De moeite om een Vostok amphibia te kopen?

Iemand ervaring met zo een Vostok amphibia? Staan op eBay voor 60 euro en zou eentje willen kopen als beter watch en misschien om te duiken aangezien het 200m water resistance heeft. Maar is het iets of is het een stuk rommel? Als het na 1 keer zwemmen water doorlaat kan ik evengoed 60 euro in de vuilbak gooien :stuck_out_tongue:

2 likes

Zijn prima klokjes

Alleen de band meteen eraf en bv op n Nato vind ik

Kijk ook eens bij chistopolcity, ook veel keus

Qua duiken: je merkt wel maar zou t moeten houden

Succes

Nou, ik heb er jaren geleden eentje gehad. Spartaans, maar loopt altijd, niet even nauwkeurig, 't is tenslotte russisch. Mijn ervaring is dat het met de waterdichtheid wel snor zit.

Maar ik zou bijna zeggen koop voor die paar tientjes extra een nieuwe…

Ik heb er talloze gehad in de loop van de jaren en als je kunt leven met het design van een Rus dan zijn het uitstekende horloges. Af fabriek meestal al behoorlijk nauwkeurig afgeregeld en letterlijk onverwoestbaar. Ook een vintage van tientallen jaren oud is na een beurtje af te regelen op een paar seconden verschil per dag. De originele Russische banden zijn flut maar daar zijn natuurlijk tal van alternatieven voor te koop.

2 likes

Vostok is gewoon goed spul uit Russia :smiley:

Ik heb hier naar volle tevredenheid een Komandirskie gekocht :wink:

Succes!

Voor dat geld kan je weinig misdoen, heb hier nu 3 vostoks en ben er nog steeds super tevreden van.
Zoals eerder aangehaald zou ik de standaard stalen band vervangen door een nato of mooie mesh.

Via meranom.com vind je veel keuze van dials en cases.

Ik heb heel veel ervaring met deze Vostok horloges. Erg veel aan gewerkt ook voor forumleden en rond de 40 in mijn eigen verzameling. Ze zijn over het algemeen juist heel erg nauwkeurig. Maar in de fabriek besteden ze te weinig aandacht aan het afregelen. Ik krijg ze nieuw of na een beurtje zeer mooi afgeregeld. Bovendien is de waterdichtheid uitstekend, de kast en uurwerk erg robuust.
Gewoon een Vostok kopen daar krijg je geen spijt van. Als je waterdichtheid belangrijk vindt een Amphibia (200 meter)

http://forums.watchuseek.com/f54/vostok-amphibia-analysis-design-methodology-491757.html

4 likes

Deze Amphibian is ruim 40 jaar oud en functioneert nog steeds perfect.Of die nog waterdicht is gok ik maar niet maar behalve zwemmen doe ik er alles mee en draag hem ook naar het strand.
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/ph4_zpsi1bodgur.jpg.html][/URL]
En z’n moderne,automatische broertje,een maatje groter en absoluut waterdicht.
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/vosaam_zps3jjl1vy6.jpg.html][/URL]
Inmiddels op Nato trouwens
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/vos%20nw_zpscrwa7n8p.jpg.html][/URL]

5 likes

Een Amphibia hoort in een verzameling. Of je moet er tenminste één gehad hebben.

Alleen al de vreemde en afwijkende werking van de kroon is de moeite om te ervaren. En keuze té over.

Voor mij was het belangrijk dat er geen militaire vewijzingen op de wijzerplaat staan. Het werd deze

3 likes

Vostok’s zijn verslavend :grin:
Eerste gekocht hier op forum als werk/toolwatch maar beviel me toen zo dat ik deze als dagelijks horloge ging dragen… Vind vooral de vorm van de 710case super.
Ook 1001 dingen te vinden om te modden :slight_smile:

Nu is een oude amphibia mijn toolwatch en deze blijft maar gaan, hoe hard ik deze ook mishandel…



En weer aan het uitzien welke amphibia de volgende zal worden :joy:

7 likes

Hier ook een aantal Vostoks in bezit en ze lopen echt goed. De laatste aanwinst kwam vandaag binnen.

6 likes

De waterdichtheid van dat oudje zou nog best mee kunnen vallen, zolang de rubber ring die erin zit nog een klein beetje soepel is; dat is zo ongeveer het enige wat er mis aan kan zijn wat dat betreft. En zo niet, simpel te vervangen.

Voor mij is het verhaal erachter leuker als het bezit, als je graag aan klokjes knutselt dan kan ik mij zo voorstellen dat een Vostok daar wel weer prima voor geschikt is.
Persoonlijk heb ik er diverse gehad ook met plezier gedragen maar heb niet de behoefte er ooit nog 1 aan te schaffen.
Voor het bedrag wat ze kosten kan je het best eens proberen dat is dan weer wel zo.

Gewoon een nieuwe kopen, geen 2e hands op ebay, of een goede via het forum. Zo heb ik er één voor mijn zoon aangeschaft via het forum. Voorzien van een andere bezel en bandje en voila. Een horloge die tegen een stootje kan. Apparatuur waarvan je denkt dat je die voor het leven koopt, krijgt mijn zoon kapot. Behalve de Vostok…

3 likes

Hier een 710 met een aftermarket lunette en mesh band. Erg leuk, voor dat geld. Meranom en Christopolcity leveren ze nieuw voor 55 dollar.

3 likes

Hallo Linus,

Nee het is geen rommel, ik durf zelfs te stellen
dat het een van de, zo niet het beste mechanische duikhorloge ter wereld is
voor de prijs.
Heeft een interessante historie en is uitzonderlijk goed geconstrueerd.
Ze zijn onverwoestbaar en hebben zo goed als geen service nodig.
Lopen bovendien nauwkeurig, althans die van mij wel met +2 sec. per dag.
Dit is mijn Amphibia 100 serie:

Ik zou hem nieuw kopen bij meranom.com of direct bij de fabriek chistopolcity.com

Succes!

Grt.

2 likes

Op Ebay staan ze ook hagelnieuw, ik heb er zelf ooit twee gehad ze zijn goedkoop goed waterdicht en best nauwkeurig voor dat geld vind je geen betere automaat. Maar toch heb ik ze alle twee weggedaan het uurwerk is spartaans ( opwinden en tijd instellen) en het model moet je ook liggen het glas is bol wat erg ouderwets aandoet en de klokjes zijn naar hedendaagse maatstaven vrij klein.

Bij twijfel toch wel kopen mocht het niet bevallen je kan ze makkelijk doorverkopen op marktplaast. De bandjes bij het horloge doen afbreuk aan het geheel dus die moet je gelijk vervangen.

ik heb er zelf twee, zijn uitermate betrouwbare horloges, nie stuk te krijgen en beiden met bijzondere schroefkroon, je schroef m los, windt m op gevoel op en trekt m nog iets verder uit om m gelijkt te zetten. Zijn beiden ook voor 200mtr onder water, al heb ik dat zelf nog nooit persoonlijk getest :sunny:

Mogen voor een redelijk prijsje weg, binnenkort op Catawiki te vinden. Interesse? Stuur me een pb’tje

1 like

tientje is al behoorlijk aan de prijs voor 2 van die afgeleefde barrels!
sorry Lopertje

Dat. Kopen, even naar kijken en gauw weer weg doen. :wink:

Zenitar is een betrouwbare aanbieder op eBay

2 likes