De jacht of het bezit

Grotendeels klopt dit lijstje wel. Maar met vintage kan ik eigenlijk nooit echt passen en video’s vinden van horloge in kwestie is meestal onmogelijk. :blush:

:laughing: :joy: :rofl:

Er moet een stabiele factor zijn in het leven :grimacing:

Gelukkig is mijn vrouw eentje die de oogjes wel eens dichtknijpt als ik weer aankom met de 5de Seamaster…:wink:

2 likes

1- Ik zie een horloge en ik wil hem.
2- De jacht begint dan ook meteen.
3- Iets later (‘s nachts) heb ik hem.
4- Missie geslaagd en terug naar 1.

3 likes

De jacht is mooier dan de vangst…
Zou iemand een liedje over moeten maken.
Oh, wacht…

Houderschap ipv bezit.

1 like

Ik heb ongeveer hetzelfde voor maar het horloge in kwestie was alles behalve een grail of doel of wat dan ook. Had m’n vrouw me niet een klein duwtje gegeven en de verkoopster mij geen fles champagne laten leegdrinken, had ik hem nooit gekocht, de blauwe bb58.

Maar sindsdien dwing ik mezelf om de andere horloges af en toe te dragen, want 90% van de tijd (sinds 1 april, dat is voor mij redelijk lang) zit de bb58 om de pols. Enkel de nieuwe Pelagos heeft me even doen kijken, maar die is niet even polyvalent vrees ik.

Ik denk vaak dat als de bb58 blue er was toen ik met horloges begon, ik enkel de bb58 blue zou hebben vandaag.

2 likes

Heel herkenbaar. :joy:

1 like

Gelukkig… :sweat_smile::joy:

1 like

De jacht kan soms maanden duren en de duur van het bezit is dan nog altijd ongewis. Soms draag ik het horloge een paar keer, heel vaak of soms bijna niet…
Het jagen is misschien toch wel het leukste, vooral de onbereikbare horloges blijven leuk.

1 like

Hoezo is jou avatar de vogel van Smokey’s :man_shrugging:t2::rofl:

Even wat uit te leggen jij….

1 like

Haha letterlijk de eerste keer dat ik mijn avatar op HF verander naar iets nieuws en het wordt meteen opgemerkt! :joy:

Die vogel is gewoon een baas en heb toevallig veel herinneringen eraan met vrienden van vroeger. Kwam deze sticker gisteren tegen op een oud doosje van mij en vond het wel grappig als avatar. :wink:

1 like

Precies de reden waarom ik hem herkende :joy:

Klein wereldje weer.

1 like

Horloges overkomen me. Heb soms het idee dat de horloges mij vinden. Ik zoek niet naar een type of merk. Ik hou wel van variatie in kleuren. Diepe kleuren die van kleur veranderen als je de horloges van verschillende kanten bekijkt. Ik zie iets en als het me aanspreekt probeer ik het aan te schaffen. Bijvoorbeeld de rode Oriënt kamasu kwam nadat ik een rode lige horloge kocht omdat de kamasu niet haalbaar was op dat moment.

Daarnaast vind ik het superleuk om mijn kleine vondsten te delen dmv foto’s.maar ook als de horloge speciaal is voor iemand omdat ze het al lang zochten of het herinneringen oproept. Ik zou het egoïstisch vinden om hem dan voor mezelf te houden. Van mij mogen ze dan van eigenaar wisselen. Bij mij is de waarde niet super belangrijk. De ene keer heeft de ander mazzel en de volgende keer gunt iemand anders jou een leuk uurwerk.

1 like

Leuke reacties allemaal! Ik ben blij dat ik niet alleen ben met mijn rollercoaster watch experience :see_no_evil: De poll zat dicht bij elkaar toch nog, maar de Jacht heeft het gewonnen :smile:
Ik zag toevallig net deze langskomen, ik denk dat dit wel past bij het onderwerp:

Hij mist alleen de stijgende happiness line van de Jacht :wink:

1 like

Voor mij is het eigenlijk beide opties. Het verlanglijstje maken, zoeken naar de juiste en dan blij zijn dat je hem kan dragen. Ben nu aardig tevreden met wat ik heb. Zijn nog een paar duurdere horloges op de lijst, maar ben niet op zoek op dit moment.

1 like

Vaak is het bezit van de zaak het einde van het vermaak

3 likes

Enjoy the hunt!

hey dat is mijn bio tekst!

1 like

Bij mij niet, onlangs onverwacht een grail toe mogen voegen en geniet hier elke dag van als ik hem draag. Prachtig om naar te kijken in het echt in plaats van op plaatjes en filmpjes (zeker omdat ik verwacht had hem nooit in bezit te zou hebben)

Ik heb gekozen voor bezit, ondanks de jacht leuk kan zijn is die bij mij vaak redelijk kort. Eenmaal in bezit komt er een “klik” of niet, zo ja blijf ik er van genieten als ik hem draag en anders mag hij weer vertrekken.