Mooi verhaal! Gelukkig heb je de MoonSwatch toch kunnen bemachtigen. Wens je veel draag plezier ,maar dat gaat wel lukken met deze topper👌
@Jurk @ThingsThatTick @Honey_Badger jullie waren echt toppers! In feite deden jullie het werk wat Swatch had moeten doen en ironisch genoeg werd jullie werk, ‘de lijst’, pas geaccepteerd toen de situatie al volledig uit de hand was gelopen.
Het was bizar hoe erg de sfeer veranderde, er was echt sprake van een ‘voor’ en ‘na’. Ik was er zelf rond 6.30, het was druk maar gemoedelijk. Naam op de lijst gezet, even blijven hangen en toen snel heen en weer naar huis gegaan (in de buurt) om een stoel te halen, fijn voor de laatste uurtjes dacht ik nog . Bij terugkomst was het kwaad al geschied en stond er een meute hongerige hyena’s om de winkel gedromd.
Die uren erna waren vreselijk. Er was vooral 1 groepje, kan me niet voorstellen dat het liefhebbers waren, die vanaf het midden van de meute de hele tijd aan het duwen waren en tegen anderen schreeuwden dat ze hen er door moesten laten omdat ze “lager op de lijst stonden”. Het was heerlijk om te zien dat hun volgens mij doorgesnoven voorman bij binnenkomst uiteindelijk zonder horloge weer werd weggestuurd door de Swatch SM, volgens mij omdat hij uiteindelijk toch niet op de lijst bleek te staan of te vervelend was geweest buiten. Hierdoor won de Swatch SM weer iets van mijn sympathie, maar verder heeft hij vooral geblunderd.
Dit is de spijker op z’n kop inderdaad. Het was duidelijk dat de SM van Swatch de situatie gruwelijk onderschat heeft. Vooraf kan je je daar iets bij voorstellen maar op het moment dat hij komt aanlopen en deze mededeling schreeuwt had hij moeten inzien dat dat tot gevaarlijke situaties kan leiden. Echt compleet onacceptabel.
Eind goed al goed, ben blij dat ik hem heb, maar als ik dit geweten had was ik niet gegaan. Hoop echt dat iedereen die wil ze de komende tijd kan halen zonder gezeik en eerst hordes met hyena’s te hoeven aftroeven.
Wat een avontuur zeg. Knap staaltje werk wel om 14 uur lang vrijwillig een lijst bij te houden. Had je niet tegen degene die met dat idee kwam kunnen zeggen dat je 2e was ipv eerste?
Wel een ervaring en een tof horloge rijker.
Je hebt er maar één? Dat siert je wel, je had er ook twee kunnen nemen en de ander voor het viervoudige kunnen verpatsen.
Ben wel benieuwd naar de strip, ik ga er vanuit dat die wel komt
Joh! Meen je dat nou? Man man man…
Iedereen mocht er nog maar 1, dat was overal in de wereld zo. Dat is veranderd vanwege de grote drukte
Geen idee. Ik was te druk met de verjaardag van m’n zoontje
Sjonge jonge wat een verhaal, bizar. Respect hoe jullie dit hebben gedaan en heel veel plezier met de deze horloges met een “rugzakje”
Ps: die gast was geen Store Manager. Mocht ie misschien willen
Respect voor hoe jullie dit aangepakt hebben, het had een stuk erger kunnen aflopen.
En een prachtig horloge als resultaat van jullie noeste zwoegen!
Twee dingen: ik had de mission to Uranus genomen. Niet vanwege de kleur, maar vanwege de naam, noem me kinderachtig.
Maar waarom niet gewoon anderhalve week wachten of zo joh? Het is geen limited toch?
Hoe dan ook, bizar verhaal, leuk ding. Veel plezier er mee.
Zie, iedereen roept dat, net als ‘HiJ kOmt STraKs ToCh OnLine’ - maar niemand weet het zeker. De vraag is gewoon veel groter dan überhaupt gedacht. En ja, ook al komen er over enkele dagen meer exemplaren in de winkel… ik denk dat de vraag hoe dan ook veel groter blijft. Zelfs als ze consistent blijven leveren zal het een tijdje duren voor de druk van de ketel is.
