De moeite om een Vostok amphibia te kopen?

@fat_elvis en @Omega_73 Het was zeker geen lekkage, enkel condens tegen het glas. Toen ik 'm open maakte was er verder geen condens op het uurwerk en in het achter deksel gelukkig. Ik heb 'm een paar uur open laten liggen in het lab met 32% RH en flink circulerende lucht en 'm daar ook dicht gemaakt en goed opgelet of de pakking goed zat. Het condens was verdwenen en tot nu toe niks meer gezien. Ook loopt ie weer mooi op tijd. De kroon schroef ik altijd stevig dicht, weet eigenlijk niet hoe strak je die moet aandraaien. Dit is mijn eerste echte duiker, nooit verder gekomen dan een Casio W-800H (WR 100m) die overigens makkelijk de douche, zwembad en Noordzee overleeft.

Tijdens het afregelen afgelopen zaterdag heb ik helemaal niet op de hygrometer gekeken en het zou zomaar kunnen dat ik 'm in te vochtige lucht heb afgesloten.

Afwachten hoe het blijft gaan, ik ben inmiddels al aardig gehecht aan dit horloge.

Alsnog het bijbehorende videootje, @Linus41

https://www.youtube.com/watch?v=ECTiOUt7jxw

1 like

Ja dan zou het ook kunnen komen door de snelle opwarming tijdens het douchen? Heet water op het glas? Een horloge moet op zich wel wat temp verschillen kunnen hebben, maar dat gaat meestal langzaam.

1 like

Ik denk het wel, 38 graden water erop en na het douchen in de koudere lucht want ik zet het raam altijd open om vocht uit de badkamer te laten verdwijnen. Eerder geen problemen mee gehad maar toen had ik 'm nog nooit open gemaakt om af te regelen. Vandaag dicht gemaakt bij 32% RH dus minder vocht opgesloten in de kast hopelijk.

1 like

Duurt een dikke maand voordat ie op de mat ligt, maar dan heb je wel wat :grimacing: De band is gisteren gearriveerd, ik heb hem vandaag op maat gemaakt en op het horloge gezet… ik ben er best content mee eigenlijk.

Voor wat het is is ie wel redelijk duur, vergelijkbare kwaliteit bij “De Chinees” kost je 20 euro, en daar zitten 10 day shipping en BTW dan al bij in. Ik was bij Meranom nu in totaal 40 euro en een ruime maand kwijt en dat is best fors voor een band met push pins en een blikken sluiting. De sluiting is van het zelfde type als die op de originele gevouwen band, gelukkig is die makkelijk te vervangen voor iets beters :roll_eyes:

Hij draagt verder super, afwerking is keurig en de speling op de schakels is zeer acceptabel. Typische oester bracelet met gepolijste center links. Taper is iets minder uitgesproken, van 20mm bij de aanzet naar 18mm bij de sluiting. Vind ik heel gepast voor een wat grotere case zoals de 020 of 650, voor een 120 of 420 zou ik 16mm op de sluiting mooier vinden denk ik.

afbeelding

4 likes

Ik vind 'm heel mooi! Wat rustiger aan je ogen dan de standaard bracelet met al die kleine schakels. Leuk horloge trouwens, echte blikvanger. Ik heb een (praktische) voorkeur voor horloges met datum aanduiding.

1 like

Vandaag mijn eerste NATO bandje ontvangen. STRPS Slim special dus goede kwaliteit. Maar ik vind 'm vreemd zitten. Verhouding tussen lengte boven en onder is vreemd en al het metaal zit dicht op de kast. Hoort dit zo?


1 like

3 likes

Ha, dat zou ik je echt niet durven zeggen. Ik knip altijd dat losse flappie er af en maak er single pass straps van. Zie er op de pols in ieder geval goed uit! :ok_hand:t2: