De mooiste skeleton pocket watch? (tattoo)

Beste HF leden,

voor een tattoo op mijn arm ben ik op zoek naar een mooie skeleton pocket watch.
De reden voor precies dit voorwerp is het feit dat je èn het uurwerk kan zien, én een tijd kan weergeven.

Vanzelfsprekend is het zichtbare uurwerk te herleiden naar mijn hobby en het tijdstip zal verwijzen naar die van mijn kinderen. Hoe ik dit ga doen met twee kinderen en dus twee tijdstippen is mij nog een raadsel (flip a coin…)

Zou leuk zijn als ik jullie hulp hierbij kan krijgen. Vanzelfsprekend zal de tattoo hier met de tijd gepost worden. Post hier dus jouw mooiste skeleton! Dit kan vanaf de pols, of direct vanaf internet. De foto moet wel zo duidelijk mogelijk. Ik sta ook eventueel open voor andere voorstellen, zolang er maar een mooi uurwerk in verwerkt is.

Eventuele andere ideeën aangaande onze hobby wat mooi in een tattoo zou kunnen hoor ik graag!

Ik stel jullie hulp op prijs!

2 likes

Wellicht een subdial? :sweat_smile: Al wordt dat lastig bij een skeleton.

Heb je ook een artiest gevonden die dit kan zetten? Veel details op een kleine ruimte is erg moeilijk zeker icm een horloge (wat een ronde vorm is). Je zal ook kunnen gaan voor een mooie grafure in het deksel als ontwerp.

2 horloges!!!

Ik heb er al eentje… komen er nog 2 bij :blush:

Ja, Bianca uit Hilversum.
Die is een kei in fijnwerk.

Ja inderdaad. Het uurwerk vind ik wel een belangrijk iets. Een goede artiest kan dit mooi verwerken in een tattoo met alle details.

Meestal heeft een oud zakhorloge een subsecond,dus als je die subsecond laat modificeren naar een 2e tijdzone?

Heb je voorbeeld met wat je bedoelt?

De kleine secondewijzer heeft hier zijn eigen register,daar kan je ipv de secondewijzer alleen,een 2e set wijzers in laten zetten met de 2e tijd.

2 likes

Top idee, tnx!
Dat lijkt me een mooie oplossing.

2 likes

Alleen moet je dan even uitvechten wie de grote wijzers en wie de kleine wijzers krijgt :smile:

2 likes

Zoiets?

2 likes

Hoe laat is het op dat uurwerk? :smile:

1 like

:slight_smile: zie je dat niet dan? kwart over dinges, dinner time :slight_smile:

4 likes

Mooi uurwerk!
Zoiets wel, maar dan verwerkt in een pocket watch en, nu blijkt, het beste me een sub dial zodat beiden tijden kan worden weergeven. Ik denk zoiets als dit

1 like

Absoluut. Maar kijk ook eens bij Seaside Tattoo in Julianadorp. Super aardige gast die erg goed is!
En je hebt tot 2018 gelegenheid tot sparen.

deze heb ik zelf:

maar hier zit best veel rand omheen zal ik maar zeggen

deze Eichmüller heb ik ook:

die heeft minder rand…

:slight_smile:

1 like

Geen ideeën aan ons vragen, maar aan de artiest. Het geheel, de plek, de contouren van het lichaam zijn allemaal bepalend.
Mijn tattoo komt van Rachel van Mechelen. Aanrader! Duur, wachttijd van 2 jaar maar die kan er wat van.

Met de geboortetijd van mijn oudste zoon!!

7 likes