De moeite om een Vostok amphibia te kopen?

Dat kan ik beamen, in 10 dagen van Chistopol naar Amsterdam. Ondertussen alweer bijna 10 dagen krekels terwijl ik bijna op het pakketje kan tuffen zo dichtbij ligt het

1 like

Die band is een verademing tov de standaard metalen bandjes (Al is dat al snel natuurlijk :joy:)

vostok24 watches beweerd het onderstaande

I offer you here the famous VOSTOK watches directly from Moscow. Please understand that the delivery time can be for items directly from Russia due to the large distance a little bit longer. But from a short time we deliver alle article from Russia with a daughter company of the Post of the Netherlands. And so is the shipment time to the most of European countries only 3-6 days and for example to the USA only 4-7 days. We guarantee that no additional costs will be incurred by import to the country of destination.

Dus zouden er geen bijkomende kosten zijn toch

1 like

Ik heb bij deze zaak nog geen bijkomende kosten gezien, op basis van twee bestellingen

Vostock24 zit zo te zien in Duitsland en vraagt veel meer voor de horloges.

Behalve de jaren 70 kwaliteit standaard band zie ik geen nadelen, sterker nog, misschien wel het beste mechanische horloge ooit!
Die band kun je trouwens vervangen door een solid links Meranom exemplaar.

Superdegelijk horloge, kan tegen serieuze diepten, blijft jarenlang waterdicht door de constructie met een sluiting van het deksel waardoor er geen draaikrachten op de pakking komen.

De pakking zelf is ook nog eens breed en van gesinterd rubberpoeder.

Naarmate de druk van het water hoger wordt, wordt de waterdichtheid beter, supercompressor.

De wiebelkroon zorgt ervoor dat het uurwerk nooit een tik krijgt via het asje van de kroon als het valt.

Acrylglas is makkelijk poetsbaar bij krasjes

Meeste jastjes zijn gepolijst rvs, krasje is zo te verwijderen.

En het uurwerk zit mooi in elkaar, degelijke constructies, onderhoudsintervwl met moderne olie van tien jaar en als je hem een maanje of twee laat inlopen en dan reguleert is +3/sec per dag prima te halen!

6 likes

@BG1 Ik ben reuze benieuwd hoe het horloge er in het echt uitziet, in elkaar zit en bevalt. Mijn allereerste 100% Russische horloge als beginnend verzamelaar. Later ga ik me wel verdiepen in alternatieven voor de band dus ik ben benieuwd naar je ervaringen @fat_elvis zodra je de band binnen hebt. Het aanbod aan accessoires is groot en overweldigend voor een beginner maar ik ga er de tijd voor nemen.

invoer en taxen meerekend denk ik niet dat het veel zal schelen.

Dit is echt een van de grootste voordelen van een Amphibia, maar blijft vaak onbesproken. Iedereen met een vaste hand kan 'm reguleren, vaak zelfs binnen chronometer waarden. En omdat de kast zo makkelijk is, hoef je je ook niet druk te maken over de waterdichtheid bij het openen en sluiten van je horloge.

Die 24xx-uurwerken zijn fantastisch.

1 like

Zijn zulke banden makkelijk aan te zetten? Passen alleen Vostock banden? Of kun je ook iets universeels in Nederland kopen?

Ja dat systeem om de achterkant dicht te maken is geniaal. Je kunt 'm dus zelf makkelijk openen en sluiten zonder bang te zijn dat ie volloopt?

Als je zgn. fitted end links wilt, die aansluiten op de case, dan kun je het beste die van Vostok zelf kopen. Het verschilt een beetje per case hoe mooi ze aansluiten. Er bestaan universele bracelets, maar die vind ik persoonlijk ontzettend lelijk (zie ook de foto).

Het aanzetten is even oefenen maar wanneer je het trucje onder de knie hebt is het kinderspel. Gebruik wel een degelijke banden aanzetter, het hoeft niet direct een Bergeon te zijn maar die hele goedkope werken echt niet fijn en zijn een garantie voor lelijke krassen.

1 like

En voor het gevoel nog even een 420059 op een universele bracelet

afbeelding

2 likes

Ja hoor, gewoon stevig dichtdraaien en je kan er weer tegenaan. :muscle:

1 like

@fat_elvis Dat zijn inderdaad flinke verschillen tussen de bracelets. Ik wacht jouw ervaring af…
Iedereen bedankt voor alle info als kennismaking met de mooie Vostock horloge wereld!

1 like

Mesh bracelet is ook mooi en je kunt de lengte makkelijk variëren. In de zomer heb ik met warme benauwde dagen nog wel eens wat dikkere polsen.

Ik verwacht hem elk moment op de mat. Hij ligt al sinds 7 januari bij PostNL… geen idee hoe lang ze daar doorgaans nodig hebben voor pakketten uit Rusland. Ik laat het weten wanneer 'ie er is!

To be fair, dit vind ik zelf ook het spannendste bij mijn zelfbouw projectjes. Het liefst zou ik ze een keer willen laten testen. :sweat_smile:

Past een siliconenbandje als deze ook?

Is deze spring bar removal tool voldoende om te wisselen?

Sorry voor mijn beginners vragen maar ik heb nog veel te leren op horloge gebied…

Dit lijkt mij zo’n goedkope die je gratis bij een AliExpress bandje krijgt, deze is een stuk beter

https://www.horlogebanden.com/Professioneel-Horlogebandjes-Wisselgereedschap-50/?classid=

Elke band van 18mm met een rechte aanzet kun je op die 420xxx Vostoks kwijt. Voor het bandje geldt wat mij betreft het zelfde als voor de spring bar tool, voor iets meer euro’s heb je veel meer bandje.

1 like