De kleur van mijn eerste horloge

Bij ten2two eentje voor 350
@Emil

Ja dat zijn zeker de type horloges die ik zou dragen. Er is alleen zó véél keuze. Ik heb in de bijenkorf een vergelijkbaar model gepast en dat zag er zeker goed uit. Ik heb niet een super grote pols, op de knobbel is het ongeveer 16 cm. Online zoeken is wel erg lastig, omdat ik maar 1x heb gepast.

Bedankt voor je reactie Martin!
Ik vind dit type horloges niet echt heel mooi. Dus als ik er een zou hebben, zou ik hem niet dragen en dat is natuurlijk zonde.

Dan zou ik niet voor de Seiko gaan. Zou niet groter gaan dan 38 mm met zo’n pols, als het nog dressy moet staan

Oké, het liefst heb ik iets van beide werelden: Netjes maar ook casual. Is er een manier om je polsen te laten groeien? Want die Seiko vind ik eigenlijk best mooi.
Fijne avond nog!

Er staat een mooie citizen in het blauwe gedeelte, daar was in geĂŻnteresseerd, maar laat hem gaan. Blauwe wijzerplaat, 38mm, alleen voor Japanse markt, al met al uniek horloge:

Helemaal mee eens. Dit is een van mijn mooiste horloges en past overal bij.

Met een beetje mazzel kun je hem zelfs nieuw voor iets meer dan 300 krijgen.
Ik heb hem in Duitsland besteld (Olfert) en eentje een maatje kleiner voor mijn vrouw hier in NL (Siebel) voor 320.

Kan zowel op de stalen originele band of op een mooie leren band.

3 likes

Welkom Emil , zeker bij Seiko een grote kans van slagen , en het is ook nog eens een prima merk .

Hoi Emil van harte welkom op het forum. Ik heb hierboven al het eenmaal onder een leuke horloges van bijvoorbeeld Seiko & Tissot langs zien komen.

Je 18e verjaardag is best wel een bijzondere dag dus kijk eerst goed rond voordat je een beslissing neemt. En dan is de kunst om het horloge voor de rest van je leven te bewaren als een aandenken aan een mooie dag.

Succes met je zoektocht :blush:

Dat vertellen we je als je 18 bent

7 likes

Dat kan ik mij goed voorstellen. Alhoewel de maat van een horloge ook een persoonlijke smaak is, is de diameter en de lengte van het horloge uiteraard van belang een horloge goed en prettig te kunnen dragen.
Voor 16cm pols lijkt mij een 38/39 mm een mooie maat, maar elke pols is anders, dus slim om te passen qua diameter, maar let dus dan ook op de lengte (lug to lug) van het horloge.
Als je een beetje een beeld hebt wat je mooi vindt passen en prettig vindt zitten, dan is online zoeken ook een makkelijker.

Welkom Emil emot-tiphat

Dag Emil,

Eerst en vooral welkom op het forum :slight_smile:
Neen, moet inderdaad niet, maar is vaak wel mooier. Bv cognackleurige riem en schoenen bij een chino/jeans zijn mooier met een cognackleurige horlogeband. Net zoals je dezelfde kleur riem draagt bij je schoenen (daar heb je dus over nagedacht) toont het dat je er meer bezig bent.

Maar uiteraard kan/hoeft het niet altijd. Een blauwe horlogeband staat heel mooi op cognac/bruine riem en schoenen. Terwijl een cognackleurige of zwarte horlogeband ook goed gaat op witte sneakers.

Misschien een voorbeeld van een horloge wat ik leuk vind en jij misschien ook:

Heeft een mooie witte wijzerplaat met een geblauwde minutenwijzer. Ook een blauwe band staat hem mooi. Niet te groot (rond de 40mm dacht ik) en is zowel een vlot als stijlvol horloge.

Hoi koen,

Zo’n Meistersinger is voor mij het absolute einddoel op dit moment. En van zulke horloges wordt ik zeer hebberig. Ze zijn alleen aan de dure kant, dus als student die 1x in de 2 weken werkt bij de bouwmarkt eigenlijk onbetaalbaar. Ik hoop dat ik hem tegen de tijd van of net na mijn afstuderen aan kan schaffen.

1 like

Ja eerst maar eens passen. Dat zal veel helpen. Thuis liggen nog een paar horloges die kan passen voor de maat.

Welkom en ja dat weet ik nog, het was een Seiko, aangekocht in Cochem ( D ) staalkleur met datum in 1977. Horloge heb ik niet meer.

Welkom!

Wat zijn je plannen Emil? Lekker gejast en bedast op superstufi door je studentenleven rollen? Zo ja, dan zou ik zeker voor saffierglas gaan, je hebt zo een kras te pakken. Mocht dat vooruitzicht je niet liggen, dan is saffierglas niet de belangrijkste keuze.

Je wilt een dresswatch, maar dan zonder dat je meteen overkomt als een boomer. Daar is keuze genoeg, ik zou zelf voor een Tissot of een Seiko gaan. Seiko is wel een tikje ‘middle of the road’, dat kan zowel een voor- als een nadeel zijn.

1 like

Welkom!

Dag Emil,

Allereerst: welkom op het forum.
Leuk dat je je interesseert voor horloges!

Ik denk dat het verstandig is om eerst alle wensen en feiten op een rijtje te zetten.
Je geeft aan net gekleed te gaan, maar wil je dan ook een horloge dat puur hierop geënt is? Dan ga je al gauw naar een (klassieke) dresswatch. De combinatie met staal wordt dan wel wat moeilijker.
Wil je een daily? Dan kun je weer in een andere hoek zoeken.

Wellicht een gekke afslag: de Hamilton Khaki Field. Tweedehands om en nabij je budget te vinden (in goede staat). Zet ‘m op een net leer bandje en je hebt een ingetogen fijn horloge voor bij nette kleding (geen dresswatch, maar wel een low-profile horloge). Zet ‘m op een canvas/nato en je hebt een toffe daily. Wil je no-nonsense en gemak? Ga voor een Quartz. Wil je iets meer gedoe, maar wel een mechanische? Ga voor een handopwinder.

Andere voorstellen zoals de PRX en de Presage lijken mij ook erg passend.

Doe vooral je voordeel op met je registratie op dit forum. De tweedehands markt is hier vrij groot, betrouwbaar en, laten we het zo zeggen, er zijn genoeg verzamelaars hier die de afschrijving voor je betalen en een nagenoeg ongedragen horloge van de hand doen (excuses Flipperaars, ik kan er niets anders van maken :sweat_smile:).

Edit: mocht je toch een dresswatch willen, dan zou je nog op zoek kunnen gaan naar een tweedehands Frederique Constant. Ik vind dit persoonlijk een prachtig merk met (relatief) betaalbare modellen.

Welkom hier bij HF !
Ja moeilijk er zijn zoveel mooie horloges.
Gewoon hier blijven lezen.