De jeugd van tegenwoordig...

De volgende tekst zegt veel:

Boys look at their smartphones to check time – Men look at a watch

Wat ik eerder terug las op het forum herken ik ook. Veel “nieuwe” artiesten en sporters laten zich fotograferen en sponsoren door horlogemerken. Vroeger was het vooral formule 1 wat de klok sloeg. Tegenwoordig als je een paar woorden snel achter elkaar kan zeggen ben je al snel een rapper. Dan moet je met een dik horloge, bling bling auto op elk social mediaplatform jezelf profileren. De marketing machine doet zijn werk en de imitaties horloges zijn niet aan te slepen. Maar of ze daar de tijd op aflezen???

Gelukkig zijn er uitzonderingen.

1 like

Ach, wat maakt het allemaal uit…
Zolang je maar weet wat boven en onder is.


14 jaar :grin:

1 like

You stack the flaps, stash the stacks. :grinning:

2 likes

Wie draagt op zo’n moment dan ook twee horloges! :stuck_out_tongue_winking_eye::beers:

Die zoeken een aanknopingspunt om met jou te praten …:champagne:

2 likes

Sterker nog, ik denk dat hij ze afstoot. Hij focust zich meer op de snelle rijken en rappers van deze aardkloot denk ik en dat doet hij goed. Ik heb respect voor zijn kennis en ondernemersdrang maar wat een eng mannetje zeg het is niet mijn type zeg maar…

OT: Die van mij zijn natuurlijk aangestoken door ondergetekende waarbij mijn dochter eigenlijk wel al mijn horloges zou willen dragen. Hou meer vintage, hoe liever. Mijn zoon heeft er ook een aantal die hij wel leuk vindt maar ik ben bang dat als ik hem de nieuwste Apple Watch met al die poeha geef, hij snel G-shock, Vostok en Prisma links laat liggen.

Klein onderzoekje van zojuist leert me dat nog geen 10% van de kinderen in de klassen ( 3e en 6e klas / 13-18 jaar) van mijn kinderen een horloge dragen. Waarbij een Apple Watch ook als horloge wordt aangemerkt. Sterker nog, niemand heeft een Apple Watch. Is dat geen lichtpuntje?

2 likes

Ehh zit dat vermogen van 60+ niet vooral in de stenen?!

Voor het grootste deel wel, echter zijn de vermogemde ondernemers ook meestal op leeftijd aangezien iets opbouwen tijd kost en hoe ouder je wordt des te meer je erft van een familievermogen. Misschien dat er daardoor meer ruimte is om te geven om een luxeproduct als een horloge :stuck_out_tongue:.

Horloge dat mijn dochter van 18 dagelijks draagt. Eerste serieuze horloge van moeders. Zomer of wintertijd maakt haar niks uit :joy:

4 likes

Dat is natuurlijk ook een heel mooi horloge!!! :clap::+1::clap:

Een duiker maar vooral een automaat op die leeftijd is toch wel echt heel speciaal!!! :+1::clap::+1:

LOL ik had je op de een of andere manier ingeschat als eens laat-vijftiger met horlogehobby! :see_no_evil: :smile:
** blijft in verwarring achter **

1 like

Ten eerste draagt deze Indy altijd een damesstring bij z’n outback hoed als ie zich speciaal wil voelen, en ten tweede hoef je fout niet tussen aanhalingstekens te zetten, het is gewoon fout fout. :grinning:

Ik draag horloges omdat ik al sinds m’n kindertijd gewend ben om zo te kijken hoe laat het is. Maar als ik ze dan toch draag, het liefst mooie objecten die bij m’n stijl passen en goed gemaakt zijn.

Logische vraag als je nickname Brick is. :joy:

1 like

Een stappenteller zit op mijn iPhone, dus wat zal ik met een smartwatch moeten doen dan? Zo’n accu device die sneller leeg loopt dan snel, of vele dials waaruit je kan kiezen.

Gisteren zat ik naar de gouden televizier ring te kijken op TV, en als je eens wist hoeveel BN’ners een mechanisch horloge dragen. Het … ouderwetse horloge is helemaal 2018.

Mijn zoon is net 18 en wilt geen smartwatch, hij heeft al een telefoon. Dus wilde hij wel eens wat anders, die van pa zijn te groot (voordeel van een stalen band)
Zo vader, zo zoon :+1: skx013

9 likes

Gisteren zat ik samen met vrienden heb er toen eens opgelet wat hun 15 jarige zoon droeg en dat was toch ook weer gewoon een Fossil horloge, geen hoogstaande horlogerie misschien, maar volgens mij wel aanvaardbaar voor een 15 jarige :wink:

1 like

We moeten allemaal ergens beginnen,als ik toen wist wat ik nu weet had ik ook hele andere keuzes gemaakt op horlogie gebied

1 like