Niet helemaal waar. Ze gebruiken Swiss en Swiss made door elkaar. Swiss made brengt enkele eisen met zich mee, dus de horloges met enkel Swiss zullen niet aan alle eisen voldoen.
Ik moest lachen.
De enige streekaanduiding die ik vertrouw is Parma-ham. Dan weet je nog niet waar je vlees vandaan komt, maar ze beschermen ten minste het proces, en je hebt dan ook nitriet-vrije ham wanneer je aan de Parma zit.
De tweede reden dat ik moest lachen is omdat de Zwitsers via jarenlange marketing ons de notie hebben verkocht dat die mal en die robot op magische wijze beter zijn wanneer ze in een Kanton in Europa staan dan waneer ze in Kanton in China staan.
Terwijl de Zwitserse industrie ook maar ontstaan is als de low-budget klonenfabriek in de pels van de Engelse en Franse horloge-industrie die duurdere kwaliteitsproducten leverden. Da’s nog wel de ultieme ironie.
Het ging mij er meer om dat iedereen swatch horloges belachelijk maakte omdat ze het vergelijken met de rest van hun horloges en het chinese plastic rommel word genoemd. Dat geeft maar weer aan dat deze moonswatch de eerste swatch is van de meesten hier. Swatch is ook niet bedoeld als een opzichzelf staand luxe horloge.
Overigens bestaat mijn collectie ook grotendeels uit chinese en japanse horloges, de afkomst maakt mij persoonlijk niet uit.
Maar, als die machines in europa staan is dat eigenlijk toch wel beter dan in china. Misschien niet de horloges die eruit komen maar wel de rechten voor de arbeiders en natuurlijk de banen die het creëert.
Toch was dat eerst het verhaal rondom Swatch, herinner ik me. Vanwege de (volledige) automatisering van het horloge productie proces kon het uit om het in zwitserland te doen.
Verder boeit het me weinig. Plastic shitter uit China of Zwitserland blijft een plastic shitter.
Ik geloof trouwens direct dat bijv een Tissot “Swiss-made” is en (merendeels) uit China komt.
Soit. Dat is waar, onze afhankelijkheid van andere landen zou ook best een tandje minder mogen, hier in Europa.
Nu is alle plastic in mijn ogen ook rommel omdat het, eenmaal in de afvalstroom beland, gewoon bijna niet fatsoenlijk schoon op te ruimen blijkt. En voor het in die afvalstroom beland zit het al lang in je bloed.
Maar ja. Swatches blijven best leuk.
“Codetaal voor productie buitenland, gedeeltelijke assemblage Zwitserland” Maar in die prijscategorie kan ik ze geen ongelijk geven!
Echt mooi, BIOCERAMIC MOONSWATCH (Ø 42.00)
MISSION ON EARTH gaat ook nog wel, maar die van jou heeft toch ook mijn voorkeur. Veel plezier ermee en dank voor je verhaal.
Ben er ook heel blij mee! Lekker donkere kleur.
En ik maar wachten tot ze online beschikbaar komen
Is dat de Mercurius? Ziet er tof uit!
Ik vind de kleur combinatie van Earth super! Maar zijn de witte wijzers altijd goed afleesbaar tegen de achtergrond in verschillende kleuren?
Heb voor Swatch (Group) gewerkt en meeste wordt echt in Zwitserland geproduceerd. Meen dat sowieso de batterijdeksels uit China komen. Overigens is productie in CH niet zo romantisch, het is gewoon productie stampen. En of die machine nu in China staat of Zwitserland. Mijn Omega 1171 band had ook gewoon ‘country of origin: HK (Hong Kong)’ op t zakje staan. Die endlinks moest ik ook gewoon afvijlen omdat ze niet goed pastte.
“Die endlinks moest ik ook gewoon afvijlen omdat ze niet goed pastte.” . Dat is toch gewoon bizar niet. Als dat toch bij andere producten zo zou zijn.
Mooie auto buurman. Ja net nieuw moet alleen nog de kofferbak afvijlen anders gaat ie niet lekker dicht
Degene die je als 4e op de lijst had gezet heeft ‘m te koop staan op Marktplaats
Citaat
Na de release van 20:30 tot ‘s ochtends 10:00 voor de deur te hebben gestaan van de Swatch Store in de Kalverstraat, verkoop ik de Omega x Swatch Speedmaster Mission to the Moon S033M100.
Dit is het vierde verkochte Swatch x Omega horloge van heel Nederland!
Horloge is nieuw, bevat alle garanties en bonnetjes.
Was idd de vierde….wel jammer zo
Jordan is een echte liefhebber . En hij vergeet even voor het gemak dat in Rotterdam de winkel om 10 uur ook open ging.
Overigens vind ik 750 euro voor meer dan 12 uur in de rij te hebben gestaan nog een schappelijke marge
Op Uhrforum wou iemand €50 als compensatie voor het in de rij staan. Jordan is een beetje hebberig.
Voor 50 euro in de rij staan dan ben je niet goed snik
Zo stond het echt in de advertentie de prijs was € 300 waarbij dus die € 50 bovenop de aanschafprijs compensatie was voor het in de rij staan.
Bizar🤣