Beste HF leden,
Al lang is er een discussie of ML een goed merk is of niet, of de service een probleem is en het aan onderdelen geraken.
Ik wilde dit toch even delen omdat ik het wel van enig belang vind voor mensen (zoals mezelf) die met deze vragen zitten.
@koetsjh ik tag jou even omdat het mede over jou type horloge gaat .
Ik heb vandaag 2 officiele service centers gebeld, 1 in België en 1 in nederland.
Ze kwamen beide met dezelfde uitleg, de lager geplaatste ML’s (onder de masterpiece lijn) kunnen ze perfect zelf servicen en hebben ook onderdelen in stock om dit te doen.
De AD in België verzekerde me dat onderdelen vinden geen enkel probleem is en als ik me zorgen maakte ik wel even een kijkje mocht nemen in zijn atelier waar hij op de moment een paar automaten en quartzen aan het herstellen en servicen is.
Nu de masterpiece lijn is een ander verhaal, de nieuwere masterpiece’s moeten worden opgestuurd naar ML.
Ik weet niet vanaf wanneer je masterpiece te nieuw of te oud is.
Er is geen enkel probleem met dit proces enkel dat dit even kan duren, 2 a 3 maanden.
De prijzen die ze noemden vind ik persoonlijk niet zo overdreven, voor een masterpiece van 5 a 6k zoals die van jou @koetsjh schatten ze op een kost van 800 a 1000 euro.
Nu ik heb nog geen enkel horloge laten servicen dus ik weet niet of dit veel of weinig is voor een horloge met complicatie’s van deze prijscategorie.
Is het overprijst of te veel?
Hij had een tijd geleden een geval van iemand dat gevallen was met een ML van bijna 10k.
De kast was enorm gehavend zei hij met krassen die je er niet zomaar uitpolijst volgens hem en het uurwerk werkte niet meer.
Het horloge was 3 maanden weg en de kostprijs lag net boven de 2000 euro, weeral niet zo overdreven vind ik persoonlijk voor een gehavend horloge van 10k.
Nu dit zijn beide verkopers van het merk dat uiteraard hun product willen verkopen maar beide mannen leken me wel heel eerlijk en oprecht.
Ze deelde direct alle info en zeide beiden, let wel op want de wachttijden en kosten kunnen hoog zijn want veel mensen verwachten zich niet aan zulke prijzen.
Met de uitleg te krijgen van de AD’s denk ik echt oprecht dat er niet zo heel veel mis is met het merk dan veel mensen hier zeggen, ook heb ik de mensen hier nog niet veel gestaafde argumenten weten geven alleen uitspraken zonder voorbeelden.
Ik wil er zeker ook bij zeggen dat dit herkende service centers zijn van het merk en niet zoals bepaalde grote ketens waar je bij je horloge wat reuk ofzo kan kopen als je snapt wat ik bedoel .
Wat vinden jullie hier van?
Is het zever of word het merk een beetje onterecht afgebroken?
Alvast bedankt voor het lezen en een zeer fijn weekend .
Groetjes Glenn
Valt mee ja, laatst een verhaal gehoord van een Omega grey side of the moon (keramisch) waar de kosten voor vervanging van de kast (3k), wijzerplaat (5k) en servicen van het uurwerk zou totaal 11k USD gaan kosten omdat het horloge gevallen was, horloge kost nieuw 13.6k.
Ow dat is inderdaad serieus kostelijk
Was nog een vriendenprijsje, kast zou normaal 7k hebben gekost. De Platinum wijzerplaat is ook natuurlijk niet goedkoop.
Ja dat snap ik maar die prijzen zijn toch overdreven tegenover de aankoopprijs? Natuurlijk moeten ze er nu werk insteken en dat moet ook betaald worden uiteraard
Ik weet niet wat precies de ML discussie is. Mijn ML Masterpiece heeft een ETA uurwerk, dus die lijkt mij prima te servicen.
Er is op zich niet zoveel mis met het merk maar dat is met een Opel ook niet, en toch hoef ik er geen.
ML heeft het gewoon niet voor mij.
Dat er heel veel mensen het merk afbreken of zeggen dat zodra er iets kapot is het een hele misserie is om het te herstellen maar dat lijkt me volgens mij niet waar.
Ik hoef ook geen opel
nahhhh, niet te snel te druk maken om wat mensen zeggen. Gewoon het horloge kopen waar jij blij van wordt!
Inderdaad wel rekening houden met de service kosten (maar dat heb je altijd bij mechanische uurwerken).
Ja inderdaad daar geef ik je helemaal gelijk in, als je die kosten in je achterhoofd houd en elk jaar iets opzij zet daarvoor valt dat eigenlijk wel mee om de zoveel jaar vind ik
Ik vind ML echt wel mooie modellen hebben. Lijkt mij kwalitatief ook geen slecht merk alleen zou ik goed bedenken waar ik het onderhoud kan laten uitvoeren. Denk alleen wel dat mijn keuze eerder op een ander merk zal vallen.
Bijna ieder merk heeft mooie, maar ook minder mooie en interessante modellen. ML is hier niet zo populair Wat zou het. Jij koopt en draagt wat jij mooi vindt, toch.
Persoonlijk vind ik de Pontos S diver heel tof
Is @Timelover vast met mij eens. En zo zijn er nog wel meer liefhebbers hier voor ML modellen
Domme vraag, maar het horloge kost nieuw 13,6 k en als ik het laat servicen kost het meer?
Als IK Omega ben, biedt ik de klant een nieuw horloge aan met flinke korting! Zulke acties brengen zeker meer als ze kosten!
Hier ben ik het volkomen mee eens, de pontos S is een heerlijk horloge. Heb 2 ML in mijn collectie en ik ben een fan van het merk, goede kwaliteit voor een zachtprijsje:ok_hand:
Doe mij die linkse maar
Nee die rechter is echt een zomerknaller🙃
Hij wacht nog op extra korting