De keuze van China

Ik zag laatst een lijstje staan in NRC weekblad.
Hierin stond de top 10 van de meest gewilde horloges in China onder de rijken.

1 Patek Philippe
2 Poetry Denton
3 Cartier
4 Rolex
5 Count
6 Omega
7 Bvlgari
8 Montblanc
9 Chopard
10 Chanel

Er staan voor mij 2 totaal onbekende horloges in.
Ik heb het idee dat de smaak van de Chinezen afwijkt van de Europeanen.

Het valt me op dat zeker 4 merken ook andere luxe artikelen maakt.
Wat vinden jullie van die lijst?

dat omega ondergewaardeerd is onder de aziaten :+

verder vraag ik mij af of er wel verschil zit tussen gewilde horloges hier of daar.

Mijn beste,

Ik had voor Rolex een hogere plaats op de erelijst der Chinezen verwacht.
Voorts valt me op dat Montblanc in deze lijst voorkomt.
Wellicht is de combinatie horloges / luxe goederen, en dan voornamelijk schrijfgerij, hier het bindmiddel van.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Poetry Denton???
Count??

Ik denk dat de culturele achtergrond wel degelijk invloed heeft op de meest gewilde producten.

In NL wordt het al gauw als pochen gezien als je erg “out there” bent. Vaak zie je bijv auto’s rijden zonder type nummer, in Azië zetten ze het liefst hun eigen naam op de auto of nummer plaat.

Bovendien denk ik dat de merken bij een groter publiek bekend zijn en daarom vaak gekocht worden, veel mensen zullen Breguet niet kennen, maar Chanel is toch wel erg bekend als luxemerk.

Enkele voorbeelden van horloges in Azië die je in NL toch niet vaak ziet (blingbling!)

robbie409 Schreef:

Poetry Denton???
Count??

Mijn beste,

Idem dito,
Ik was al aan het zoeken op het net, maar ben er nog niet veel wijzer van geworden.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Dat “Poetry Denton” moet een goedbewaard geheim zijn, zelfs Google heeft geen flauw idee… :slight_smile:

Snooker Schreef:

Dat “Poetry Denton” moet een goedbewaard geheim
zijn, zelfs Google heeft geen flauw idee… :slight_smile:

Google en China dat gaat ook niet zo goed samen :smiley:

robbie409 Schreef:

Poetry Denton???
Count??

Noooooit van gehoord:S

Misschien een Chinees gerecht?

Volgens de Jing Daily ziet de lijst van de 10 favorieten er zo uit:

http://www.jingdaily.com/en/luxury/chinas-10-favorite-luxury-watches/

Wie het weet mag het zeggen.:smiley:

NicoB)-

rammeldarm Schreef:

Volgens de Jing Daily ziet de lijst van de 10
favorieten er zo uit:

http://www.jingdaily.com/en/luxury/chinas-10-favor
ite-luxury-watches/

Wie het weet mag het zeggen.:smiley:

NicoB)-

Rechts onderin :wink:

http://dmbmedia.co.uk/news/wassinklundgrens-catwalk-china-shoot-for-chinese-nrc-weekblad/

robbie409 Schreef:

Poetry Denton???
Count??

http://www.vacheronconstantinwiki.com/sihh-2008-vacheron-constantin-overseas-chronograph-watch-introduced-in-pink-gold.html

Pink Jinjiang poetry Denton overseas can use the time with rubber or crocodile, which are both equipped with a three-bladed 18K pink gold folding buckle. Or watches can also 18K pink gold bracelet, and its complex connection design echoes the famous Vacheron Constantin Maltese cross symbol.

Ik kwam ook al uit op Vacheron Constantin. Waarschijnlijk zijn wat dingen uit context cetrokken bij het vertalen van de lijst.
Ik deel je mening dat de smaak in Azië duidelijk anders is dan hier.

Groeten,

Martin

Volgens hetzelfde artikel:

You can find Tissot shops throughout China, whether you’re in Lhasa in Tibet or Kelamayi in Xinjiang. Celebrities like Barbie Hsu, Huang Xiaoming and Zhong Man have given their full endorsement to the brand.

En wie kent deze celebrities:S

Groet
Orisfan

En wie kent deze celebrities?

Ik neem aan dat een kleine miljard chinezen ze kennen :slight_smile:

Maar zeg eerlijk, welke rechtgeaarde Chinees kent Marco Borsato, Ilse de Lange of een van onze andere sterren?
2, misschien 3?:wink:

Sparks Schreef:

Maar zeg eerlijk, welke rechtgeaarde Chinees kent
Marco Borsato, Ilse de Lange of een van onze
andere sterren?
2, misschien 3?:wink:

Die ken ik ook niet…

Mmm, ik denk dat we er inderdaad vanuit mogen gaan – zoals de auteur van dat artikel via die link ook aangeeft – dat veel Chinezen horloges kopen in o.a. horloge-walhalla Hong Kong, en dat die verkopen daar zeker niet altijd netjes geregistreerd zullen zijn. Ik reis regelmatig naar China en zie daar veel standaardmerken, waaronder o.a. ook Longines (en inderdaad véél Rolex en Cartier en Chanel). Wat wel interessant is, is dat specifieke merken die wij Nederlanders niet direct met horloges zouden associëren meer kans maken in China om door te breken. Je ziet er dus ook Elle (inderdaad, van het tijdschrift) horloges, en Louis Vuitton doet het er ook redelijk met hun horloges, lijkt mij.

Gelukkig kom ik weinig Orient horloges tegen… :smiley:

Groeten,

Roald

In China is het merendeel van de bevolking arm. Ze kunnen de luxe merken ook niet veroorloven. De lucky few wilt zich onderscheiden van de armen door luxe merken. Status is er best belangrijk. Daarom staat het merkje zelf voorop, de geschiedenis, achtergrond, uurwerk ervan zijn van veel minder belang.

Tja, en edelstenen dragen alleen maar bij aan het status gevoel. Want anders heb je enkel een ‘gewone’ Rolex.