De manier van presenteren

apple watch hahaha nee grapje maar kijk is naar apple-verpakkingen op zichzelf: mileuvriendelijke verpakkingen die het product toch op een chique manier presenteren, het valt vooral op naast verpakkingen van andere merken die soms uit de jaren 90 lijken te komen

1 like

Ik vind dit ook een nette manier van presenteren, je koopt het horloge, en daar gaat het om.
Nou kan Seiko er ook wat van met nogal minimalistisch presenteren:

Nieuw en vrij duur horloge, kunstleer, hout en kartonnen doos.

Begin jaren '90 konden ze het ook erg goed


Het bandje is aftermarket, maar dit is wel de kunststof klepbak waarin het horloge door de juwelier geleverd is begin januari 1992.

Over de blikken van Casio gaan we het maar niet hebben :smiley:

1 like

Sommige Citizen duikers komen in een duikfles als verpakking:

4 likes

“Wertfracht” 
ik zal er morgen even wat plaatjes van plaatsen. In ieder geval een te grote doos, met een vliegtuigje enzo. Best leuk! :sunglasses:

Ps dit vliegtuigje:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/b/d/3/bd3ba89cd3b3e846ef865df120946e7fc3cab5ec.jpg

3 likes

Gaaf is dit hĂš? Blijft een retecool project!!

1 like

Het thema van het horloge is Riva (houten Italiaanse speedboten) meen ik en dan klopt het ineens prima.

2 likes

welk horloge is dit?

1 like

Da’s een Sinn 857 UTC TESTAF LH Cargo. Mooi hù?! :wink:

Net als iedereen krijg jij in het blauwe gedeelte ook meer voor een " full set"

3 likes

Ik heb nog een mooie gevonden overigens (niet in mijn eigen collectie
 :disappointed_relieved: )

52

2 likes

fantastisch mooi horloge!!

1 like

Ik vind het allemaal prachtig om te zien hoor. En het zal vast ook wel iets bijdragen aan de beleving iets speciaals te kopen.
Maar ik zou die periferie er niet bij hoeven te hebben; ik heb geen museum waar ik het ga showen.

Nou is mijn collectie er ook niet naar om een vitrine in te richten, maar da’s een ander verhaal
:grin:

1 like

Mooi, maar dan moet je die doos ook weer ergens neer gaan zetten. Gelijk geen plek meer op zolder met al die poespas.

Ach, het is leuk. Maar bij mij staat alle marketinggedoe ook gewoon ergens in een donker hoekje hoor. Ik ben wel zo gek dat ik af en toe even spiek of alles er nog is. Tja. :sunglasses: 
ik hou alle ‘leuke spullenboel’ er natuurlijk wel bij, want zoals hierboven ook al geschreven complete pakketten verkopen echt beter dan horloges waarvan de helft is weggegooid. Ik bewaar ook papieren, stickers, folders en nota’s etc.

@bornbuffalo, thanks! :ok_hand:

1 like

Ik heb dit vooral bij Frederique Constant. Speedbootje, autootje
 Allemaal overdone om een gewoon merk in het hoger segment te krijgen 

Bij mijn Bulova Lunar Pilot met iets van de Apollo vlucht erbij zou ik wel leuk vinden. Waarom, het verhaal erachter is echt.

1 like

Beste HFLE tot nu toe

image

3 likes

4 likes

Komt 'ie @daffie! :slight_smile:

Ok, de onhandig grote maar oh zo leuke verpakking van de Sinn 857 UTC TESTAF LH Cargo.

Ondanks dat het natuurlijk een marketingdingetje is, steekt achter deze cargobox wel een soort van ‘goed verhaal’. Het horloge is namelijk (gelimiteerd) uitgebracht vanwege de luchtdoop van de introductie van het Boeing 777F vrachtvliegtuig bij Lufhansa. Om daar een feestje van te maken Ă©n om de luchtwaardigheid van TESTAF gecertificeerde horloges eer aan te doen is deze editie van de 857 UTC door Sinn in de markt gezet.

With the introduction of the Boeing 777F, Lufthansa Cargo is operating the most modern freighter in its class. The 857 UTC TESTAF LH Cargo, developed as part of a collaboration between Sinn Spezialuhren and Lufthansa Cargo, is the perfect watch for this high-performance aircraft.

Goed verhaal
 :wink:

Als het deksel opengaat tref je als eerste de gebruiksaanwijzing.


daaronder een tweetalige uitgeprinte TESTAF brochure (PDF).

En dan eindelijk waar het om gaat. Het horloge zelf, nogal ‘in de minderheid’ omdat de box zo enorm groot is met daarnaast een schaalmodel van de Boeing 777F Cargo van Lufthansa. Geen rotzooi trouwens, maar een stevig stalen modelletje.

De Sinn wordt standaard op een leren band geleverd. Niet mijn ding en dus is er nog een extra los doosje, het doosje van de ‘extra’ stalen band met daarin een tooltje, twee inbussleuteltjes, een flesje loctite en extra pushpins. Dat doet Sinn echt meer dan keurig wat mij betreft!

Leuk, weer even met het vliegtuigje kunnen spelen!
Shooóeeeeffff, 
 :joy: :rofl:

18 likes

Goed verhaal
:white_check_mark:
Mooie foto’s
:white_check_mark:

Leuk. Thx Jr. :+1:

2 likes

Mooi initiatief en mooi topic. Hopelijk hebben nu genoeg mensen gezegd dat ze het geen toegevoegde waarde vinden hebben en kunnen we verder met hetgeen de topicstarter vraagt;

6 likes