NA: Seiko Recraft SNKP23

Gisteren binnen gekomen deze Seiko uit de Recraft serie, de SNKP23.

Het horloge heeft een lekkere vintage uitstraling maar heeft niet de maten van een vintage. Geen probleem voor mij. Ik hou wel van wat wrist presence en deze is zeker niet te groot voor mij.

Het horloge is prima afgewerkt voor deze prijsklasse en oogt in z’n geheel duurder dan hij is.


De bovenkant van de kast is verticaal gebrushed wat een leuk effect geeft in verschillende lichtinvallen.


De zijkant is vooral polished maar de onderkant is dan weer brushed.


De plaat heeft een mooie sunburst en heeft wat leuke details. De buitenrand van de plaat is donkerglanzend met kleine streepjes. De rand om de dial is ook donkerglanzend en heeft uitsparingen voor de uurmarkeringen. Deze rand ziet er op de foto licht uit maar dat komt door de reflectie.


De band is ook lekker vintage ontworpen en is prima voor deze prijsklasse.

Dan nog wat andere foto’s:

Een filmpje is te vinden op mijn Instagram.

En dan nog een vergelijk voor het formaat:

Al met al een prima horloge voor relatief weinig geld :+1:
En nu weer genoeg Seiko :rofl: Op naar weer wat andere merken. De bottlecap zal hierom waarschijnlijk te koop komen.

81 likes

Mooie foto’s zeg. Ik kan daarop heel goed zien wat je beschrijft.

Over het horloge zelf, wat een leuk ding. Weer eens wat anders dan alle ronde modellen. Veel draagplezier gewenst.

2 likes

cool! is dit nu een NOS? of een hedendaagse in vintage stijl uitgebracht?

1 like

Dank je!

Dank je. Dit is een hedendaags model.

1 like

Mooi horloge hoor. Komt die ook in andere kleuren?

Mooi horloge en bedankt voor het (foto)verslag. :+1:

1 like

Jazeker:

6 likes

Mooie aanwinst hoor! Weer eens wat anders!

1 like

zag het net op insta. Mooi hoor maar ook wel groot. Waar heb je 'm gekocht?

1 like

Erg mooi. Jammer dat het weer Hardlex is, die vierkante glaasjes zijn niet zo makkelijk met saffier te vervangen.

1 like

Dank, deze heb ik bij Amazon besteld.

1 like

Gefeliciteerd met uw nieuwe aanwinst, geniet ervan in goede gezondheid!

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Indrukwekkende wijzerplaat, en fraaie horlogeband!!
Ik wens je er dan ook een aangename tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Erg mooi!:+1:

1 like

Wat mij betreft eentje die opmag voor de titel grande Seiko [pun intended]. Vind hem erg mooi! Veel draagplezier… :ok_hand:

2 likes

Schitterende foto’s waarin de details vam afwerking goed naar voren komen. Uiteraard veel draagplezier gewenst… Fotogeniek model is het!

1 like

Dank allen! Vergeet ik helemaal de lumeshot te plaatsen. Hierbij alsnog :slightly_smiling_face:

20 likes

Wat een super model zeg. Veel plezier!

1 like

Mooie, unieke Seiko! Leuke review om te lezen en prachtige foto’s zijn altijd leuk :sunglasses:

1 like

Heel mooi!

1 like