“Niet limited” is in dit geval mijlenver verwijderd van “redelijk beschikbaar”. Ik denk dat ze straks gewoon allemaal op zijn na een tweede levering aan de winkels en dat een heleboel mensen met lege handen achter zullen blijven. En het feit dat Swatch alleen vage dingen en tegenstrijdigheden roept maakt mensen alleen maar nerveuzer óf ze er ooit eentje gaan zien.
Goed verwoord. Dit is exact het punt.
Ook al komt er nog 10 keer een batch van 200 in de winkel, dan nog zal je moeten aanschuiven om er één te krijgen. Ook al komt er een batch online, dan nog zal je er als een soort loterij uitgekozen moeten worden.
De vraag zal altijd (veel) hoger zijn dan het aanbod. Althans dat denk ik toch.
Beste @lasteraar wat een mooi Nato Strap voor je horloge, zou ik mogen weten waar kan ik zo’n kopen / Bestellen ??
groetjes…en natuurlijk veel draagplezier…
Dank ook voor jouw verhaal!
Ik ben blij dat ik het gedeeld heb. Ik zat er echt mee. Jullie reacties hebben mij in ieder geval gesterkt dat we erger hebben voorkomen. Het was niet iedeaal en onnodig geweest als Swatch gewoon proactief had gehandeld.
Is een hele simpele nato. Kun je overal online bestellen. Staat hem idd heel goed. De band die erbij zit draagt niet zo prettig. Zweterig.
Dit is ook een mooi voorbeeld van Swatch’s onduidelijke boodschap.
Vrijdag zag je berichten van Swatch zelf via Instagram dat ze ook online zouden komen in een later stadium. Veel gedeeld want: da’s een geruststelling. Maar zaterdag zijn die weer weggehaald na de lancering. Ook had men het over “further opportunities to purchase”.
Swatch zegt nu zelf op de website alleen:
“We would therefore like to remind you that there will be watches available in the selected Swatch Stores in the coming weeks as it is not a limited edition.”
Geen woord over online dus.
En kijk je op Facebook, dan is dit de laatste boodschap, van 23 minuten geleden:
To all Swatch and OMEGA fans around the world:
THANK YOU.We are over the moon about your interest in the Bioceramic MoonSwatch Collection.
Many of you are showing an extreme dedication: When the stars were still up, you went to our stores, waiting for hours. Your enthusiasm has proven to be beyond our current product availability.The good news is that the Bioceramic MoonSwatch Collection will be available again in the coming days and weeks – and it is not a limited edition.
So, everybody who is moonstruck by this OMEGA x Swatch collaboration will soon be able to lay their hands on one of these watches. We can’t wait to welcome you back in our stores again very soon.
Wederom géén woord over online - en ook vragen hierover lijkt men niet te beantwoorden.
Al met al weet niemand dus precies waar hij aan toe is. Alleen dat de beste manier om er een te krijgen dús gaat zijn om de komende weken permanent voor de deur van de winkel te kamperen en ze plat te bellen of/wanneer er voorraad is. Ben blij dat ik niet in die Swatch winkel werk
Die beelden uit Rotterdam waren als geboren en getogen Amsterdammer inderdaad pijnlijk om te zien. De geciviliseerde wereld vs dierentuin .
Om eerlijk te zijn verbaas ik me over het feit dat jij er 1 hebt weten te bemachtigen terwijl je naar eigen zeggen er pas om 6:30 uur was. Ik weet bijna 100% zeker dat er voor die tijd al meer dan 135 op de lijst stonden die er een hele nacht op hadden zitten en niet zoals jij konden ‘uitslapen’
Gefeliciteerd!
Ik “neem” die ook.
Ze zijn echt leuk.
Ik wacht even tot de gekte over is en ze online te koop zijn.
Zag dit, dat is wel een beetje jammer maar zeikerds zijn er altijd
Hier sluit ik me bij aan!