De moeite om een Vostok amphibia te kopen?

Ik vind ze toch meer hebben om ze niet meteen te verpatsen.

Tenzij je een flippervirus hebt opgelopen.

Dat heb je echt niet nodig om je Vostok van de hand te doen. Kost niet veel maar is ook niet veel. Kast, wijzerplaat, kroon. Het is allemaal zeer pover.

Ik ben wel blij met mijn Onderwaterrus hoor! Met een aparte wijzerplaat, dat wel.

3 likes

Op motor vakantie mee (trillingen en regen) en zwemmen in Franse riviertjes met rotsen onder water. Geen enkel probleem! Heb er 2, eentje origineel en een met waterdichte band. Zijn geinig om mee te experimenteren, andere bezel bijv. Want je verprutst ook niet veel geld. Zijn dus wel heel betrouwbaar. Die van mij gekocht bij Julian Kampmann. München.

2 likes

Precies, bij aanschaf was de bezel spring al krom en een maand later hadden wat lume pips besloten om de wijzerplaat vaarwel te zeggen.

Aha, een deskundge aan het woord, zucht…

Ik zal je later de verkoopprijs melden Hendrik, je zult nog versteld staan

1 like

Ik denk de beste value for money die je in de hele horlogemarkt kan vinden. Voor een paar tientjes heb je onverwoestbaar Russisch spul met een in-house movement.

Heb er zelf een stuk of 8 gehad. Vintage en nieuw. Zeker aan te raden.

Ik sluit me volledig bij de vorige positieve reacties aan.
Zelf heb ik 2 Kommandirskies (zonder problemen nieuw gekocht via e-Bay bij Zenitar in Moskou) en 1 Amphibia (in nieuwstaat, gekocht van een gewaardeerd forumlid). Ik draag ze regelmatig, inderdaad met een ander bandje dan het origineel meegeleverde flutding. De Amphibia op Nato. Ze lopen alle drie redelijk nauwkeurig. Opwinden is een rare ervaring in het begin met de wonderlijke schijnbaar los zittende schroefkroon. Uniek uiterlijk t.o.v alle andere horloges, altijd een conversation piece. Voor het geld (gemiddeld 5 tientjes) hoef je het niet te laten.
Aanrader!
Iedereen houdt hier van plaatjes, dus foto erbij:

6 likes

Ik denk dat afgeven op Vostoks meer zegt over de manier waarop je in het leven staat dan over intrinsieke eigenschappen van de klokjes zelf. Als je geen waardering hebt voor onorthodox ontwerp, pragmatische techniek en historische significantie dan is Vostok inderdaad niet het merk voor jou. Plus ze staan inderdaad ook niet mooi in combinatie met leren puntschoenen.

11 likes

Betaal iets meer en je hebt het SE model bij meranom. Betere kwaliteitscontrole en betere afwerking. Heb je geen probleem met dat…
En wat kost nu zo’n bezel spring? Voor enkele euro’s heb je al een setje. Voor een horloge van 50€ moet je ook minder kritisch zijn tov een horloge van 250€ vind ik.

1 like

Ik had een limited edition model ( universiade Kazan ) dus er viel niets te kiezen, en de spring kon ik gratis van Chistopol krijgen moest wel € 10 verzend kosten betalen, viel niet over te praten :smirk: Nou dan kan je bij mij de boom in, was een nieuw horloge.
Gelukkig hebben we hier vriendelijke forum leden die in nood graag helpen :grinning:

1 like

Goh, deze foto heb ik een tijdje gemist zeg!

Door dit topic m’n derde Scubadude zojuist besteld op Ebay… Eerste 2 reeds verkocht, maar blijven geinige dingen!

1 like

Haha gaat mij al net zo. Ik zit ook al weer te speuren op het net met de creditcard in de aanslag…:smiling_imp:

Ik heb er in de afgelopen jaren een paar zien komen en gaan. Nu alleen nog maar de klassieke blauwe “scuba dude”.

Prijs/kwaliteit niet te overtreffen… (beetje de russische seiko).

1 like

Die gekocht, ministry case:

Zonder de stalen band, da’s toch rommel

7 likes

Ministry cases zijn de knapste vind ik, heb er 2.
1 blue scuba dude en 1 black scuba dude :grin:

2 likes

Ploatjies? :smiley:

Post nr 10 staan ze :grin:

2 likes