De Mijlpaal van Bravur: de geschiedenis vervolgt

Ok, maar wat moet ik daaraan nu aflezen vraag ik me af? De strike-through als stijlvorm snap ik nog wel…

1 like

Het is een grapje… trouwens voor betaalbare eta 2892 calibers kun je eens bij Longines kijken. Die zit in een licht gemodificeerde vorm, in veel van hun modellen.

2 likes

Smaken verschillen. De 1 vind het lezen van een dik boek leuk, de ander is meer van stripboeken en dan meestal man. :face_with_hand_over_mouth: Ik vind het altijd leuk om iemand z’n passie mee te mogen ervaren. :blush:

3 likes

Mooi horloges heeft dit merk, helaas niet meer te bestellen. +1 voor je verhaal.

2 likes

Ik ben man en technicus, kun je nagaan :grin:

3 likes

Kijk maar eens in het topic

2 likes

Het is verder natuurlijk totaal geen spannend uurwerk, maar in mijn beleving voelt het wel iets soepeler aan dan de SW200 en equivalenten zoals het wat luide uurwerk in mijn Max Bill (volgens mij ook van die soort). Eigenlijk geldt voor mij dat het uurwerk neit zoveel uitmaakt, maar je wil niet teveel betalen voor een horloge met een uurwerk dat je haast makkelijker vervangt dan bijstelt. Over het algemeen blijven horloges met de NH series nodeloos te dik en is dat zo goedkoop dat het gewoon niet past bij het idee van een aankoop van vele 100en, maar veel zijn dat met mij oneens. De Miyota 9series vind ik een redelijk goede balans slaan, hoewel sommigen klagen over rotorgeluid, net als andere Zwitserse kloons, zoals STP. Die zijn kennelijk kosteneffectiever dan Sellita. Hoe het ook zij, op het moment van aankopen van de Bravur had Bravur het op velen voor dat ze voor niet te veel geld ook al het betere en dunnere uurwerk aanbieden. Inmiddels zitten er enkele micros met SW300 ook nog wel een stukje onder Bravur.

Ja, deze is al van enkele jaren terug en sterk gelimiteerd. Maar de BW003, Scandinavia en Geography verkopen weleens uit, maar dat is tot nu toe altijd tijdelijk geweest. Als het het echt iets vindt en jouw favoriete variant zit er niet tussen kan het toch lonen om even contact op te nemen heb ik bemerkt toen ik een tijd terug bijna zover was voor mijn tweede.

2 likes

Nu weet ik dat ik laatdunkend doe over mensen die mijn verhaal te lang vinden, maar een topic met haast 2400 berichten die alle kanten op kunnen nodigt ook niet echt uit tenzij je zeer ruim zit in je tijd (ter vergelijking, mijn relaas omvat ruim minder woorden dan berichten in deze topic).

Ik ken dit topic al wel, maar van dipping in and out. Bovendien, voor mijzelf vind ik het dan weer niet uitnodigend belangrijk te gaan zitten wezen met bepalen of ik nu wel of niet de enige heb op een forum. Ik heb zo’n vermoeden dat ik een handvol kandidaten daartoe zou hebben.

Dus, waar ben jij mee in je sas dat ik met de zoekfunctie kan opsnorren?

1 like

Overigens zal ik zelf vast de ironie benoemen van het feit dat autocorrect nu juist dit woord heeft gespleten! Ik bemerk dat vaker: semi-automatische toetsenborden hebben totaal geen kaas gegeten van plakken.

Het is een mooi stuk tekst.
Draag hem met bravoure!!

2 likes

Gebruik de zoekfunctie op gebruikersnaam :sunglasses:
Hier wat foto’s

2 likes

Een leuk en interessant stuk tekst! :hugs::pray:
En ook een mooi horloge.

1 like

Een mooi relaas over een prachtig horloge :ok_hand:

1 like

Mooi verhaal!

1 like

Té lang verhaal met té hoogdravend taalgebruik hier en daar maar het alozie is mooi!

2 likes

Doet me denken aan @Fate_Amenable_To_Change 2.0 :wink:

Te veel leeswerk voor mijn hersens :innocent:

3 likes

Leuk en uitgebreid verhaal, goed geschreven ook :+1:.
Zeer mooi horloge :wink:.

1 like

Jij lijkt te houden van zweefeffecten. Desbetreffende modellen herken ik inderdaad niet.

1 like

Bijzonder commentaar. Gelukkig ging het nergens over ingewikkelde zaken! :wink: Alozie daarentegen is dialect, maar dat moest ik wel even opzoeken.

1 like