De kleur van mijn eerste horloge

Welkom hier!

Iets meer als een jaar geleden ben ik ook gevallen voor Meistersinger nadat ik de fiffer einzeiger van dit forum geprobeerd heb.

Ik vind de Meistersinger te duur om tijdens het werk te dragen en heb sinds kort twee einzeigers erbij in de “collectie”.

De minst dure einzeiger is een Zeppelin en zit rond de 240 euro.

De tweede werk-einzeiger is er een van Ferro-company. Iets sportiever maar net wat minder vlot af te lezen doordat de punt van de wijzer oranje is.

Binnenkort misschien nog een N/A tje maken…

1 like

Anderen zijn me al voor zie ik, maar ik zou absoluut voor de Seiko Presage “Blue Moon” gaan!

Welkom!

Met een voorkeur naar blauwe en witte dials kun je bijna niet fout gaan. Je kan daarmee vaak ook veel variëren met andere straps. Kopen op staal en dan wisselen met nato of Leder geeft je de meeste opties om het horloge altijd relevant te maken met elke outfit. Draag je een polo en wil je meer casual, stale band erop. Heb je een net overhemd aan doe je een bruine of zwarte leren band erop. In de zomer met een T-shirt, lekker op de nato.

Ik denk dat je met merken als seiko, tissot, orient, Casio sowieso nooit de mist in kan gaan. Kies daarvan gewoon de dial die je het meest aanspreekt en have fun! Een Meistersinger is ook heel vet maar wel wat beperkter in wat je er allemaal mee kunt. Echter als een dress watch echt is wat je wil. Go for it. Zijn toffe klokjes met een unieke lay-out en een goede conversation starter.

Lekker proberen en genieten van de hobby. Je smaak zal toch nog vaak veranderen over de jaren dus doe gewoon waar je je nu goed bij voelt. :grin:

Na toch nog wat extra research gedaan te hebben ben ik eigenlijk gewoon als een blok gevallen voor horloges met maar één wijzer. Ik vind ze zo veel klasse uitstralen. Maar goed, dan zijn er nog zo veel keuzes. Voor een eerste horloge van dat type neig ik meer naar een witte. Ik zag in het blauwe gedeelte een witte Luch Einzeiger te koop staan voor €75, ik kan dan daarnaast later nog een horloge kopen met een donkere plaat. Wat vinden jullie van einzeigers?

1 like

Toch nog een fotootje van de zeppelin op de pols gevonden.

Mag wel zeggen dat ik graag een relaxte einzeiger draag.

Zo’n Luch big one hand lijkt me ook nog wel wat.

1 like

Ik weet het een klassieke horlogeforum actie voorstellen boven budget maar kijk hier eens naar.

Maakt niet uit, hij is wel heel lekker. Zoiets is wel het type wat ik zoek.