De mooiste textured dials.

Ik ben aan het kijken naar een horloge met een wat meer uitgesproken textured dial. Ik ben zelf erg gecharmeerd van de horloges van Henry Archer, maar een merk als Zelos heeft ook wel een aantal toffe modellen.
Ik zoek vooral iets wat opvalt zonder dat het gaat vervelen, dus iets wat over een paar jaar nog steeds aantrekkelijk is. De prijsklasse tot maximaal 1000 euro zeg maar.

Ik ben vooral ook benieuwd naar wat jullie de mooiste textures dials vinden.

Een aantal voorbeelden:

2 likes

Kijk ook eens naar Citizen

12 likes

Leuke zoektocht, ter inspiratie

3 likes

AnOrdain model 3

12 likes

Die Citizen is wel heel gaaf, kende ik nog niet.

1 like

Formex Essence

6 likes

Past binnen je budget

1 like

Casio heeft enkele jaren geleden deze uitgebracht in beperkte oplage. De wijzerplaat speelt mooi met het licht. (zie filmpje hiervoor)

afbeelding

3 likes

Wise heeft heel wat wijzeplaten met textuur. Ik heb zelf een exemplaar met een meteoriet wijzerplaat:

1 like

10 likes

Eer Rolex Explorer 214270 de 39mm. heeft op het eerste gezicht gewoon een matte zwarte plaat.
Maar onder de juiste hoek kan je de textuur van de plaat wel zien.

6 likes

Minder is meer. Geef mij de discrete linnen of kirazuri wijzerplaten van Grand Seiko maar.

Voor vlak onder de 1000 euro heb je het zijde-achtige patroon van een Seiko Presage wat in mijn ogen bijna naar het Grand Seiko Mount Iwate patroon neigt:

36mm, dressy, discreet. Wat wil je nog meer?

19 likes

10 likes

Inderdaad

8 likes

Groeten
Rutger

6 likes

Die Cronos en Presage zijn prachtig. Mooie voorbeelden van discreet en toch textured. Toch mag het ook wel eens echt knallen wat mij betreft.

Sommige wijzerplaten die ik hier zie vind ik wel mooi, zoals van An ordain en grand Seiko. Die zijn rustig om naar te kijken. Maar er zitten ook van die schreeuwerige platen tussen. Wat er nogal goedkoop uitziet. Het lijkt wel een trend te zijn om dit type wijzerplaten uit te brengen.

(Semi-)vintage en met een leuk verhaal.

5 likes

In een iets hogere prijsklasse vind ik dit wel een mooie subtiele structuur

10 likes

Blijf dit een fijne vinden

10 likes