De KOFfer (Keep it Or Forward it)

Voeg jezelf toe aan de lijst :+1:
@ gebruikersnaam!
En voeg gelijk @Sandy toe

2 likes

Het lijkt me wel een grappig idee om de voorgaande deelnemers op de lijst te houden en erop aan te geven wie er geruild heeft. Dan wordt het een mooi overzicht. En als je de lijst in een Summary zet, dan wordt de draad niet zo snel zo lang. :relaxed: Wat vinden jullie? Ik heb het alvast even gedaan. :innocent: Ik hoop dat het klopt zo:

Summary

Lempke (Starking)
Richz1986
Rob-055 (Haas & Cie)
pverstraten
Batossai
Richz1986
ILoveWatches
Chillekasper

3 likes

Ben al een keer geweest en had me door gebrek aan animo weer op de lijst gezet!

Daarom van de lijst afgehaald :+1:

1 like

Je vergeet mij:

[details=“Summary”]

Lempke (Starking)
Richz1986
Rob-055 (Haas & Cie)
Spierbundel
pverstraten
Batossai
Richz1986
ILoveWatches
Chillekasper
/details]

2 likes

Volgens mij vergeet je nu jezelf :joy:

1 like

Ik kreeg het even niet voor elkaar #faalhaas & cie

3 likes

Hahaha wat stom, sorry! :man_facepalming:

Zo dan. :sweat_smile:

KOFferlijst

Lempke (Starking)
Richz1986
Rob-055 (Haas & Cie)
Spierbundel
pverstraten
Batossai
ILoveWatches
Chillekasper

:joy::joy::ok_hand::ok_hand:

1 like

Ik had al eens eerder aangegeven hieraan mee te willen doen. Maar nooit meer iets van gehoord.

1 like

:+1:t4::joy::joy::joy:

1 like

Het scheelt niet veel, maar als je wilt mag je mijn plekje. In de lijst. Dan ruilen we. :slight_smile:

Het principe is niet dat je net zo lang op het lijstje staat dat er iets leuks komt lijkt me. Dus zonder stem (en dus zonder mening over de KOFfer) mag hij mijn kant uit komen.

Op het eerste gezicht niks wat ik zo zou kopen, maar wie weet is het wat. Ik heb een vierkante vintage en die is wel grappig, maar dit is heel wat anders. Heeft iig wel Arabische cijfers wat een +1 is. Meestal is het Romeinse cijfers. En wat is voor mij een -I (of zelfs een -II)

1 like

Top!

Denk dat het lastig wordt met die Haas en Cie. Is een Quartz horloge toch?

Quartz zijn sowieso hier op het forum minder geliefd dan die eerste Starking wat een automaat was (met meen ik een inhouse movement)

Enigzins toch een meer positief resultaat, dan dat ikzelf had verwacht. :hushed:

Wat jullie niet weten is dat @W.E en ik de discussie 1op1 hebben doorgezet en uiteindelijk eens zijn geworden dat we het oneens zijn met elkaar.

En ondanks het verschil in opvatting, en de ruime interpretatie die aan de gestelde regels kan worden gesteld van de KOFfer, ben ik van mening dat de nu aangedragen oplossing de juiste is.
@W.E had je dit niet gelijk zo kunnen aandragen??
#duidelijk-idee :+1:t3::rofl::grin:

4 likes

Ik ben inderdaad nog steeds van mening dat het leukste en veiligste is als van tevoren bekend is welk horloge de KOFfer is. Maar ik ben aangenaam verrast met de gevolgen van de blinde KOFfer. Lekkere spanning, mede opgebouwd door @Spierbundel en uiteindelijk met drie deelnemers erbij op de lijst weer veel animo voor het initiatief! :smiley: Zo geniet ik tóch nog eens van een verrassing! :joy:

Ha, het is @Spierbundel die bedacht dat het handig zou zijn om de lijst achter zo’n pijltje te zetten, en het is mijn hoarders-eigenschap die mij ertoe aanzet ook de ‘oude’ informatie op de lijst te houden. Oh, en dat is tevens geïnspireerd op de Fiffers, waarbij de lijst ook aangeeft waar hij geweest is, naast waar hij nog heen gaat. En de Fifferlijsten geven aan waar het horloge nu is! Dat zou hier natuurlijk eigenlijk ook nog bij moeten, het kan altijd beter. :joy: Zo dan:

KOFferlijst

Lempke (Starking)
Richz1986
Rob-055 (Haas & Cie)
:point_right: Spierbundel
pverstraten
Batossai
ILoveWatches
Chillekasper

Heb ik mezelf nu gebombardeerd tot secretaris van de KOFferlijst? :thinking:

Ik denk dat mensen bij het eventueel omruilen van de KOFfer zelf maar moeten kiezen of ze bekendmaken wat de nieuwe KOFfer wordt, en ik denk dat een inschrijving op de lijst te allen tijde vrijblijvend moet blijven. Als je eenmaal de KOFfer ontvangen hebt, denk ik echter dat je daarmee wel de verantwoordelijkheid aanvaardt om het initiatief levend te houden met een waardig horloge.

Het enthousiasme waarmee de verrassings-KOFfer is onthaald bewijst in ieder geval wel dat mijn eerdere zorg dat je het initiatief hiermee volledig de nek omdraaide toch ongegrond was. :stuck_out_tongue:

2 likes

En uiteraard ben ik nog steeds van mening :grin: dat dit een verrassing (doorgestreept) moet (weet niet hoe je dit doet), mag zijn… lijkt mij het leukste.

Notulist :thinking:

Zat ik ook aan te denken, dat dat de gulden middenweg is… maar dat mag ieder bezitter zwlf bepalen.

Ieder instrument waar je tijd vanaf kan lezen is waardig. De goedkope Starking van chinese makelij wordt veelal afgedaan zijnde troep, ik draag hem nog steeds en hij blijft gaan :+1:t3:
En het mooiste is dat een automaat me niet eens meer tegen staat.
En ik deze kleur zelfs boven de eigen aangeschafte bicolor verkies… Wat een horloge met je kan doen♥️

1 like

Wat is inmiddels de status? Het is al een tijdje stil :slight_smile:

1 like

@pverstraten

Bevalt het horloge? Heb nooit meer wat vernomen :wink:

@pverstraten heeft na het zien van dit pronkstuk direct zijn KOFfer gepakt en is vertrokken naar een ver land… :sunglasses:

3 likes

Heeft zijn grail gevonden. Geen ander horloge tip hieraan.

2 likes