Ja dat snap ik, heb hem ook alleen met korting gekocht. Word te duur anders😇
Niet alleen voorbehouden aan horloges, autoonderdelen kunnen ook meer kosten los opgeteld dan de nieuwprijs van de auto
In ieder geval goed dat er een derde topic over wordt geopend naast het gewone ML topic.
Dan weten we zeker dat we geen details missen
Ik kreeg me geen goede deal gemaakt ben er al twee keer geweest
Heb nu wat anders incoming
126710GRNR
@APMV inderdaad
Weer een kroontje of wat??
Yes een 4e GMT Master BLNR, BLRO, VTNR en de GRNR
Maar even terug on topic: gewoon doen die ML! Met elk horloge kun je mazzel of pech hebben… mijn allereerste 10k plus horloge deed het na een week ook niet meer. Ik werd gek Maar dat komt normaliter gewoon goed onder garantie
Ik weet niet wie de topic titel aangepast heeft, maar als TS het niet gedaan heeft vind het niet kies en een beetje flauw.
IMHO is dit delen van kennis over een relatief onbekend merk en de serviceafhandeling.
Daar is het forum volgens mij voor, dus het gezever over of het merk wel of niet iets is, is niet relevant, net zo min als dat het het zoveelste topic over ML is.
Dus laat de azijnzeikers wat zinnigers zeggen.
Goed, on-topic.
Ik vindt het fijn dat @anon51387141EV de moeite heeft genomen dit uit te zoeken. Dank daarvoor ook!
Daarnaast is het allemaal smaak, stijl en persoonsgebonden, maar ik vind het een mooi merk en sta niet te kijken van de genoemde prijzen.
Gewoon in lijn met de wat hoger gepositioneerde merken waar de ML Masterpieces volgens mij ook thuishoren.
Dus, nog steeds blij mee.
Ik denk dat de oudere masterpiece modellen die gebruik maakten van gemodificeerde ETA’s en unitas uurwerken prima hier te servicen zijn. De nieuwere modellen zullen vermoedelijk wel de in house uurwerken zijn die opgestuurd moeten worden. Ik heb enkele jaren geleden mijn Double Retrograde laten servicen en toen was ik hem 3 maanden kwijt en was ik volgens mijn circa 1100 euro lichter inclusief een nieuwe originele kroko band. Ik vind dat niet een heel gekke prijs.
Je hebt helemaal gelijk dat dit forum ook geschikt is voor informatie over ML. Juist, zou ik zeggen en het valt me op dat er idd weinig info is. De info die er is, is vaak weinig positief. Erg jammer, ook omdat er via ML weinig info te vinden is. Er staan een paar juweliers op hun site waarvan ik er eentje ken en daar heb ik geen ML gezien de afgelopen maand. Ik ging voor bandjes en vervangen van een batterij naar Almere Stad en de laatste keer, jaren geleden, had ik allemaal vocht onder het glas nadat de batterij en het bandje vervangen was. Ik laat het liever opsturen naar ML zoals bij Omega of door een goede horlogemaker op dit forum maar daar vind je ook weinig over.
Ook ik ben wel gecharmeerd van sommige modellen.
Ik vind de Aikon een topper. Ik dacht dat die een ETA uurwerk hadden. Die zijn prima te servicen lijkt me.
Je bij de service centers is dit dus geen probleem, alleen als je een masterpiece koopt dan moet hij naar zwitserland .
Ik ben er ook fan van, niet alleen de masterpiece lijn.
Ze hebben nog veel mooie modellen vind ik, de jouwe is ook een mooi exemplaar .
Danku, ja ik had het eigenlijk een beetje laten varen als eindhorloge en wilde IK voor een GS gaan.
Omdat iedereen altijd zo stoeft over de service etc.
En eigenlijk spreek ik mezelf in die denkwijze ongeloofelijk tegen en dat is verkeerd.
Telkens als iemand vraagt in een topic wat voor horloge ze moeten kopen zeg ik altijd volg je gevoel, niet de specs of de technisch betere.
En eigenlijk ging ik dat met de GS doen, historie, kwaliteit en een goede service.
Maar toch niet het wauw gevoel als bij de ML.
Maar het bleef aan me knagen, de gedachte dat zo een mooi horloge merk problemen heeft met de onderdelen en blablabla.
Daarom dacht ik why not laat ons gewoon eens wat info vragen.
Daarin hebben ze mij echt wel gerust gesteld, ik had vooral schrik over de service etc. niet zo zeer over de prijs van een onderhoud.
Dit gezegd ga ik er gewoon voor gaan
Ik dus ook niet, ik snap dus niet waar mensen het vandaan halen dat ze zo overprijst zijn.
Ja maar ik ben precies van ondervinding dat dit komt van mensen die het niet kunnen staven.
Als je vraagt aan die personen om echt voorbeelden ofzo te geven van hun horror verhalen of what ever dan zeggen ze niets meer.
Daarom dat ik het eens wilde horen van de service centers zelf en die hebben me eigenlijk wel gerust gesteld.
Ze hadden beide toch een goed 50tal modellen in stock en waren er aan het repareren ook.
Degene in België heeft geen masterpiece libn meer in stock omdat ze deze zelf niet mogen servicen.
Hij kan ze perfect bestellen en verzorgt ook het opsturen etc. na de garantie periode als hij onderhoud ofzo nodig heeft.
Ik ben er meer en meer van overtuigd dat dit echt wel een sterk merk is .
Dit merk koop je alleen voor jezelf en om zelf te houden. Hou je van veel wisseling in de collectie dan is het niet zo makkelijk door te verkopen of te ruilen voor wat anders. De kwaliteit zal best in orde zijn.
Zo zijn er wel meer merken die hier weinig aandacht krijgen. Verbaas mij hier soms wel over omdat niet duidelijk is wat nou maakt dat deze merken minder bekoren bij de leden.
Ebel is ook zo’n merk wat ik hier zelden of nooit voorbij zie komen.