .
Dan komt er soms iets langs waarbij ik op slag verliefd raak.

Dan zit ik binnen een week in de auto richting een AD.

Uiteraard heb ik er enkele op het zogenoemde lijstje zijn.
In de praktijk kies ik er zelden voor om iets van dat lijstje werkelijk te kopen.

Dus voor mij is het bezit het ultieme , jacht heb ik een hekel aan.
Zien,verliefd,hebben,kopen!

Gas op die zuigers…

12 likes

Dat spreekt elkaar niet tegen.

Een bibliotheekboek is in je bezit, maar niet je eigendom. Dus graag een Patek maar niet als eigendom :+1:

1 like

De jacht. Elke keer weer. Keer op keer. Eenmaal in bezit is de lol er weer van af. Bezit baart zorg, zorg dat het weer tijd is om te jagen. Het is net uitgaan.

5 likes

Goed, gas op de zuigers! En als je het dan, kort volgend op de verliefdheid, in bezit hebt, hoe ontwikkelt de relatie dan? Wat komt er na de verliefdheid, liefde of verkoop?

Zelf merk ik dat mijn smaakt verandert, wat ik vorig jaar schitterend vond, is nu nog nauwelijks begeerlijk. Qua horloges dan hè, mensen zijn wat duurzamer😅

3 likes

Een relatie gebouwd op polstijd.
Ik verkoop heel heel zelden een horloge.

Tuurlijk, soms heb je het helemaal fout.
Dan is of aan 1 van de kids geven of verkopen wat mij te doen staat.

3 likes

Ah, herritage…
Zo kan het ook; 5 jaar lang op een bijzondere plek bewaard.

https://youtu.be/kWp6hZ-5ndc

2 likes

toen je er achter kwam wie je ouders waren viel het tegen? :joy: de jacht naar je ouders toch leuker.

4 likes

@Jurk
:joy::joy::joy:

@deuxani
Voor mij geld beide
Ik vind de jacht erg leuk en het bezit veelal nog leuker!

Er zijn momenteel wat horloges die ik graag aan mijn collectie zou toevoegen, de kans dat deze vervolgens weg gaan is erg klein.

1 like

Ik dacht altijd: ‘Dat gaat mij niet overkomen…’

…Niet dus :sweat_smile:

1 like