De Maurice Lacroix discussie

Klopt helemaal, gelukkig doe ik dit met al men horloges :slightly_smiling_face:

1 like

Waar zit het servicentre in NL dan? Of bedoel je juweliers die ML verkopen? Die linst heb ik wel gevonden maar van 1 daarvan heb ik geen ML in de etalage of vitrine binnen zien staan. Ik heb een minder goede ervaring met een juwelier en ML gehad. Vandaar liever opsturen of een horlogemaker via dit forum.

1 like

Dat is waar, heeft veel niet gewoon met naam te maken t.o.v. kwaliteit ?

Bij mijn weten was dit horlogemaker.nl en bij veerman juwelen hanteren ze dezelfde werkwijze met de masterpiece’s.
Alleen denk ik niet dat ze bij de goedkoperen het onderhoud zelf doen.
Dat is in ieder geval hoe ik het heb begrepen.
Correct me if i’m wrong :wink:
In Belgiƫ is het juwelier van impe, deze gaf me het beste gevoel.
Ik ga zoizo met hem in zee als ik er 1 wil kopen en laten servicen.
Er zijn nog meer juweliers die ik heb gevonden die ML behandelen hoor dus ik snap eigenlijk de problemen niet ivm het merk :slightly_smiling_face:.

Heeft hij dit zelf gemaakt?

Een juwelier / horlogemaker heeft een batterij verwisseld en een nieuw bandje erop gezet. Maand later, stromende regen en thuis aangekomen zag ik dat de binnenkant van het horloge beslagen was.

1 like

Net hetzelfde meegemaakt met men trouwhorloge, ook bij een AD baterij gaan wisselen en het glaasje dampte ook aan :expressionless:

Nog steeds geen oplossing voor het onderhoud dus ML blijft een no go voor mij.

1 like

Maar om wat voor een ML gaat het? Want de gewone kunnen wel wat juweliers/horlogemakers doen hoor? Het zijn vooral de masterpiece’s die moeten worden opgestuurd. De AD in BelgiĆ« was er zelfs aan het servicen toen ik belde, hij zei dat ze dit echt bijna op wekelijkse basis doen.

Het was een hele simpele. Je kon alleen de tijd zien. Ik was er zo klaar mee dus weggegooid. Nu best zonde maar ach, is gebeurd. Nu rustig aan het zoeken naar iets leuks. Voorkeur gaat uit naar een Speedmaster Reduced al is een Tag Heuer ook een optie. Chopard Mille Miglia, ML Pontos etc. De zoektocht is al erg leuk.

1 like

Snap ik, succes met je zoektocht :wink: