De moeite om een Vostok amphibia te kopen?

+20 per dag is voor Miyota, Seiko, Seagull en Vostok hartstikke netjes. Je kan hem laten reguleren (of zelf doen) maar binnen +/- 3 per dag ga je hem niet krijgen en houden

2 likes

U heeft recht van spreken !
:innocent:

1 like

Hoe gaat het met de levering via Vostok24 nu? Ik heb zin om een duiker te kopen, waarschijnlijk een Neptune. Over Komandirskie ben ik heel tevreden qua levering maar hun aanbod is beperkt en de voorraad niet bepaald groot, veel is (tijdelijk?) uitverkocht. Vostok24 heeft veel keuze en voorraad. Maar als hij garandeert dat er geen import kosten zijn, waarom liggen pakketten dan zo lang bij de douane


Ik heb net besteld bij vostok 24. Ik zal hier laten weten wanneer het pakje in huis is!

1 like

Hij ligt helaas nog muurvast bij de douane. Vostok24 heeft inderdaad lekker veel voorraad en ook wat custom modellen. Geen idee of er uiteindelijk importkosten bij komen. Op de site staat dat als je die onverwachts toch moet betalen je ze in store-credit terugkrijgt.

Dat staat op zijn webpagina ja, eens kijken of het ook werkelijk klopt!

Net even contact gehad met PostNL en ze gaan het even uitzoeken. Ze vonden het ook wel heel lang duren nu. Vostok24 reageert helaas via hun telefoonnummer niet.

Gisteren voor het eerst de Amphibia opengemaakt. (had nog nooit eerder een horloge geopend in mijn leven). Vooraf gekeken hoe het horloge af te regelen. Dat gaat makkelijk m.b.v. de Watch Accuracy Meter app die +21s aangaf. Met een houten stokje heel voorzichtig bij geregeld tot de app ca. 0s aangaf.
Vanaf toen het horloge gesynchroniseerd met 4G netwerk tijd, even gedragen tijdens het douchen, daarna 's nachts op nachtkastje gelegd in koude slaapkamer (wijzerplaat omhoog kijkend), daarna de hele dag gedragen en de nodige km gewandeld. In de ochtend liep het +3s, na 24 uur -2s dus in de kou loopt ie sneller. Al met al vind ik -2s/24 uur een heel mooie score. Nog even nadenken wat handig is, iets te langzaam of iets te snel laten lopen.

2 likes

Is aangeraden. Beetje eerder ergens zijn is minder erg dan ergens te laat zijn.

2 likes

Wat @Ruud zegt. Iets te snel is handiger. En het is makkelijker om weer op tijd te zetten door “op z’n Vostok’s te hacken”, dwz zet de kroon op tijdverzet en doe alsof je de tijd achteruit zet. Dus alleen de druk op de kroon houden, niet echt achteruit zetten.

1 like

Die Vostok hack had ik al ervaren. Werkt goed maar als je m te lang vasthoud blijft ie helemaal stil staan en moet je even “schudden” om 'm weer te starten.

Ik ga m proberen een heel klein stukje sneller te zetten.

1 like

Kijk even over een periode van een week hoeveel te snel/langzaam hij loopt. Het is geen precisie uurwerk, temperatuur maar zeker ook positie zijn van invloed. Zo’n app vertelt bij een uurwerk als deze niet het hele verhaal

1 like

Ga ik doen. Loopt nu 2,5 seconde achter op een ntp server in Berlijn. Mooi startpunt.

1 like

@fat_elvis Gisteravond liep het horloge 3,5 seconden achter sinds het startpunt 72 uur eerder bij dagelijks gebruik op kantoor, woon-werk op de fiets en aan aantal wandelingen. Heel mooie score!

Gisteravond mee onder de douche geweest, afgedroogd, niks aan de hand. Vanochtend liggend op het bureau ook nog niet, liep 4 seconden achter, maar toen ik 'm omdeed en het horloge opwarmde ging het helemaal mis. Condens onder het “glas” en het horloge sloeg volledig op hol! 10 minuten voor binnen 1 uur! De app kon ook de “Auto BPH” niet meer vinden.

Inmiddels ligt ie open op werk in een lab met airco en op dit moment 32% RH en tikt ie weer normaal, volgens de app +1s per dag. Condens verdwijnt langzaam. Hopelijk is ie nog te redden. Douchen laat ik voortaan maar, ik zet het water op de thermostaatkraan altijd gewoon op 38 graden, daarna in de slaapkamer van ca. 15 graden was te veel van het goede blijkbaar


Ik zou er niet aan beginnen die Russen. Heb er zelf ook geen. Er zit stiekem afluister apparatuur in. En wat krijg je, nu staan ze aan de oostgrens van de NAVO .:wink::joy:

@Linus41, het is zéér de moeite waard, zeker het 2418-B kaliber van de Amfibia 
 see for yourself, reviewed by an A-certified welsh watchmaker, Richard Perrett.

Veel plezier van jouw Amfibia 2416-B kaliber horloge! :hugs: :wink:, Linus41, deze review zegt ĂĄlles over jouw Amfibia.

Goed advies! Maar de vraag was uit aug. 2016. Ben eigenlijk benieuwd of hij er tevreden over is. :grin:

1 like

Jij hoeft niet bang te zijn Bill. Die 125 microfoontjes hinderen elkaar. Ze verstaan er niks van! :wink:

Daar ga ik wel van uit hoor, maar vreemd dat ie dit doet! Als ik er aan denk dan zal ik de mijne eens meenemen onder de douche morgen, ik ben er tot nu toe alleen mee naar het strand en het zwembad geweest en heb nog niet zoiets meegemaakt.

1 like

Condens heb ik ook wel eens gehad met een poljot en omhouden bij het afwassen. Achter deksel er af gehaald en onder een omgekeerd glas gelegd. Met een paar uur weer helemaal droog. Geen enkel probleem. Maar ik let er wel beter op nu. Een poljot is niet echt waterdicht natuurlijk.

Met de amphibia 's moet je deze dingen makkelijk kunnen doen.

Heb er ook mee gezwommen.

Ik vermoed dat jouw kroontje niet helemaal strak dicht was gedraaid. Of het achterdeksel kan nog iets dichter. Met warm water van een douche heb ik het nooit geprobeerd.

Wanneer ik het horloge na een jaar of wat eens open maak, doe ik een heel klein beetje kraan vet silicone op de pakking ring. En dan uit wrijven. En een heel beetje acher de geopende kroon waar ook een pakking ringetje zit. Dan blijven ze soepel en goed afdichten.
Ik verwacht geen blijvend probleem bij jouw horloge. Je hebt snel gehandeld.