De mooiste textured dials.

1 like

Moeilijk op de foto te vangen “frosted” textuur op de wijzerplaat en de indices. Draag deze ook erg graag.

1 like

Niet de beste foto, maar wel zichtbare textuur.

1 like

1 like

Grappig, een Chinees merk wat Chinees vakmanschap naabootst.

1 like

Wat maken ze dan na? Ik vind het gewoon een mooie wijzerplaat :grin:

Een wel heel toffe Sinn :ok_hand:t2:

1 like

Ik vind de wijzerplaat van de Cronos mooier :ok_hand:t2::drooling_face:

1 like

De gelijkenis is op het eerste oog niet zo evident, maar als je wat langer kijkt zie je wat de inspiratie vandaan is gekomen. Die Cronos is het liefdeskind van een PRX en een Atelier Wen.

Geen punt hoor, want de Atelier Wen was al een liefdeskind van een Nautilus en een Flieger, maar toch ontging de ironie me niet.

Al eens vast gehad, zo in het handje of om de pols?

Ik vraag me af of dat statement overeind zou blijven, ofschoon ik het met je eens ben dat de witte bark dials van GS niet hun beste werk zijn.

1 like

Mag hopen dat een GS betere kwaliteit is dan een Cronos. Wat betreft de dial weet ik niet welke meer naar mijn smaak is, blijft toch moeilijk vast te leggen op een foto. Heb er inderdaad nog nooit 1 om de pols gehad. Maar vind de Cronos toch zeker een erg mooi horloge.

Eerlijk is eerlijk, mocht ik ooit bereid zijn veel geld uit te geven aan een horloge, dan meld ik me als eerste bij de GS dealer om me een beetje te oriënteren. Zie hier de laatste tijd veel NA van GS en op de foto’s zien ze er altijd prachtig uit.

Ik ben een fan van rustige wijzerplaten. Een paar voorbeelden.

Knot, subtiele platina ‘flakes’ textuur. Nog steeds niet op uitgekeken na jaren!

Washi paper met gouden ‘flakes’. AQ4103-16E

Eerder met witte washi wijzerplaat in deze sectie gezien. Ik heb het met een rode wijzerplaat.

JS watch met fijne korrels van de Eyjafjallajökull vulkaan (je weet wel die uitbarsting die het vliegverkeer lam legde in 2010)

kollokium-projekt-01-watch-fnf-19
Kollokium-projekt-01, een niet zo heel rustige wijzerplaat maar wel apart.

1 like

Euro voor Euro is het niet te kloppen, qua “bang for buck”, natuurlijk, want de prijzen voor de Evolution 9 GS horloges zijn op z’n zachtst gezegd exorbitant.

En eerlijk is eerlijk, sommige van deze horloges zijn eerder “geïnspireerd door” dan dat het recht op en neer kopieën zijn, maar ik zou wel nieuwsgierig zijn of deze fabrieken het prijsniveau konden houden als ze zelf producten gingen ontwerpen.

Dat gezegd, de “mooiheid” van een GS zit 'm grappig genoeg vaak niet eens specifiek in de wijzerplaat. Het zijn de wijzers en indices die je van 25 meter afstand opvallen.

Dat is direct ook waarom dit eigenlijk mijn mooiste GS is:

Geen sunburst, geen reliëf, geen toeters of bellen, maar wel heel erg opvallend, van een afstandje.

Ergens ligt hier een les in voor @Wvdb … Textured dials kunnen kortstondig mooi lijken, maar of het horloge er om heen een blijvertje is? De wijzerplaat is niet zaligmakend.

3 likes

Het klopt zeker dat textured dials kunnen gaan vervelen, toch ben ik wel op zoek naar iets wat eruit springt in mijn verzameling. Iets van een meteorite texture lijkt me tot nog toe de voorkeur hebben, niet te veel relief maar wel spelen met het licht.

Is enamel ook textured?

1 like

Uiteindelijk is het iets wat een textuur heeft dus ja, kan geweldig mooi werken.

1 like

Misschien even een foto maken zonder dat raam midden op de wijzerplaat. In ieder geval, ik denk dat het een raam is

Lijkt inderdaad op de Cronos​:+1:t2:, ik heb het horloge alleen nog nooit gezien :grin:

1 like

13 likes