Na alle discussies over level 3/schorsingen/marktplaats perrikelen etc wil ik even de nadruk leggen op de kracht van een community als HF.
Ik heb een aantal weken geleden een topic aangemaakt met de vraag of iemand een Hadley-Roma Cordura bandje over had. Nu was dit niet het geval waar het niet dat @anon50762135EV een PB stuurde dat hij van plan was om enkele cordura bandjes te bestellen. Hij bood dan ook aan om voor mij ook wat te bestellen om zo te besparen wat betreft de verzendkosten. Al met al een leuk aanbod waar ik natuurlijk op in ben gegaan
Nu is dit allemaal niet zo spannend/speciaal tot het moment dat de bandjes bij Candide binnen kwamen… Hij vroeg me alvast om mijn adresgegevens die ik heb doorgegeven waarna ik hem vroeg naar de kosten en betaalgegevens.
Nu kwam ik vanmiddag thuis en wat lag er in de bus
Totaal onverwachts en in goed vertrouwen heeft Candide de bandjes opgestuurd zonder nog maar een cent te hebben gezien. Ook heb ik nooit eerder zaken met hem gedaan en heb ik nog geen grote reputatie hier opgebouwd aangezien ik niet zoveel koop/verkoop.
Nu gaat het niet om een heel groot bedrag maar toch benadrukt dit wel de kracht van het forum waar het volgens mij ook voor bedoeld is! Dat dit in deze tijd nog kan en dat mensen toch nog dat vertrouwen hebben vind ik toch mooi om te zien!
Goed bezig jullie, dit is inderdaad de community spirit! Zo deden we vroeger ook zaken, erop vertrouwen dat een afspraak ook wordt nagekomen. Hulde ook @anon50762135EV
Pas maar op. Da’s nog maar het begin. Voor je het weet, ligt ie elke dag voor de deur te wachten tot je thuis komt omdat ie “toch in de buurt was” en “zin had in een kopje koffie”.
Mooi toch, ik verstuur en ontvang regelmatig horloges nog voordat je weet of het geld wel echt onderweg is. Met een ander forumlid hier wissel ik wel eens onderdelen uit dat doen we gewoon gratis, de ene keer word je gematst de volgende keer doe jij het, fantastisch!
Dit topic is ook niet bedoeld om Candide een veer in zn reet te steken (al verdient ie die wel) maar ik ben wel benieuwd naar soortgelijke verhalen met forumleden. Dit gebeurt natuurlijk wel vaker maar zo vaak hoor je er niet over.
Dus schroom niet om dit topic te kapen met eigen ervaringen!
Ja die kracht spreekt mij ook aan.
Met @anon50762135EV is het sowieso altijd goed zaken doen. Maar heb ook al gehad dat ze gewoon ff omrijden naar maastricht omdat ze toevallig toch in z-limburg moeten zijn @EricPP.
Of dat ze het horloge al opsturen voor het weekend terwijl ze het geld nog niet hebben.
Maar zelf doe ik ook ff net even beter mijn best met verzenden/inpakken/PB’en
Hier is het leuk zaken doen met mede-gekken.
Voor mij geen MP meer
Maar ook qua uitleg/vragen etc. Er is zoveel wijsheid aanwezig en er wordt supersnel gereageerd. Ik zit ook op het Ford Focus forum. Daar moet je 3 dagen wachten wil er 1 iemand reageren
't zijn niet alleen dat soort zaken die onderling gedaan worden… maar het “HF - Effect” is groter dan dat…
twee jaar geleden kwam ik hier als “hobbyist zonder een cent te makken” binnen… de Rolexen vlogen me om de oren bij wijze van spreken… toch… ben ik eigenlijk prettig verwelkomd in de groep… normaliter wil men geen “nieuwelingen” bij meetings… want er licht toch snel ettelijke tientallen duizenden Euro’s op tafel… ik werd voorgedragen door een lid en mocht dus kort na aanmelding hier aanwezig zijn in Paterswolde… Gaaf!.. in de tussentijd mijn vaardigheden aangescherpt… en inmiddels de HFLE mogen maken… de leden van HF hebben dat mogelijk gemaakt…
Tot nu toe reeds 3 pracht horloges gekocht van mede forumleden, fantastisch. Als ik een klok op het oog heb waar ik nieuw niet aan kan komen, wacht ik liever tot die hier wordt aangeboden. Voelt vertrouwd en dat gevoel is elke keer bevestigd. Ook al twee vintage klokjes perfect geserviced door een forumlid. Love it
Ook meegemaakt met een user hier. Die servicede mijn horloge en stuurdehem op zijn kosten terug. Pas een hele tijd (en een paar keer aandringen van mijn kant) kon ik wat betalen.