De KOFfer (Keep it Or Forward it)

Leuk leuk ga hem maar eens meelezen

Een verrassingshorloge is toch ook wel leuk? Ik ben wel benieuwd iig. Dus als je een roze GShock kwijt moet: count me in.

Eens! Als ik dit horloge bij voorbaat niet niet mooi vind doe ik niet mee. Daarom is een verassing prima.

1 like

@W.E de regels zijn door TS ruim interpreteerbaar ingesteld. Daar heb ik me aan gehouden.

Tot aan mijn post van vandaag was er weinig belangstelling.

@Spierbundel pb komt eraan .

2 likes

TS had een verhaaltje geschreven over het horloge dat hij inbracht, daarom leek het mij vanzelfsprekend dat dat de insteek was. Ik had dus helemaal niet de indruk dat je überhaupt al iets aangeboden had, daarom vond ik het ook niet raar dat er geen belangstelling was. Ik dacht eigenlijk dat je het gewoon vergeten was. :stuck_out_tongue:

Maar het is zo ook een leuk spelletje, al zie ik er persoonlijk niets in. Ik ben blij dat Spierbundel belangstelling heeft. Leuk dat het initiatief niet is opgebrand, maar weer lekker loopt in ieder geval! :smiley:

2 likes

@W.E Vergeten zeker niet… maar wil ook niet dat dit initiatief bij mij strandt.

Wellicht wordt dit een soort keten zoals de Rode Paperclip…?

De lijst dan vanaf nu:
@Spierbundel
@pverstraten

Zo voel ik het ook. Ik wilde namelijk wel meedoen, maar niet als ik geen idee heb wat er gaat komen. Lempke hield zijn horloge ook niet geheim, dus zijn regels waren volgens mij niet interpreteerbaar. Nu is Lempke weg en buigen we de regels van zijn initiatief om, en we geven mensen de gelegenheid om horloges op te sturen die niemand wil. Waarmee ik overigens absoluut niet suggereer dat Rob dat gaat doen.

Ik weet dat ik klink als een zuurpruim, maar dat ben ik ook een beetje.

3 likes

Zie het ombuigen vd de regels niet in… :thinking:
Zal wel komen doordat ik letterlijk lees.

TS “trapte af met…” dit stond niet zijnde verplichting in de door hem opgestelde regels.
(Dat hij op EV weg is wil overigens niet zeggen dat hij niet meeleest.)

Aan de andere kant… TS regels bij punt 1:
“Zelf een horloge ter beschikking stellen van ongeveer gelijke waarde.”

Niemand valt erover dat ik een KOFfer inzet die ruim meer dan het dubbele heeft gekost van de Starking.

Wel, geld zegt niet alles over hoe mooi of lelijk een horloge is.
Maar ik had misschien moeten uitleggen wat mijn zorgen zijn.
Wanneer je een horloge ongezien kan opsturen dan kan er altijd iemand in de ketting zitten die een afgrijselijk horloge opstuurt, ongeacht de waarde, dat niemand wil houden maar waar hij mooi vanaf is. Dat horloge blijft dan eeuwig het topic doorzwerven.

Dat risico heb je ook wanneer je het wél vantevoren laat zien, maar dan is er toch wat meer sociale druk dan wanneer het “blind” wordt verstuurd. Immers: als de ontvanger het niet wil houden want te lelijk, dan stuurt hij het door en laat hij het ook niet op het forum zien.

Maar het is goed zo.

