De moeite om een Vostok amphibia te kopen?

Bedankt voor het bandjes advies @fat_elvis, daar kan ik wat mee. Betere kwaliteit en uitgebreide specs en maten.

1 like

Ik ben nu 82,84 euro aan het horloge en DHL kwijt en 22,93 aan invoerrechten en BTW (via DHL) geeft totaal 105,77. DHL schat dat ie de 18e geleverd gaat worden nu alles betaald is. Zal me benieuwen…

Vostok24 vraagt nu 72,50 excl. 7,50 verzendkosten. Hij haalt ze ook direct uit Rusland en garandeert geen import kosten. Ik vraag me wel af hoe hij dat voor elkaar denkt te krijgen.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, het enige dat ik weet is dat ik niet met extra kosten te maken heb gehad bij mijn bestellingen daar.

Zet hij misschien een lagere waarde op de pakbrief, onder de 25 euro bijv.? Of brooken watch return for repair, of watch parts? Heb daar zelf nooit gekocht dus geen idee.

Dat is afgeschaft. Wellicht smokkelt ie ze de eu in… of zijn ze al ingevoerd

Kan ook, af en toe een flinke partij Russische koekjes verzenden. :wink:
Maar dat laatste, al ingevoerd, zou best kunnen.

Hebben jullie misschien ervaring met Vostok24? Mijn horloge is nu een maand onderweg van Vostok24 en zou daarvan al 25 dagen bij de douane in Nederland moeten liggen. Zijn dit normale tijden?

Ik heb er ergens in december spullen besteld. Verzending op zich ging snel, maar het ligt nu sinds 29/12 schijnbaar bij de douane. Die mogen het iets van 30 dagen of een maand vasthouden, dus bij jou zal er toch snel wat moeten gebeuren lijkt me?

1 like

Bedankt voor het delen! Van die maand wist ik niet. Laten we het hopen, dan zou er a.s. week iets moeten gebeuren. Ik zal een update plaatsen als er iets is veranderd.

Op 11 januari rond 21:00 besteld bij komandirskie.com, betaald met PayPal en DHL voor verzending gekozen (UPS was ook een optie). Op 14 januari rond 16:00 kreeg ik een betaalverzoek van DHL voor invoerrechten en BTW welke ik binnen 1 uur via Ideal voldaan heb. Vandaag rond het middaguur lag het pakket bij het gekozen DHL afhaal punt en nu ben ik helemaal blij! Ging dus erg vlot vanuit Kazan met veel detail info van DHL waarbij ik zag dat het pakket nergens langer dan een paar uur bij de douane heeft gelegen in zowel Moskou, Leipzig als Amsterdam. Horloge was heel goed ingepakt in bolletjes plastic en het doosje.

De originele schakelband heb ik meteen vervangen door een mooie zachte siliconen band.

8 likes

Groot verschil met Vostok24 dan, die van mij ligt nu al 27 dagen bij de douane in NL. Veel plezier ermee!

1 like

Mijn bestelling bij Meranom heeft ruim een week bij de douane gelegen voordat PostNL zich bij mij meldde om de inklaringskosten te innen. Hangt een beetje van de drukte bij de douane en de carrier af vermoed ik.

Ja we gaan het zien. Lijk wel dat Postnl/Spring GDS trager is dan DHL.

Dat is heel netjes. Ik heb bij Meranom besteld op 13-dec, verzonden op 17-dec. Op 4-jan was het in NL, op 6-jan de inklaringskosten betaald en daarna niets meer. Op de PostNL site staat dat ik nog even geduld moet hebben en het pakket binnen 4 tot 6 dagen geleverd zal worden. Het is inmiddels de 18e. Ik wacht rustig af…

Komt mij bekend voor van eerdere bestellingen bij Meranom. Meranom zelf doet het netjes volgens mij, maar de overgang naar post nl gaat behoorlijk stroef. Toch steeds goed gekomen, dus houdt moed! :blush:

2 likes

Nog iets van beweging bij jou?

Bij mij zelf niet gek veel, maar de post/douane lijkt er nog minder gang in te zitten :grimacing:
Heb gisteren Postnl nog gebeld, maar die kunnen er niets mee :man_shrugging:

Ik moest bij DHL al invoerrechten betalen toen het pakket nog op het tweede station in Moskou lag. Die hebben er een stempel opgezet dat invoerrechten voldaan waren en ging het in Moskou Noord, Leipzig en Amsterdam super snel.

1 like

Inmiddels de originele schakelband er weer aangezet want ik ben daar toch persoonlijk de grootste fan van qua draagcomfort. Moet eerlijk zeggen dat de nieuwste versie best ok is, rammelt een beetje en de sluiting is dun metaal maar als ie eenmaal omzit draagt het comfortabel en absoluut geen last van arm beharing die klem zit of wordt uitgetrokken zoals ik elders gelezen heb.


7 likes

Mijn nieuwe Vostok loopt wel +20s per dag, binnen de specs maar is dat normaal? Eerst een tijdje laten lopen voordat ik m open maak om af te regelen? Over garantie maak ik me maar niet te druk, hele heisa om 'm naar Rusland terug te sturen voor dat bedrag.
Of zo laten en bedenken dat het geen Rolex is?