De KOFfer (Keep it Or Forward it)

:face_with_raised_eyebrow: … pfff, pak je koffer in en get a room! Je krijgt gelijk. Oké?

@W.E, laat je niet uit de koffer … ûh, tent lokken. :wink:

3 likes

Nou, je enige reactie erop was: “Je weet nooit wie het leest, en hoe nieuw diegene(n) zijn op HF.” Een ‘toelichting’ zou ik dat niet willen noemen. “Ter nagedachtenis” verzin jij nu overigens. Ik heb het gehad over “de nagedachtenis van”.

Zeg ik dat we dat niet waren?

Ik heb geen idee hoe dat onduidelijk kan zijn. De eerste natuurlijk.

Een aanname die zijn grondslag vindt in wat TS gezegd heeft, en waarvan ik de grondslag van harte wil verdedigen, wat ik ook steeds doe. Je kunt wel “aanname” blijven roepen, maar daarmee onderbouw je jouw punt niet. Je gaat nu nergens inhoudelijk in op wat ik net zeg. Dat vind ik jammer, want zo blijven we steken in aannames, die ik nu aan het onderbouwen ben, maar jij niet.

1 like

Yj7HoYq3RzWd7X9vII

1 like

@W.E en @Rob-055, is het niet tijd dat jullie een draadje beginnen in de trend van “wat bedoelde TS met Koffer” en gaan jullie lekker daarin discussiëren met wie wil? Ik hoor graag het eindresultaat als jullie een eenduidige conclusie hebben. Zo gaat dit topic helemaal kapot, dat is echt niet de bedoeling van zo’n draadje als dit wat vooral de sfeerverhogend had moeten zijn mijn inziens. En of dat ook de bedoeling is, discussieer maar lekker in je eigen draadje.

Beter nog, bel elkaar op, spreek ergens af, drink een biertje of ander vocht naar keuze en schrijf het wereldidee op een filtje.

4 likes

@junior en jij hebben helemaal gelijk. Ik zal erover ophouden. Ik liet mij ook eigenlijk alleen meeslepen doordat ik de indruk heb dat mij wordt verweten niet inhoudelijk te hebben gediscussieerd, en dat staat me tegen. Dat de discussie nergens toe leidt is inderdaad wel duidelijk en dat deze draad ermee vervuild wordt ook. Het spijt me dat ik dat heb laten gebeuren.

Maar @Rob-055, dan zou ik het waarderen als jij hier geen berichten meer plaatst met de strekking ‘niemand heeft inhoudelijk weerwoord geboden tegen mijn standpunt’. Daar word ik erg stekelig van omdat dát gewoon absoluut onwaar is, en vanzelfsprekend eist om nieuw inhoudelijk weerwoord.

Voor mij is het helder wat TS voor ogen had. Ik ben bereid daarover in een andere draad te discussiëren, maar dat hóéft van mij niet. Een conclusie zullen we toch niet bereiken, en dit initiatief is er verder ook niet bij gebaat.

1 like

@junior ik wil geen gelijk krijgen om van een discussie af te zijn, en andersom vind ik ook niet wenselijk.

@W.E naar mijn idee zijn we, ja ik ook, het hele punt al voorbij en zoeken we in elkaars uitspraken naar onduidelijke berichtgeving. Misschien moeten we even terug naar de basis van onze totaal verschillende interpretaties.

Ik ga er verder inderdaad niet inhoudelijk op in, maar dat doe je zelf ook niet. De uitleg van je mogelijke loterij zie ik nergens staan.

@Sandy daar kan ik me wel in vinden.

En ondertussen: https://www.horlogeforum.nl/t/interpretaties-initiatief-koffer/212872

Hier verder maar on-topic dan ?

Top, dank hiervoor.

Boehoe, ik was als een van de weinig enthousiast. Zelfs na het ontvangst van de Haas.

Stop eens met klagen en mierenneuken. TS is niet meer van de partij. Als een wijziging in de regels de KOFter in leven houdt lijkt dat mij geoorloofd.

Het horloge, de Haas, is pas van twee eigenaren gewisseld. Iedereen loopt te ****** terwijl ze niets concreet doen wat de KOFter in leven houdt, namelijk: dragen, reviewen en doorsturen.

3 likes

KOFfer is ondertussen onderweg naar mij (zijn eindbestemming)

Heb een paar kandidaten hier in de collectie die de opvolger kunnen gaan worden.
Zal hier wel even een POL voor aanmaken.

Word vervolgd. :smiley:

3 likes

Top, ongeacht wat het wordt wil ik vervolgens wel weer in de lijst. Schrijf ik er vervolgens een review van zoals het hoort… :slight_smile:

2 likes

Jullie zijn lekker bezig. :sunglasses::+1:

1 like

Ja ik wil ook graag op de nieuwe lijst

2 likes

Lijstje :+1:

Lijst
Lempke (Starking)

Richz1986

Rob-055 (Haas & Cie)

Spierbundel

pverstraten

ILoveWatches

Chillekasper

:point_right: Richz1986

ILoveWatches

WE??

Chillekasper

2 likes

Ik houd mij er liever buiten, maar tof dat je rekening met me houdt. :smiley::+1:

Lijst

Lempke (Starking)
Richz1986
Rob-055 (Haas & Cie)
Spierbundel
pverstraten
ILoveWatches
Chillekasper
:point_right: Richz1986 (spannend!)
ILoveWatches
Chillekasper

3 likes

De koffer is nu een paar dagen in mijn bezit en ik heb hem een paar dagen vol gedragen. @Richz1986 bedankt voor de wissel.

Het horloge is van een haas, veranderd in een pulsar. Hij maakt een nette indruk, met een sunburst in de dial. Ook grappig vind ik de gebruikelijke uur en 5 minuten markers met daarin een ring met nogmaals 5 minuten markers maar ook minuten markers. De wijzers zien er strak uit en ik denk dat dit horloge erg mooi zal zijn op een Nato-band met klassieke kleuren. Het horloge is een quartz, maar wat wil je ook in deze prijscategorie.

Het horloge draagt erg licht, je merkt haast niet dat hij er is. Tot je wilt kijken hoe laat het is, dan is hij er natuurlijk gelukkig wel.

Enige minpunt die ik kon ontdekken was eigenlijk dat de wijzerplaat niet lekker is uitgelijnd. Daardoor verspringt de secondewijzer telkens tussen de minuutmarkers in en over de 5 minuten markers heen. Misschien is er iemand verderop in de lijst die dat kan aanpassen.

Wat mij betreft kan dit horloge door naar de volgende in de lijst. @Chillekasper wil je hem nog?

Nu de lang verwachte foto’s, na al dat geblaat.

6 likes

Wie was oorspronkelijk de volgende? :grimacing:

Jij :slight_smile: volgens de lijst in elk geval dan.

Gaaf, kijk uit naar een gave Invicta als KOFter.

2 likes

Oef lastig. Het is een quarts. Ik heb alleen kwarts horloges die betreft waarde al ver boven deze pulsar ligt. Denk maar aan de 200-600 euro. Wanneer het gaat om mechanische dan zijn het in veel gevallen om vintage horloges. Ik kan zelf niet zover krijgen een Vintage Invicta om te ruilen voor dit horloge. Hoewel deze er toch best aardig uitziet.

1 like

Eentje die ik ook op mijn website te koop heb staan is een oude Invicta Russian diver.
Ik weet alleen niet of jullie blij worden van zo’n bonk verguld metaal… Die ook duidelijke gebruikssporen heeft.
Zoals op de sluiting…