De kracht van goede foto’s

Fabrikanten maken volgens mij te weinig sprekende foto’s om hun waar te slijten.

Ik geef 3 voorbeelden die mij vandaag zijn opgevallen. Toeval of niet : 3 Seiko’s

  1. SARX005
    Deze was mij tot vandaag totaal onbekend. Tot ik dit verkoopsdraadje zag met sprekende foto’s van een verleidelijk horloge (voor mij toch): https://uhrforum.de/threads/seiko-sarx-005-blue-dial.364622/#post-4281044
    Blijkbaar is deze op HF nog nooit in de picture geweest. Als je foto’s opzoekt in Google, dan vind ik de foto’s weinig flatterend.

  2. SBEX005
    Toevallig deze zeer dure Seiko op EBay gezien : https://www.ebay.de/itm/Seiko-Marinemaster-SBEX-005-Titan-Hi-Beat-ungetragen/142967559084?hash=item214987d3ac:g:N9YAAOSwDYxbu4uG
    De blauwe nuances zijn ongelooflijk.

  3. SNKP23
    Deze Seiko voorgesteld door @merl : NA: Seiko Recraft SNKP23
    Dank voor de zalige foto’s.

Als afsluiter heb ik nog een foto gezocht van een horloge dat ik verkocht heb. Ja, ik heb hard moeten zoeken om niet opnieuw een Seiko aan te halen :blush:


Niet mijn beste foto, maar de koper destijds kon zich “een goed beeld” vormen.

Ik weet niet wat het jullie doet?

En ik heb geen idee waar dit draadje zal naartoe leiden. Ik moest dit gewoon effe kwijt op deze late zondagavond.

2 likes

Ik vind die standaard Seiko foto’s ook heel slecht, ze geven totaal geen beeld van hoe het horloge er in het echt uit ziet.

Het kan ook omgekeerd, foto’s kunnen mooier zijn dan het is. Dit heb ik bijvoorbeeld bij nato bandjes. Ziet er leuk uit op foto’s maar ziet er goedkoop uit in het echt.

1 like

c63064ad40dff0f5bbccbbcc3b5cb8ec7be6cc84_1_690x442

00ff37809c7bb10333aaa4848713953e05ac5d0d_1_666x500

7 likes

Horloges zijn net mensen. De ene is mooi op de foto en valt tegen in het echt, bij de ander is dat verrassend andersom.

Fotogeniek vind ik ook de Seiko SSC231. Ik viel voor de foto’s. In het echt best leuk hoor, maar nét even anders.

5 likes

Ik heb niet het idee dat de plaatjes op websites echt foto’s zijn. Het zijn meer computerafbeeldingen. Ik word er in ieder geval zelden door geraakt.
Dit is toch geen foto?

3 likes

Los van de kwaliteit van de foto’s vind ik sfeer/settings ook belangrijk. Met een horloge verkoop je toch een beetje een gevoel, als je dan hele klinische of gewoon slechte foto’s gebruikt komt dat m.i. totaal niet over, en blijft een horloge meer een praktisch instrument waarmee je kunt zien hoe laat het is.

s-l300

Vs. b.v.

8 likes

Overigens denk ik hier op het blauwe gedeelte ook wel eens: “Als hier wat meer aansprekende foto’s bij zouden staan was dit horloge al lang weg”.

3 likes

Foto’s doen wat met het horloge.
Maar dat kan beter of slechter zijn in real life.
Zelf is fotografie een hobby voor me, vooral na het bewerken van een foto kunnen de kleuren juist nog meer naar voren komen.

Of zoals hier, een ander perspectief geeft de diepte mooi weer.

Of zoals eerder aangegeven de foto bewerken geeft een ander beeld (even off topic)

Voor

Na

2 likes

Als je dan toch bezig bent kan je net zo goed meteen met wat magic de boel een beetje opengooien.

1 like

Was ook even een standaard filter of het verschil te laten zien wat zoiets al met een foto doet.

:+1:

Nu de HFLE2019 stemronde is gesloten – en ik geen Subdelta Quattro’s meer kan Photoshoppen op eindeloos veel bandjes – ben ik toch in een zwart gat terecht gekomen. Vandaar.

4 likes

Je hebt je al bij het verlies neergelegd? :wink:

Linksom of rechtsom komt die Quattro er wel, dus mij maak je de pis niet lauw :love_you_gesture:

3 likes

8 likes

Deurtje misschien ff sluiten :joy::joy:

Wel netjes geshopt :+1:

1 like

Haha ja, die gasten creëren hun eigen werk zo. :wink:

2 likes

5 likes

13 likes

Hahaha!