Is dit een betrouwbare site om te bestellen? (Betalen via PayPal geeft wellicht kopers bescherming) Hebben jullie ervaring met leveringen vanuit Rusland?
Ik kan ook Meranom noemen. Nette webwinkel en goede communicatie ook in correct Engels van Dmitry. Heb er zo’n 8 keer een bestelling gedaan. Waarbij 4 Amphibia’s.
2 keer garantie service nodig gehad. Dat werd netjes geregeld. Je kunt met PayPal betalen en als je de valuta op roebels zet is het duidelijk voordeliger.
Als je Oostblok schuw bent kun je ook bij Poljot24 kopen in München. Julian Kampmann. Prima zeer betrouwbare handelaar maar duidelijk duurder.
Voor de complete Russia experience. De verwarring, de onduidelijkheid, het wachten, het mailtje dat je pakketje niet is opgehaald bij het pick-up-point en weer terug gezonden zal worden om het vervolgens in je brievenbus te vinden. Het hoort allemaal bij de Vostok beleving en ik kan het van harte aanbevelen.
Bij mij is het idd ook altijd gewoon goed gekomen en ik zou er zo weer opnieuw bestellen.
Bedankt iedereen voor de info! Zojuist de Amphibian watch - 420059 besteld, betaald via PayPal en verzending via DHL. Mijn eerste Russische (iconische) horloge. Erg benieuwd hoe snel het geleverd gaat worden in Covid-19 tijden en hoe goed dat ie is. Voor €82 inclusief verzendkosten altijd de moeite waard vind ik.
Dat komt er nog bij. Volgens de officiële site van de belastingdienst:
Horloges invoerrechten 4,5% (min € 0,30 en max € 0,80 per horloge) over het totaal 21% BTW.
Ik neem aan dat BTW alleen over het horloge berekend wordt, niet over DHL.
Horloge komt dan inclusief alle heffingen op ca. €75.
Ja dat is bekend. Ik heb de hele geschiedenis gezien inclusief de ontwerp filosofie van de wiebelkroon en de manier van waterdicht maken enz. Pas toen ik dat allemaal zag en las werd ik echt enthousiast over het horloge. De truc van de datum sneller verzetten heb ik ook gezien.
Ik had een Kommandirskie met leren band, en die band was echt de slechtste die ik ooit heb gezien. Maar goed, meteen eraf gehaald en lekker andere bandjes erop gezet. Ook leuk.
Ik heb weleens een mooie laten komen. Via meranom geloof. Leuk gemod ook. Maar zat laatst te denken, is het nu nog waard met die import kosten ed tegenwoordig?
Ik verwacht elk moment een Vostok band met solid links op de mat, ik laat hier wel weten hoe die bevalt. De end links zijn wel gevouwen en vind ik eigenlijk alleen mooi aansluiten op de 020/030 case