De MoonSwatch, wat een reis…

Mooi avontuur, geniet van je nieuwe aanwinst!

1 like

Respect, wow wat een verhaal. Swatch had dit uiteraard helemaal niet zien aankomen. Maar dan nog hoor je wel verantwoordelijkheid te nemen. Ze hadden het KUNNEN weten na de ervaringen in Azië.

top hoor! Ik ga geduld betrachten, maar die van mij gaat er ook ooit komen. Dit ding is TE leuk.

1 like

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst. Ik wacht wel tot tie online te krijgen is :grin:

1 like

holy shit, talk about provenance…

1 like

Op een gegeven moment kwam er ook nog een vuilniswagen aan… door de Kalverstraat. Toen stonden al zo’n 500 tot 1000 man… maar ja dit is de route hè… dus die mafketel reedt gewoon door

Deze bedoel je, ik was even gaan kijken om te zien of de hype echt was maar wat een mensen. Leuk verhaal, dank voor het delen

2 likes

Ongelofelijk :scream:
Als er bij de ijswinkel 5 man in de rij staan loop ik al door :grimacing:
Geduld is niet mijn sterkste kant maar bovenstaande foto is een nachtmerrie :grin:

3 likes

Ja… zie je ook de vrachtwagen die er doorheen ging? :persevere:

3 likes

Schofterig

1 like

Leuk verhaal, en blij dat het gelukt is. Nooit geweten dat de eerste bij dit soort gelegenheden de beheerder wordt van De Lijst (mijn vrouw wist dit wel van concertkaartjes). Da`s ook kut zeg.

Voor de rest, echt een fokking meesterlijke set van zowel Swatch als Omega. Alleen maar winnaars, inclusief de dure doorverkopers en de domme te dure kopers van de doorverkopers. Gevalletje everybody happy.

En logisch. Elke dag dezelfde route, en ook al staan er 500 rapliefhebbertjes voor een signeersessie, 1000 snelle patta figuren, of 750 Swatchdudes : vuilinis gaat door.
Of dachten jullie serieus dattie dacht :no_mouth: ok ik rij wel achteruit, en kom morgen terug? :smirk: Neuh. Ga maar gewoon aan de kant, punt. Hij wint toch, en niks aan het handje toch.

Ben ik altijd erg goed in, komt ie :

• er werden speciale horloges verkocht
  • het werd erg druk in de Kalverstraat, de drukste straat in NL
  • er kwam zelfs een vuilniswagen langs
  • na een paar uur ging iedereen weer weg

En Amsterdam ging verder.
Sterker nog, Amsterdam had amper besef dat er iets aan de hand was, op die paar honderd meter. Die paar smerissen die langs liepen dachten :thinking: poeh, druk. Kom, we lopen wel om.

Niemand gewond, niemand dood, geen rellen, geen vernielingen. Alleen een gestresste Swatchmedewerker, en wat leden op een horlogeforum die het allemaal maar een chaos vonden.

Spannend hoor :smirk:

16 likes

Hahaha… wat moet jij veel mee hebben gemaakt dat jij hier niet warm of koud van wordt. :wink:

Dank voor het relativeren. Ik vond het behoorlijk spannend gezien alles bij elkaar.

De mensen die erbij waren hebben gezien hoe weinig dit gescheeld heeft. Gelukkig is het goed afgelopen idd! :+1:

2 likes

Ik heb er vlak naast gewoond van mijn 4 de tot 9de levensjaar in de american lunchroom toen nog van AC restaurants.

ziet er nu zo uit

9 likes

Ach, die hele nacht was blijkbaar gezellig, en daarna werd het eventjes te druk. Thats it.
Een paar uur later was alles weer normaal.
image

1 like

Er mag ook gerust tegengeluid zijn. Zelf heb ik, en degene die bij mij waren, dit heel anders ervaren.

En dat iets goed is afgelopen maakt de ervaring niet anders opeens. Als iets goed is afgelopen maakte het niet gelijk een goed idee. Swatch heeft ons gewoon laten zitten.

Fijne avond :v:

4 likes

Dank voor het delen van het verhaal, en wat een avontuur!
Maar wat een bende veroorzaakt door Swatch en hoe slecht georganiseerd deze hele release door Swatch!
Swatch had echt beter moeten weten en beter moeten organiseren, voor hetzelfde geld waren er wel gewonden gevallen, zulke pr wil je niet: “man gewond door release nieuwe Swatch”.
Ik zou me diep schamen als ik Swatch was, maar waarschijnlijk slaan de Swatch marketing lui zich op de borst, blij dat ze zoveel “ophef” hebben veroorzaakt.

2 likes

Mooie impressies. Ik heb ervan genoten.
Bijna spijt dat ik niet ben gegaan.

1 like

Precies, wat n eendekwekers zeg! Van mij mochten ze die MoonSwatches wel in TheirAnus steken

1 like

Nou…de dombo van het plaatselijke filiaal. Wat dranghekken en 5 man met een Vtje op de borst had wonderen gedaan.
Denk ook dat Swatch zelf de hysterie niet had verwacht.

:smile: Beter is er niet.
’ Dit horloge was zó gewild, dat er bij de verkoop zelfs een gewonde viel’ .

Swatch directie viert al 3 dagen feest. Nou ja, ook overdreven, want voor Swatch zijn de verkoopcijfers van dit weekend natuurlijk ook niet doorslaggevend voor de jaarcijfers van 2022.

Maar hun missie is iig geslaagd.

Buiten dit forum om lees of hoor je trouwens niks over deze actie.

3 likes

Wat een verhaal @Jurk. Snap wel dat je er gemengde gevoelens aan overhoudt. Hopelijk blijven alleen de positieve vibes over elke keer dat je naar je moonswatch kijkt.

1 like

Eens. Dan was er niks aan de hand.

Nadat de eerste winkel open ging en bij ons was 9 uur verschil. Moet je toch wat kunnen regelen neem ik aan?

Dank! Ook aan alle anderen die hebben gereageerd. Ja hoor! Komt goed.

Zeker waar. Wij hebben een vertekend beeld.
Voor ons betekent het veel, voor de rest van de wereld is het gewoon een stukkie plastic. Wat het ook is feitelijk.

3 likes

Mooi verhaal en mooi horloge!

1 like