NA: All Nippon Airways Seiko

Seiko brengt voor All Nippon Airways (ANA), de grootste luchtvaartmaatschappij van Japan, regelmatig horloges uit die ontworpen zijn in samenwerking met een select groepje ANA piloten.


Foto genomen bij Tokyo afgelopen zomer tijdens het taxiën.

Vaak zijn de Seiko ANA modellen quartz horloges, maar in 2003 stond een automaat in de inflight magazine die passagiers konden kopen tijdens binnenlandse vluchten.

Dit was dan de 7S26-0620. Qua ontwerp binnen het Seiko gamma uniek, ik ken geen ander model wat verglijkbaar is.

Dit horloge stond al langere tijd op mijn lijstje. Ik hou niet echt van nummers als uurmarkeringen, maar een 2, 4, 6, 8, 10, 12 opzet vind ik wel mooi. Eerder heb ik deze BFS en SARG al gehad. Enkele BFS modellen hebben sterk hun ontwerp te danken aan de Seiko ANA wat plaat en wijzers betreft.

Nu moest het er maar eens van komen. Gekocht via auctions Yahoo waar andere ANA modellen ook te vinden zijn. Dit model wordt daar ongeveer 2 keer per maand te koop aangeboden in verschillende staten. Mijn horloge komt uit 12/2003 en is in zeer goede staat gezien de leeftijd.

Toen het horloge gisteren binnenkwam, zag deze er op mijn pols best klein uit. Dit kwam vooral doordat ik mijn Ananta omhad :joy:. Het is echter een prima maat met zijn 40mm.

Zo’n soort bezel is niet iets wat ik eerder gehad heb, maar vind ik wel geslaagd voor dit model.
Het horloge heeft een domed glaasje met een facet randje.

Op de zijkant staat ANA met het logo van de maatschappij.

De achterkant

Wat macros.

Lumeshots.

Om de pols.

Al met al ben ik erg tevreden met deze vreemde vogel :grinning:

En nu is het wachten op…

137 likes

Veel draagplezier :+1:

1 like

Mooi :+1:t4: en weer eens wat anders

1 like

Leuk om te lezen en prachtige foto’s.

1 like

Echt een bijzondere Seiko. Jaloers :star_struck:

1 like

Gave aanwinst, altijd tof die speciale edities.
Maar die secondewijzer, dat is dan weer jammer :disappointed:

3 likes

Jij hebt een zesde zintuig voor bijzondere Seiko’s !

1 like

Apart juist, de secondewijzer

2 likes

Mooi verhaal, mooi horloge.

2 likes

Ik heb een afwijkende smaak bedoel je! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Apart ding, die kende ik niet. Wel een extremistische secondenwijzer. Wat zit er voor kaliber in?

edit: 7s26, staat achterop :face_with_hand_over_mouth:

Die SARG009 (derde horloge in de OP) blijft een heel leuk horloge, maar is haast niet meer te vinden.

16000 A/m is ook wel heel apart. DIN eis voor antimagnetisch is 4800 A/m. Dus ruim 3x zo veel. (Milgauss en Damasko zijn 80000A/m, voor het perspectief). Vraag me af hoe ze dat bereikt hebben. Ik vermoed toch met een weekijzeren plaat, met een andere balansveer had het vast geen 7s26 geheten.

1 like

Inderdaad een leuke, er staat er een op auctions Yahoo te koop.

Interessant, wat is normaal de waarde bij horloges?

Een heel gaaf ding! En zo te zien in een prima staat :ok_hand:

Enige wat van mij niet had gehoeven op zo’n tool watch is de S aan de secondewijzer

1 like

Die DIN (en ISO) eis, ik weet de nummers zo niet, vereist 4800 A/m om ‘antimagnetic’ op een horloge te zetten. Mijn eerste horloge had het héél lang geleden al op de wijzerplaat staan. Het stelt niet zo veel voor, met een magneetje van je ipadhoesje tegen je horloge heb je grote kans dat hij niet meer op tijd loopt.

Ik denk dat je niet gemakkelijk een horloge vindt wat niet aan deze eis voldoet, dus in antwoord op jouw vraag zou je deze waarde ‘normaal’ kunnen noemen tegenwoordig.

1 like

Mooi! En een mooi achtergrondverhaal. Gaaf hoor.

1 like

Mooi verhaal, schitterende foto’s. Dit soort artikelen maakt het horlogeforum extra leuk !

1 like

Gefeliciteerd, leuk horloge en goed verhaal :+1:

1 like

Hahahaha nee, jij slaagt er toch iedere keer weer in om een niet-alledaags Seiko model naar Nederland te halen…mooi om te zien :+1:

1 like

Heel leuk horloge, gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

1 like

Gaaf ding. Leuk verhaal ook wat er achter zit.

1 like