3 likes

Ik vind het wél een leuk initiatief. Ik heb trouwens ook wel een idee welk horloge Rob gaat sturen, als ik het goed heb, heeft hij het al ergens genoemd! Als dat klopt laat ik deze aan mij voorbij gaan, maar ik hou dit topic zeker in de gaten! :+1:

1 like

Het is inderdaad niet geformuleerd als “regel” dat je het horloge moet laten zien, maar het is zo ontzettend anders dan wat TS deed dat ik het toch apart vind. De hele dynamiek van het spelletje verschuift namelijk drastisch. Waar je eerst de keuze had om een horloge dat je niet aantrekkelijk vindt te laten schieten, ben je nu, als je mee wilt doen, gedwongen met ieder horloge mee te doen (en de verzendkosten te betalen). Zou jij je in eerste instantie hebben ingeschreven als Lempke slechts had gezegd “ik wil van ‘een’ horloge van 30-40 euro af, maar ik zeg niet welk”? Waarschijnlijk zul je nu zeggen van wel, maar toch betwijfel ik het.

Het opent ook de deur naar het opsturen van een flinke miskoop die niemand wil. Want “waarde” alleen zegt heus niet alles. Ik wil niet zeggen dat jij dat zult doen, maar ik vermoed op een gegeven moment iemand na jou wel. Dat vind ik zeer onwenselijk. Terwijl als iedereen open kaart zou spelen, van overduidelijke rommel steeds gelijk duidelijk is dat niemand die hoeft. Dan moet je als aanbieder dus maar met iets fatsoenlijks komen, of het oorspronkelijke horloge weer aanbieden. Overigens, dat je het horloge niet hebt laten zien, terwijl je eenvoudig het voorbeeld van TS had kunnen volgen, maakt mij wel wantrouwend. :wink: Maar dat ligt meer aan mij dan aan jou. Ik ben nu eenmaal een heel wantrouwend mannetje. :slight_smile:

Het is in ieder geval mijn spelletje niet meer. En als ik Lempke was zou ik het gevoel hebben dat mijn initiatief is gekaapt en verneukt. Maar ik ben Lempke niet, en kennelijk zijn er anderen die het wel nog leuk vinden, dus het zal wel aan mij liggen. Ik vind het in ieder geval een hele aparte gang van zaken. Maar goed, er zijn mensen die aangeven er nog lol in te zien, dus zoals @Blauwbeer zei: het is prima zo.

5 likes

Nog meer sociale druk op HF! Moet dat? :thinking: :sunglasses:

Je hoeft niet mee te doen toch? We reageren soms op topics alsof er iemand met een pistool voor ons staat die zegt “Je moet meedoen ook al ben je het er niet mee eens!”. Soms moeten we de dingen gewoon laten gebeuren vind ik.

Als er iemand is zoals @Rob-055 is die een doodgebloed initiatief, van een inmiddels vertrokken lid, een nieuw leven wil inblazen: Chapeau!

Slim. Trouwens wat voor de één afgrijselijk is, is voor de ander een pareltje. We houden immers niet allemaal van drukke rammelbandjes en fluted bezels ook al lijkt het er soms wel op. Ik ben er niet zo bang voor dat het een ‘afvaltopic’ gaat worden en als wel, dan zijn er nog honderdduizend andere topics waar we ons in kunnen vermaken en ons over kunnen opwinden. Toch?

Exact.

Dat blijkt. Misschien heb je inhoudelijk wel helemaal gelijk hoor. Maar laat je eerst gewoon eens verrassen door de miskoop van een ander. Wie weet, …levert het je een dikke gouden Invicta (no offence richting Invicta bezitters!) op van 45mm. Wow! :rofl: :joy:

Mooi voorbeeld van hoe ‘sociale druk’ werkt. Even de meningen sturen en dan met zo’n zinnetje afsluiten. Oh oh…

Tuurlijk niet. Als iedereen dat na jou ook doet, zitten we aan het eind van het jaar op een dikke klatser van een bekend veelbesproken horlogemerk uit het Zwitserse. :wink: Succes!

3 likes

Damn you junior, nou moet ik toch nog reageren! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik vond dat wel enige uitleg op zijn plaats was waarom ik het er niet mee eens was, voordat ik de deur dichtdeed. Maar ik wilde ook niet de saboteur uithangen, dus eindigde ik met de geruststelling dat ik verder niet zou gaan mekkeren. Ik neem aan dat @W.E dezelfde motieven had. Ik wilde gewoon aardig afsluiten, niet een steen door de ruit gooien en wegrennen.

2 likes

Het topic is wel weer in leven zo, ik wacht met smart op de KOFter :tada:

4 likes

Nee @W.E (de stalker) het probleem is dat je, op een Casio na, nog nooit een nieuw horloge hebt gekocht.
Het niet tonen van de volgende KOFfer irriteert mateloos, en daarom reageer je ook zo uitbundig en vooral warrig… je wil zien wat er goedkoop te halen valt.

Het mooie van dit forum is dat je slechts een beperkte tijd hebt om je post aan te passen… dus al je voorgaande uitlatingen kun je niet meer aanpassen.

En aangezien ik letterlijk lees zal ik wat punten aanhalen uit je voorgaande uitlatingen, wellicht even goed lezen… misschien wordt het concept dan wel duidelijk:

Verwarring met Gratis Topic?

Aanname !

Lempke/Anon/Peter kwam met dit initiatief, het tonen vh horloge was een logische zet om zijn initiatief duidelijk te maken… en om anderen aan te sporen deel te nemen aan de ketting, aangezien de KOFfer ergens een keer zal vernieuwen.

Waarde wbt geld zijn de verzendkosten toch?:wink:
Waarde wbt gevoel is niet uit te drukken.
Een waardewisseling vd KOFfer is onvermijdelijk, maar dat is aan diegene die op dat moment de KOFfer heeft.

Dan kun je net zo goed een loting starten, waarbij de winnaar zelf weer wat anders moet verloten.
Misschien is het concept je niet helemaal duidelijk.
Ketting?

"Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten."
En zolang je je naam niet aan de lijst toevoegd, ga ik ervan uit dat je enkel wil meedoen zodra een door jou gewenst horloge de nieuwe KOFfer wordt.
Want het moet wel iets fatsoenlijks zijn in jouw opinie.

Dat was het toch al niet.

Lempke bood 1 KOFfer aan, die ergens vernieuwing zou ondergaan… maar dat zou bepaalt worden ergens in de lijst van de mensen die zich konden en nog steeds kunnen inschrijven.

Het ligt inderdaad aan jou.
Jammer dat je het initiatief zo negatief benaderd.

Lezen en begrijpen is meer wenselijk.

Oftewel: “Mijn standpunt is waarheid. & Ik wil het weten waar ik verzendkosten aan mag betalen?” Zonder de intenties en dus de achterliggende gedachte te willen inzien? En dus enkel wil meedoen wanneer het aangebodene in je intresse-gebied bevind?

Zijn je ogen al geopend?

Je typt alsof Lempke niet meer onder de levenden is… weet je meer? Heb je hem om zeep geholpen?

Of ben je er op uit om anders-denkenden monddood te maken?

[quote=“W.E, post:59, topic:200234”]
om dan op eigen initiatief het spelletje om te gooien, dat vind ik uitermate bedenkelijk.[/quote]

Het bedoezelen is waar jezelf mee bezig bent…
De spullen zijn opgegaan in het initiatief KOFfer.

En weg op Eigen Verzoek is niet overleden… of probeer je op zo’n manier anderen achter je te laten scharen? Bah, wat een nare laaghartige manier van je gelijk willen behalen.

Heb ik nog niks van gemerkt!

Ik wist de Diesel suggestie in mijn NA topic jou, zijnde stalker, genoeg zou voeren zodat je dit ergens zou suggereren in dit topic.:rofl:

Die verzendkosten zitten je wel dwars he?
Heb je je daarom niet aangemeld?
Indien de lijst wat langer is, en jij je ook wil inschrijven… laat het dan even weten, wellicht neem ik die kosten dan wel voor mijn rekening.

Vraag me af waar je grens van beleefdheid ligt.

