De klassieker van de toekomst ?

+1! :+1:

Schitterend!

Deze en de chrono versie zie je inderdaad verdomd weinig, verkoopt volgens mij ook niet erg hard.

Heeft daarom denk ik alles mee om een future sought after classic te worden.

Groeten,

Noel.

1 like

Beroemde dragers kunnen van horloges ook klassiekers maken. Dit kun je echter niet forceren als horlogemerk. Je kunt 007 wel een Seamaster omdoen maar het klassieke bondhorloge blijft een Rolex. De Tag Heuer Monaco is wel een klassieker geworden dankzij Steve mcQueen in Le Mans (terwijl hij privƩ altijd een Submariner droeg).

Ik heb je post heel goed gelezen. Er zijn heel veel redenen waarom een model of merk kan uitgroeien tot een klassieker. Grand Seiko heeft diverse van die voorwaarden in zich en is toch ondergewaardeerd.

Mijn beeld is daarom dat het volstrekt onvoorspelbaar is of een horloge zal uitgroeien tot een klassieker en dat bijvoorbeeld een ingekocht uurwerk geen beletsel daarbij is.

In dit topic worden tientallen modellen genoemd als toekomstige klassieker. Ik zou zeggen, reken je niet rijk. Daarbij kan het tientallen jaren duren voordat het zover is. Aangezien velen hier lijden aan enige vorm van flipperitis, is het maar de vraag of je het horloge tegen die tijd nog hebt.

Maar ook hier geldt dat het slechts mijn mening is.

1 like

Deze. Niet zo lang in productie

3 likes

Sla je slag, staat er nu 1 voor slechts de nieuwprijs :wink:

1 like

Weet je, dit is nog maar het begin van de gekte,ā€¦ Als je er nu nog 1 kan krijgen dan heb je gewoon Hypersonic Early-bird geluk!

2 likes

Ondanks dat ie niet heel bekend is, vind ik dit een kanshebber

En weet niet of deze al voorbij is gekomen.

1 like

Toch iets te specifiek wellicht door de secondewijzer.

Als je kijkt naar de huidige klassiekers (Sub, Speedy, GMT, Explorer) dan zijn het ook een beetje allemansvrienden, je kunt er eigenlijk niks op tegen hebben. Dat is bij de Milgauss door de oranje accenten (al dan niet groene glas) en die bliksemschicht secondewijzer natuurlijk anders.

2 likes

Het kan nooit klassiek genoeg zijn, ik prefereer dress watches boven duiker of iets dergelijks, verschrikkelijk lelijk die duikers, mercedes wijzers, praat me er niet over.

Pilot one wegdoen is volgens mij echt een doodzonde hier.

P1lot One weg doen kan prima. Proberen te verkopen tegen opportunistische prijzen is wel een doodzonde IMHO.

2 likes

Zie inderdaad de originele vraagprijs overal

Dit horloge was al een klassieker voordat ik hem uitpakte. Gekregen van mijn schoonvader na het afstuderenā€¦


Uiteraard als grap bedoeld, maak je maar geen zorgen :wink:

Er is volgens mij maar Ć©Ć©n forumlid die ā‚¬1500 durft te vragen (inclusief de mededeling dat hij ā€˜on saleā€™ is van ā‚¬2000) . Overigens is deze persoon ook lid van het team dat inderdaad betrokken was bij dit bijzondere initiatief. IMHO jammer.

Voor mij als rolex liefhebber zijn er een aantal klassiekers voor de toekomst. Dit zijn bijv. de 14060M RRR 4-liner, maar ook zeker de 16610LV. Beide exemplaren regelmatig in bezit gehad, maar telkens ook weer geruild voor andere modellen. Doodzonde uiteraard, maar wat mij betreft zijn dit type horloges qua vormgeving. Ook zoveel klassieker van de nieuwe ceramische met dikkere kast/lugs en robuustere bezel.

Monster was ook het eerste dat bij mij opkwam

Staat overigens niet meer op zā€™n site. Verkocht @Motormuis?

Ik geloof dat @Motormuis zā€™n pijlen nu op een andere klassieker van de toekomst heeft gericht. En raak geschoten ook, zo lijkt het!

klassieker van de Toekomst!

Hier ook een stem voor de Longines Legend Diver No Date.

2 likes

.,. die je wilt verkopen voor een Oris Aquis? :wink: