De (jouw) grootste horloge-blunders ooit…

De (jouw) grootste horloge-blunders ooit…

Ik heb gezocht, maar geen topic gevonden om blunders te posten met betrekking tot horloges. Dat kan van alles zijn; bijvoorbeeld een ontwerp waarvan je spontaan over je nek gaat tot het laten liggen van je horloge in de trein…

Zelf heb ik niet echt iets heel speciaals, alhoewel de medewerker bij gevonden voorwerpen bij de NS toendertijd, het was 1989, wel stom keek want “wie laat nou zijn horloge liggen in de trein”. Nou ik dus :slight_smile:

Niet echt een blunder maar het staat best raar dat als ik een quartz draag deze steeds aan het opwinden ben door mijn pols te schudden…

Mijn daily beater is een Mako en hiermee spring ik zo onder de douche… met als gevolg aardig wat 3 bar horloges aan de föhn. :sweat_drops:

Heb jij (leuke) anekdotes, voorbeelden van blunders?

3 likes

Ja… in de begin jaren 80 eind 70 ooit van m’n weinige salaris een Seiko LCD horloge gekocht
( best duur en een rib uit m’n lijf die tijd ) na 2 dagen was m’n horloge zoek, dus nog maar eens de portemonnee getrokken
en opnieuw een LCD horloge gekocht ( Casio ) heb ik dat 2e horloge ongeveer 3 dagen in bezit, ik stap in de auto en daar lag horloge nr 1 op de grond bij de achterbank. ( pushpinnetje was losgeraakt maar zat nog in de band )

ergo binnen 5 dagen 2 volle weeksalarissen uitgegeven aan horloges en er eigenlijk nooit meer mee gestopt, tot een psychedelische periode eind jaren 90 dat ik helemaal geen horloges meer droeg.

5 likes

Niet echt mijn blunder, maar soit. Mijn eerste Omega was een vernielde 176.007 die ik twintig jaar geleden van mijn vader kreeg, en die mijn passie voor horloges heeft aangewakkerd. Het horloge lag op dat moment ook al zo’n twintig jaar (sinds halverwege de jaren '70 ) kapot in de la, en dat kwam als volgt.

Met carnaval 1974 was mijn pa op straat zijn outfit aan het wisselen. De Seamaster lag op het dak van zijn auto. Toen hij wegreed, realiseerde hij zich dat hij zijn horloge - dat natuurlijk al lang van het dak gevallen was - was vergeten. Hij draaide om, reed terug, stapte uit, zag het op straat liggen, en op dat moment reed er een vrachtwagen overheen…

Daarom ziet de originele wijzerplaat er als volgt uit. Valt eigenlijk nog mee gezien wat ie doorgemaakt heeft :wink: Hesalietglas en bracelet waren verloren (wijzerplaat is een discussiepunt…ik heb nu een service dial maar wil eigenlijk de originele weer monteren ondanks de schade). Kast en uurwerken waren wonderbaarlijk genoeg nauwelijks beschadigd. Mijn enige blunder in deze is dat ik de originele wijzers niet heb teruggevraagd.

14 likes

Mijn eerste echte horloge was een Certina. Deze was ik op vakantie “kwijt” geraakt. Nooit weer terug gevonden, totdat ik 5 jaar !! later de oude tent weer eens ging op zetten: tada daar was het horloge weer. Blijkbaar had ik het horloge netjes in de tent mee gewikkeld. Inmiddels was mijn smaak behoorlijk anders geworden en heb ik het horloge eigenlijk niet meer gedragen.

7 likes

Ik werkte op een veehouderij in Duitsland. Bij diverse werkzaamheden deed ik onderstaand horloge vaak in de linker bovenzak van mijn overall. Op een gegeven moment had de moeder van de baas, ik woonde intern, mijn overall gewassen. Ik vraag aan haar of ze de zakken ook geleegd had, want ik wist zeker dat mijn klokkie er nog in zat.
"ja hoor, alles nagekeken en er zat niets in de zakken"
Ik was zeker van mijn zaak en liep toch maar even naar de waslijn waar de overall al hing te drogen: en ja hoor, daar was mijn palerma… gewassen en al.
En het ding loopt nog steeds… :slight_smile:

9 likes

Zelfs de naam is veranderd in de wasmachine :grinning:

3 likes

aangepast… :slight_smile:

1 like

gheghegheghe…,

misschien als je hem nog een keer door de fijnwas haalt dat ie eruit komt als een Rolex

2 likes

ok, :grin:

1 like

Aanmelden op dit forum. Inkoppertje :wink:

6 likes

Inderdaad! Ik heb me ooit aangemeld bij dit forum met een vraag over een horloge… ben nu wel een aantal euro 's lichter :joy:

6 likes

Mijn eerste ‘duurder’ horloge was een Baume & Mercier duikhorloge. 0,5m de diepte in en hij zei blub blub.

4 likes

Ik heb ooit een Seiko gehad

21 likes

4 likes

Ik heb er een hele berg:
-Een uurwerk servicen, helemaal assembleren, oppakken voor een eindinspectie en hem vervolgens laten vallen en direct de balansas hebben gebroken
-Een donor uurwerk kopen voor een Omega om er vervolgens achter te komen dat het helemaal niet dezelfde is
-Op de rommelmarkt een Zodiac Seawolf laten liggen, vraagprijs 10 euro
-Heel trots zijn op een Omega van de rommelmarkt en per ongeluk een nepper hebben gekocht
-Onderdelen weg laten springen, vooral als ik voorzichtig werk, gek genoeg…
-Minstens een keer in de week je horloge instellen maar er per ongeluk een streepje naast zitten en vervolgens 5 minuten voor of achter loopt (ja dat overkomt me echt zo vaak)

9 likes

ongeveer 60-80 keer :grin:
Horloge gekocht met idee ik zet er wel een glaasje in, polijst hem, keer olie eraf, erop, en loopt wel weer, hoeft alleen een bandje op, etc etc.
Oh…alleen een nieuw batterijtje in duwen;
dus te veel horloges.

3 likes

Gaap

Een grapje op zijn tijd is leuk, maar intussen vind ik dit soort opmerkingen gelijk aan een Godwin.

5 likes

Que?

Een Theorema aanschaffen?
Heb hem wel teruggestuurd hoor. :wink:

2 likes

Daarmee bedoel ik dat ik zodra er een onzinnige vergelijking met een Seiko wordt gemaakt dat discussiedraadje voor mij een no go wordt. (Ik kom nu alleen terug omdat ik een melding kreeg).

2 likes