1 opmerking over gedaan en daar ga je dan volledig in op.
Dat wantrouwen van je… dat moet toch ook een negatieve schaduw werpen in je offline-tijd??

Welk stanspunt heb je het over?
Ik lees enkel aannames in je verhalen.

Wellicht lees je deze post nog eens goed door.

Je meningen zijn gebaseerd op aannames.
Je uitlatingen zijn een gevolg daarvan.
De felheid hiervan is gevoed doordat je denkt niet gehoord te worden.

Leuk initiatief… en dat is het wanneer het door jou felbegeerde horloge wordt aangeboden waar jij dan gelijk je naam bovenaan de lijst wil hebben?
Nogmaals, het is geen loting!

Reactie op thread-kapings opmerking van mij.

Wederom een aanname gemaakt in je gedachtengang.

einde quoterij

Maar goed, ik heb dus niet gemeld wat de nieuwe KOFfer is geworden. En dat is dus voor bepaalde personen genoeg reden om allerlei aannames te doen welke in eigen gedachte uitgroeien tot waarheden.

Naar mijn idee heb ik me aan alle gestelde regels gehouden. En ik lees letterlijk. Ik lees niet enkel steekwoorden die mijn gedachte uitlokken tot het maken van aannames.

Ik citeer TS even, en maak wat steekwoorden dik

Het vervolglijstje bestaat nu uit 2 personen, en dit is niet de bedoeling geweest van het initiatief.
De bedoeling is dat er ongeacht het huidige horloge een lijst ontstaat van geïnteresseerden die de KOFfer telkens overnemen.

De KOFfer is wat anders dan de Fiffer, de Fiffer verandert niet en blijft in tegenstelling tot de KOFfer altijd hetzelfde.
De KOFfer mag je houden wanneer deze je bevalt, echter moet je dan zelf weer een ander horloge zijnde KOFfer doorsturen naar de eerstvolgende in de lijst.

De eerste KOFfer heb ik als tweede in de rij ontvangen, en voor mij is het een mooie kennismaking met een automaat… Maar zie daarvoor mijn NA topic.

Ik houd dus de KOFfer en stuur een andere horloge door… 1 waar ik vanaf wil, en die wellicht een ander ook wel mooi vind.
Wellicht verandert de KOFfer terloops wel in een Seiko, DW, Orient, Armani of wat anders…
Of je de KOFfer nu niks vind zou dus geen reden moeten zijn om je niet in te schrijven.

En als dat wel de reden is… wat voor een persoon ben je dan ??

1 like

Laten we het gewoon hierbij laten, ik ontvang de KOFter deze week, waarna ik het horloge een kans geef en anders doorsteur naar @pverstraten.

Waarom de KOFter misschien nooit van de grond komt: het is vrijblijvend, als @Rob-055 mij een Rolex stuurt, schrijven 100 man zich direct in, ruil ik die Rolex tegen mijn Hamilton schrijven 95 mensen direct uit. In dit geval zou @pverstraten pech hebben. De KOFter is vervelend als mensen aan de beurt zijn en het horloge dat nu in roulatie is je smaak niet is.

Het heeft dan ook geen zin om toch naar die persoon te sturen omdat die direct het horloge weer doorstuurd. Een lange lijst zoals de FiF zal er nooit komen om deze reden. We zullen per keer moeten kijken wie zin heeft, of het nieuwe horloge als verassing houden.

4 likes

Off topic en negatief gezever verwijderd.
Jur
Ps, een Anon met EV achter zijn naam wilde zelf weg.
Nu ON topic svp
#doeslief

13 likes

Hey, ik ben best blij met een Hammie van €5k hoor… O kak, niks om er tegenover te zetten

Hammie is geen 5k, een rollie wel :smile:

De horloges dienen een ongeveer gelijke waarde te hebben. Dat was wel een van de duidelijker “regels” :wink:

1 like