Toch geen klik
Echte liefhebber.
In die rij stonden naar mijn idee sowieso weinig horloge liefhebbers. Van de vibe die er was en de types die aansloten, kreeg ik meer het idee dat die er waren voor een (financiële) buitenkans.
Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat je wel echt een liefhebber bent en dat je na een week belachelijke prijzen voorbij te hebben zien komen denkt: Ik verkoop deze voor een belachelijke prijs en dan koop ik er vier voor terug.
Ik hoop dat Swatch snel iets doet aan de beschikbaarheid, als ze mondjesmaat binnen blijven druppelen zal de gekte nog wel even aanhouden.
Ach, hij heeft 'm toch een week gehouden en niet nog dezelfde dag op marktplaats geslingerd en er 2500 euro voor gevraagd. Dus ik vind dit een twijfelgeval mbt de intenties.
Had deze nu meteen geplaatst ipv dat hele verhaal. Nee geintje natuurlijk.
Blijft bizar. Heel veel draagplezier van deze plastic klatser
Nou toen kon ik niks meer hoor.
Had totaal geen zin meer om te tekenen.
Tja wat zou jij doen. Als je weet dat je nu nog winst kan maken en hem volgende week gewoon voor 250 kunt ophalen in de winkel …
…wat ik niet geloof trouwens.
Ik hoor quotes zoals: ‘er worden er duizenden van gemaakt’, ik geloof dat deze mensen en driekwart van dit forum het concept ‘vraag en aanbod’ niet helemaal begrijpen
Geweldig mooi gedaan
Eens. Maar ik maak een onderscheid tussen de intenties: mensen die niks met horloges hebben en in de rij stonden om snel winst te maken en mensen die in de rij stonden omdat ze het horloge willen hebben. Van die laatsten zijn er natuurlijk mensen die de prijzen online en de schaarste in de winkels zien en denken: ‘tja, als ik er 1000 euro voor kan vangen dan koop ik er over 2 maanden wel 1 en heb ik 750 euro winst’. Eerlijk is eerlijk: die gedachte zou bij mij zeker ook opkomen.
Ik denk dat deze verkoper er één van de tweede soort is. En natuurlijk is de vraag: maken de intenties iets uit of is de uitkomst leidend voor je mening hierover? Bij mij speelt blijkbaar de intentie op één of andere manier een rol. Dat dat bij anderen niet het geval is kan ik ook goed begrijpen.
Uitstekende samenvatting.
Ieder heeft zijn gevoel erbij. Persoonlijk heb ik wat minder moeite met mensen die gewoon gebruik maken van het economische systeem. Vraag en aanbod. Verkopen op het juiste moment, prima. Het leven is een spel en als je het niet eens bent met de spelregels dan krijg/heb je het zwaar…
Uiteraard hebben mensen met de juiste intenties mijn oprechte sympathie. Mensen met minder fijne intenties kunnen we negeren toch? Niemand op dit forum koopt toch een MoonSwatch voor meer dan 250 euro?
Dan heb je de topics niet gevolgd. Helaas wel.
Ow oeps
Volgens mij zitten we aardig op 1 lijn .
Ik zou overigens wel overwegen een kleine premium te betalen, iets van 50 euro oid, als de reguliere verkrijgbaarheid laag blijft en ik daarmee niet in de rij hoef te staan of elke dag 3x langs de store te gaan. Maar meer ook niet, zo super bijzonder vind ik ze nou ook weer niet. Ik vind het leuk hebbeding voor de zomer, meer niet.
Ongeduld kost altijd geld is mijn ervaring, ook ik heb natuurlijk leergeld betaald toen ik jong was
Later kon wel 5 tot 10 jaar wachten om te verkrijgen wat ik echt wilde voor de prijs die ik er voor wilde uitgeven
Dat word overigens nu wel weer wat korter, omdat als ik dat blijf doen er tegen die tijd 'madeliefjes op mijn buik groeien’
Maar het voordeel met het vorderen der jaren is dat je veel beter weet wat je echt wil en hoe te verkrijgen
Soms is het ‘catch & release’ na een bepaalde periode en mbt specifiek horloges, de hobbie kost me geen geld meer, ik krijg het later bij verkoop wel weer terug al dan niet met (kleine) winst
Vraag me af hoeveel boven retail deze horloges nu al aangeboden worden… iemand al giga prijzen gespot?
Jazeker tot wel € 3000 toe, maar vragen is 1, het ervoor krijgen is 2
Ik denk dat uiteindelijk niet zo veel meer voor betaald word
Ik weet zeker dat er al een week lang makkelijk aan 750/1000 euro verhandeld wordt.
Ik ga geen 600+ betalen. Misschien ooit zo gek bij geen verkrijgbaarheid 300 te doen voor n nieuwe, maar voorlopig wacht ik lekker af.
Allemaal gewoon even geduld hebben. Er komen er véél beschikbaar vermoed ik.