Dé modellen van 2022

Benieuwd naar wat voor jou dé modellen van 2022 zijn en om welke reden? Redenen kunnen van alles zijn (kwaliteit, value-4-money, veelbesproken, hype, etc.). Voor mij waren het de Swatch X Omega (hype), de Murph 38mm (bekend door Interstellar en nu in een kleinere versie uitgebracht), Halios Fairwind Series II (het horloge dat was aangekondigd voor 2022 en op de website nog steeds gepland staat voor 2022), Citizen NJ0150-81Z (veelbesproken).

Afbeeldingen van het internet (Fairwind is Series I):

https://cdn.shoptrader.com/shop52934/images/productimages/big/citizen-horloge-nj0150-81z.webp

4 likes

5 likes

Solarbeat reden spreekt voor zich😉

8 likes

39

Pelagos

2 likes

Er waren veel goede releases het afgelopen jaar, o.a. van Citizen en Longines. Maar de twee die mij het meest kunnen bekoren zijn:
afbeelding

6 likes

Toch wel deze. Symbool ook voor de Ommekeer in de prijzengekte, maar ook hoe Rolex kan verrassen terwijl ze an sich heel weinig veranderen.
Je kan t n onding vinden maar het is gedurfd.
En uiteraard met trendy groen.
I like it! I like it a lot!

9 likes

Dit had denk ik de Seaforth moeten zijn. De Fairwind zat begin 2021 al om mijn pols.

Series I is er al even. De release van Series II is verschillende keren uitgesteld en staat zelfs nu nog aangekondigd voor eind 2022.

Voor mij toch wel de nieuwe Super Squale. Heeft echt alles, wat mij betreft: heel mooie maat (38mm), no date, geweldige retro looks (gebaseerd op het jaren '60-model van dit merk), merk met mooie heritage, heel praktisch (200m WR en lekker bol saffiertje) en ook nog betaalbaar. Een toppertje, vind ik! :heart_eyes:

7 likes

De 222 natuurlijk.

/ draadje

17 likes

Deze vind ik ook nog steeds gaaf. De Spirit in 37mm.

14 likes

Voor mij toch echt deze.

14 likes

Deze hoort er wel tussen.

3 likes

Voor mij de winnaar 2022.
Dit is de basis van een horloge, geen kijk mij nou sieraad. Nope gewoon de tijd af lezen en door.
Wel vol met moderne afwerkingen en details zonder ook maar een beetje op te vallen.
Vind m geniaal.

17 likes

Helemaal eens :ok_hand:

De Pro zit al een tijdje in m’n hoofd… de GMT S&G verveelt geen moment! :star2:

5 likes

:+1:t2:

Beide zijn killers :muscle:t3:

1 like

De datum had echt aan de andere kant gemoeten. Nu is het net of je het horloge onderstekop ( ja, ik weet) draagt. Heb zelf een lefty met de EZM3 en daar klopt het gewoon. Die Spite is wmb een misser met de datum.

Groeten
Rutger

1 like

Yes :fire: :100: :boom: mooie foto’s ook.

1 like

Ik hoop zo’n ding aan te schaffen in 2023. Voor het geld is het zo charmant… Hulde.

1 like