LIJSTJES! Mooiste NA van 2019 (en hoeveel)?

Deze Certina ds3 vrij recent maar nog niet de allerlaatste van 2019 er komt voor het einde van het jaar als het goed is nog een vintage Yema skin diver binnen

6 likes

2019 was een goed jaar. Paar leuke nieuwe aanwinsten er bij. Verschillende prijsklassen maar allemaal leuk. Ze worden ook allemaal met plezier gedragen. Zie een selectie uit de nieuwe aanwinsten hier onder :grinning:

14 likes

Hij is prachtig! :heart_eyes:

1 like



Presage, onweerstaanbare wijzerplaat !
Het 5 je, weer een onweerstaanbare wijzerplaat!
Pirat, in absolute mint-conditie, ik hoed van het simpele design uit die periode…
De Premier, magische techniek, de auto relay functie vind ik geweldig!
De Vapaus, design… zo mooi.
De Omega… hiermee is mijn verslaving begonnen een jaar geleden.
Ik kreeg deze in verwaarloosde staat in handen en besloot het te laten opknappen bij Kalle Slaap. Hij haalde in zijn atelier het deksel er af en mijn hartslag accelereerde, het zweet brak uit en ik kreeg kippenvel.
Een verslaving was tot leven gewekt met onder andere de bovenstaande aanschaffen als gevolg (dit is niet alles… nog de nodige vintage horloges binnengehaald…).
Cursus Uurwerktechniek gedaan bij Kalle…
Man man wat een prachtige wereld!!

5 likes

Ga dit maar niet doen want dan wordt ik met mijn verslaving geconfronteerd lol

4 likes

Die laatste is voor mij mijn mooiste NA.

11 likes

Grand Seiko Grand Seiko Grand Seiko Grand Seiko , allemaal Spring Drive…en een Tudor.






Tudor wordt geen blijver…

19 likes

Springdrive rules!

1 like

Bijna vergeten dat ik in 2019 ook een NA heb.
De Halios Seaforth Bronze.

9 likes

Dit jaar een redelijk rustig jaar met maar 4 NA’s, 3 nog aanwezig.
Eerste NA was in januari, omega seamaster 600, geweldig mooi horloge maar inmiddels weer vertrokken.

2e NA was in mei, rolex explorer II, meest gedragen horloge op dit moment. Absoluut mijn favoriet.

3e NA juni, de breitling repetition minutes, wat een ding, draag hem vaak, niet heel mooi maar wel heel praktisch als titanium beater.

4e en laatste NA november, citizen NY2300, gewoon leuk. Soms hoeft het niet meer te zijn.

Ben benieuwd wat 2020 mij zal brengen :sunglasses:.

8 likes

Ben gek op lijstjes lezen.
Ben nog gekker op plaatjes kijken.

Prachtig topic dit dus.

2019 bracht mij.

Volgens mij dit… lastig met de telefoon.
Welke is de meest geslaagde?
Ehhhhhh, nee ga niet kiezen… echt niet.

19 likes

Ik ben niet zo’n flipperaar. Dit jaar maar 1 NA

Oh wacht deze ook nog:

4 likes

Nou ja, als ik er iets over zou mogen zeggen, de Oris!

2 likes

En wat voor één…

1 like

Allemaal NA, en niks de deur uit.

De imado, Titus, en gouden Tissot heb ik kapot gekocht en enigszins opgelapt.
Niet op de foto: een omega constellation, die ligt bij @Mas

Misschien komt er nog een bijzondere NA eind van het jaar.

15 likes

Hoe bevalt deze? Kijk er zelf ook met een schuin oog naar als vakantie beater .

1 like

Errug nice!

2 prachtige horloges. Die Lemania is ook ernstig mooi.

Heel erg goed! Deze zal niet snel weggaan en draag deze zo goed als iedere dag. :smiley::ok_hand:t2:

6 likes

Meestal kom ik tot de conclusie “Tjezus, alweer een jaar voorbij.” of woorden van gelijke strekking…
Maar ingeval van mijn (bescheiden) horlogecollectie blijkt 2019 toch langer te hebben geduurd dan ik dacht. Ik schrok namelijk van onderstaande foto, gemaakt in januari jl., omdat ik van deze vijf horloges er nog maar één heb, namelijk de Citizen. De andere vier zijn in de loop van 2019 verkocht.

In de loop van 2019 blijk ik te hebben aangeschaft :

Oftewel, 2019 begonnen met vijf horloges en met dat aantal verwacht ik 2019 ook wel af te sluiten.
[de Citizen is te koop, maar niet tegen dumpprijs, dus zal wel 2020 worden… :wink::slightly_smiling_face:]

Welke van die vier 2019-aankopen mijn mooiste NA is ? Hmmm, ze kunnen mij allevier wel bekoren. :smiley:

3 likes