Living proof:
Nieuw gekocht in 2020. Toen effectief rond de 1000€. Ik leg hem vaak weg, maar altijd als ik hem weer even draag sta ik versteld van de schoonheid van dit horloge.
Living proof:
Ik heb hier nog even over nagedacht:
De absolute toppers die ik wat dat betreft heb gehad:
De witte Washi paper dial van Citizen. Toch weg gedaan omdat ik meer affiniteit met Grand Seiko heb, maar dit waren fantastische wijzerplaten:
Grand Seiko Kirazuri. Deze heb ik weg gedaan ten faveure van de Kersenbloesem omdat die laatste in titanium was uitgevoerd, maar als ik m’n hart echt uitspreek vind ik dit de mooiste wijzerplaat die ik ooit in de kist had liggen.
Deze heb ik nog steeds, de Grand Seiko Shunbun. Ik hoef daar weinig woorden aan vuil te maken, samen met de Snowflake toch de meest iconische GS wijzerplaat, denk ik dan maar.
Deze heb ik ook weg gedaan, ofschoon hij fantastisch was, qua patroon, de Citizen Ibuki limited.
Deze kwam daar uit voort, want de Citizen ruimde het veld ten faveure van een Grand Seiko: De Mt Iwate in 44GS kast. Fantastisch, en draagbaar qua maat en kleur.
En natuurlijk mag Guilloche werk hier niet ontbreken. De Reverso is een hoogtepunt in mijn verzameling, in dat opzicht.
Het verbaast me dat er geen Staudt eigenaren rond spoken in dit topic.
Ik kan er wel een zwik plaatsen, maar hou het bescheiden. kijk bijvoorbeeld naar de Citizen zoals Arjen aangaf.
Of gewoon voor iets totaal anders, wel boven je budget. Maar post hem vooral om @Fate_Amenable_To_Change een beetje jaloers te maken ![]()
Dit is een hele fijne ![]()
Meh, die van mij springt er toch net effe beter uit😉. Je zou bijna zeggen, beter dan het origineel
Een van de weinige echte ‘textured’ dials die ik zelf heb. Een hele subtiele, maar wel een hele mooie
Seiko Dolce 8J41
Als het over textuur gaat, kan je moeilijk om Straum heen natuurlijk.
Ze hebben een prachtig nieuw model van hun Jan Mayen lijn in productie op dit moment.
Interessant, die kende ik nog niet.