zo 18 dec. 201618:35NLZending is ontvangen door PostNL
zo 18 dec. 201618:35NLZending gesorteerd in sorteercentrum
vr 16 dec. 201610:07NLOntvangen in land van bestemming
er gloort licht aan de horizon…
de “President” heeft de grens van Nederland overschreden…
't oorspronkelijke Topic is door het beheer “Tijdelijk” gesloten, vanwege meldingen … 'k heb verzocht om duidelijkheid omtrent het heropenen, vanwege mogelijk nieuwe updates, en daar heb ik totnogtoe geen reactie op gehad… daarom dit topic… ik wil jullie toch op de hoogte houden van de voortgang van de reis die dit horloge heeft af moeten leggen om uiteindelijk toch een keer om mijn pols te belanden…
“de messen worden geslepen”… het wachten op de bezorger begint…
Nou… dat was een korte stuiptrekking… 'k kon met een gerust hart de deur openen… dit keer wat het de “Vaste bezorger” op de route van Koeriersbedrijf GKG uit Akkrum, daar heb ik louter goede ervaringen mee…
Ok… ze kwam dus vanmorgen binnen… keurig verpakt in een klein, doch stevig kartonnen doosje, flink omwikkeld met bubblewrap,
Goed… opwinden en gelijkzetten. kroon een paar slagen opgedraaid… 't horloge begon meteen te lopen, dag en datum instellen… eens zien… kroon uittrekken… als je de tijd terugdraait… springt de dag naar voren… Juist… op “BCK” gezet, oftewel “воскресенье”… Zondag dus… dan de datum… als je de kroon helemaal uittrekt… verspringt de datum dus… paar klikjes later stond ie op de 18de… dan de tijd vooruitdraaien… 12 uur snachts… klik… “пнд” of понедельник, Maandag… de 19… klaar…
Gefeliciteerd!!! De “niet vaste”-bezorger die zo’n laakbaar en nalatig gedrag vertoont komt nog wel een keer aan de beurt,… of misschien… brengt hij goede voornemens in praktijk en betert hij zich! Het kan!
er zijn hommages, en schaamteloze kopiën. dit is een hommage, duidelijk dat het ontwerp geinspireerd is op de Rolex DateJust, maar… 't is geen kloon, de kastvorm is anders, de vorm van de Bezel is anders, desondanks straalt het horloge in mijn optiek in elk geval, een zekere ingetogen klasse uit… 37mm, dus niet opzichtig groot, de Goudkleurige Bezel is niet “over the top gold”… zilverkleurige Sunburst wijzerplaat, smalle wijzers.
Ook het mooie uurwerkje met dag en datum aanduiding trokken mij over de streep…