De kleur van mijn eerste horloge

Beste HF,

Ik heb gisteren een account aangemaakt, nadat ik hier al veel gelezen en bekeken heb. Ik heb al 2 horloges gehad: Eentje van Regal, deze is gevallen en kapot gegaan. En de ander van Lorus, type VD53-X350 met een rubberen band. Nou doet de Lorus het wel maar draag ik hem nooit, omdat ik hem niet meer zo mooi vind.

Ik wil voor mijn 18e verjaardag(15 februari) een horloge kopen. Het budget is 300 euro. Ik ben al eens bij een juwelier naar binnen gelopen, van de horloges met donkerblauwe wijzerplaten werd en word ik erg hebberig.
Nu heb ik een beetje in het blauwe gedeelte rond lopen neuzen, maar juist hier werd ik erg hebberig van horloges met witte wijzerplaten. Ik vind het leuk om nette kleren aan te trekken, maar soms is een polo’tje ook genoeg. Zoals jullie misschien begrijpen zou ik graag iets dragen wat beide stijlen mooi staat.
Wat raden jullie aan? Ik ben in ieder geval heel benieuwd!

Ik heb hier ook Meistersingers voorbij zien komen, ik houd van de nette stijl. Als het geld er is zou ik zo’n klokje bij mijn afstuderen willen kopen.

Met vriendelijke groet,

Emil

9 likes

tenor-12

Welkom…:+1:

Emil … welkom op het hf.

Welkom bij de club Emil.
Mijn eerste aanschaf van 22 is de Seiko Sarx035 die al aangekomen is bij custom in NL

Welkom Emil!:+1:

Welkom Emil, keuzes, keuzes… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat is jullie mening om een wit horloge, bijvoorbeeld een Seiko 5 Sportsmatic Deluxe, casual te dragen? Ik denk dat blauw namelijk net iets sportiever is, maar wit straalt meer klasse uit?

Welkom Emil :+1: volgens mij kan zowel wit als blauw sportief of juist sjiek zijn… Licht aan het complete horloge, niet alleen aan de plaat.

1 like

Welkom!!!

Nee daar zit wat in. Als ik hem als daily draag is een metalen band wel handiger, omdat dit langer mee gaat. Als denk ik dat leer wat mooier staat en dat misschien ook mijn keuze wordt. Welke kleur leer zouden jullie aanraden op een wit horloge? En moet een horlogebandje ook passen bij riem en schoenen?

Welkom!

Een Presage Cocktail time kost nieuw wat leer dan 400 EUR, maar via het forum zou je zeker een net exemplaar voor 280-320 EUR kunnen vinden. Zeer betrouwbaar binnenwerkje en een wijzerplaat met een afwerking dat je haast nergens anders vind voor dit geld. Succes!

6 likes

Rond dat bedrag vind ik deze leuk:

11 likes

Daar zal ik eens op letten bij horlogeverkopen. Ik neem aan dat je hier de band ook om kunt wisselen.

1 like

Hi Emil,

Gezien je budget is de Seiko serie SUR xxx (bijv 309P1 of 371P1) wellicht iets voor je.
Zwart, blauw, of witte wijzerplaat en/of titanium kast. Komt op stalen band, maar staat ook goed op leer.
Allemaal zo rond 190-300 euro en binnen het forum vast te vinden als je een verzoekje uitzet.

Gewoon ff opzoeken ter inspiratie.
Succes met deze leuke hobby en ik hoop dat je iets leuks vindt.

Zeker wel!

Welkom. Donker of witte plaat vind ik afhankelijk van het horloge. Een kleiner horloge op een grote pols zou ik wit doen. Geeft dan net wat meer présence.
Dus door kleur kun je ook nog wat spelen met de grootte van het geheel. In ieder geval optisch.

Welkom Emil! Dat is een mooi vooruitzicht en ook een soort van mijlpaal.
Houd er rekening mee dat je aanmelden op dit forum je een serieuze “besmetting met het horlogevirus” gaat oplopen.:wink:

De Tissot PRX die door MisterTaab wordt genoemt is echt een heel gaaf model.

Iets sportiefs misschien!?

Citizen Promaster misschien iets?

Welkom Emil! Meistersinger is idd een prachtmerk en als je niet persé een nieuwe wilt heb je voor een paar honderd een mooi exemplaar.
Om wat van de gebaande paden te blijven kan je ook eens kijken naar Rotary. Veel succes met je zoektocht, de klok tikt :grin:

Ten eerste welkom & wat een leuk vooruitzicht. Neem aan dat je het dan hebt over een leren band, nee, dat hoeft niet. Het moet gewoon zo neutraal zijn dat het de aandacht niet opeist :wink: