NA: Hamilton Khaki Aviation Pilot Day Date

Eergisteren mijn nieuwe aanwinst mogen ontvangen. Dit keer eens geen Seiko :wink: maar de Hamilton Khaki Aviation Pilot Day Date.

Ik ben normaal gesproken niet echt een liefhebber van pilot horloges. Daarom zijn mijn eerdere Stowa flieger en Maratac flieger-like niet lang gebleven. Deze Hamilton stond echter al lang op mijn lijstje omdat Hamilton toch wel een eigen draai er aan heeft gegeven. Het moest er dus maar eens van komen.
Dit horloge is hier geen onbekende, dus ik hou het kort. Het model is o.a. bekend van de film Interstellar en komt in verschillende kleuren en maten.

Wat me vooral aan dit horloge bevalt:

  • Het gehele ontwerp van de dial met de mooie dag en datum locaties en de dubbelcijferige uurmarkers.
  • Het ontwerp van de uur- en minutenwijzers. Vooral hoe dit past op het ontwerp van de dial door de uitsparingen van de wijzers.
  • De uurmarkers. Het horloge speelt door de geribbelde uurmarkers leuk met het licht.


Wat is wat minder vind:

  • Het tikgetal van het uurwerk i.c.m. de lange secondenwijzer. Het tikgetal is lager gemaakt om meer PR te hebben. Nadeel hiervan is dat de secondenwijzer minder soepel loopt. Zeker bij lange secondenwijzers valtbdit wat meer op.
  • De dikte van de clasp. Deze past niet echt bij het geheel.

Al met al ben ik erg tevreden met deze aankoop. Het horloge zit prima om mijn 17cm wat platte pols en het horloge toont telkens anders door de uurmarkers.

Meer foto’s:


Oh, en ik heb even een paskamersessie gedaan :grinning:





En dan de uitsmijter :joy:


53 likes

Heel netjes , zeker op staal .

2 likes

Ik hoop dat jij er veel plezier van gaat beleven. :slightly_smiling_face:

1 like

Mooie review, foto’s en horloge👌
Veel draagplezier :+1:

1 like

Mooi mooi en prachtige foto’s!

1 like

Geweldige NA, mooie review.
Wel wat weinig foto’s …
Echt een prachthorloge van een prachtmerk.
Die wijzers, buitengewoon bijzonder!
Deze staat al een tijdje op mn wishlist.
Gefeliciteerd met deze prachtige NA !

2 likes

Gefeliciteerd met deze mooi Hamilton!
De bruine leren band staat hem ook fantastisch!:heart_eyes::+1:

1 like

Blijft een top merk, echt bang for the bucks en mooie ontwerpen :grinning: net zoals deze mooie verschijning. Overigens vind ik m het mooiste op de laatste, waar dikkere zwart lederen band.

Geniet ervan en chapeau voor deze mooie review :+1:

1 like

Prachtig.

1 like

Mooie duidelijke review en foto’s! Alle banden staan erop, zelfs de nato band vind ik niet misstaan. :rofl:

1 like

Mooie aanwinst!:ok_hand:

Zeer mooie foto’s ook :sunglasses:

1 like

Mooie NA!!
De combinatie met de bruine doorgestikte band is erg fraai !

1 like

Bijzonder horloge. Op een leren band vind ik hem wat stijlvoller dan op staal. Op bruin leer het mooist.
Heel veel plezier met deze aanwinst.

2 likes

Mooi horloge, heb de grotere broer een poosje gehad. Veel plezier ermee! :+1:

1 like

Leuke review, en hij staat je inderdaad goed. Ik vind de bracelet hem het best staan, maar wel leuk om verschillende banden te proberen.

1 like

:ok_hand:t3: dit model kan alles hebben maar de leren en canvas banden vind ik het meest geslaagd. Misschien ook eens een band met studs proberen?

1 like

Prachtig! Heb deze ook al vaak online bekeken…

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze appetijtelijke aanwinst!!
Mooie wijzerplaat, ziet er kijklustig uit!!
Ik wens je er een fijne tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Leuk verslag met mooie foto’s, geniet ervan!

1 like

Heb ik helaas niet :roll_eyes: