De MoonSwatch, wat een reis…

Wat een avontuur! Dan heb je wel wat te vertellen op verjaardagen rondom deze moonswatch!

Jammer dat marktplaats er vol mee staat met absurde prijzen.

1 like

Wat een verhaal @jurk, wij kwamen om 9u in Rotterdam aanzetten en zagen totaal verbaasd een rij van 1000 mensen… Maar het was wel een rij, iedereen had respect voor elkaar en de sfeer was ongelooflijk chill. Misschien verbaasde dat nog wel meer, iedereen accepteerde de rij en bleef rustig. Eigenlijk ook heel mooi om te zien, zelfs met lege handen :wink:

2 likes

Wat een verhaal van zowel @Jurk en @ThingsThatTick, dat zijn echte horloge liefhebbers. Het overgrote deel stond er alleen voor de handel, kijk maar eens wat er nu al op MP staat. Jammer genoeg kon ik niet gaan voor dat horloge, maar als ik alles zo lees van Jurk en ThingsThatTick zou ik het er ook niet voor over hebben om in de verdrukking te komen. Wat ik wel zo jammer vind is dat ik niet in staat was om daar te staan, alleen al om daar leuke persoonlijke contacten op te doen met de echte liefhebbers, maar het is niet anders. Geen idee hoeveel er geproduceerd zullen gaan worden van dit model, maar er is een kans dat je over een paar weken gewoon zo’n horloge daar kan kopen (hoop ik). Maar respect voor @Jurk en @ThingsThatTick hoe ze het hebben aangepakt. En hoe blij moet je wel niet zijn als je een broer als ThingsThatTick hebt, echt heel tof :+1:.

Maar wil natuurlijk iedereen feliciteren die er 1 bemachtigd heeft en wens ze allen veel draagplezier. En die handelaren die daar stonden mogen van mij allemaal de boom in.

We zullen ze t.z.t. wel voorbij zien komen op het forum en dan grijp ik (misschien) mijn kans, eerst maar even de ervaringen afwachten.

4 likes

Zeker!

:rofl: Na 14 uur wachten wil je hem dan ook hebben ook.

Veel mensen die in de rij stonden waren ook geen echte liefhebbers. Veel toch voor de snelle winst. Of misschien ook wel een deel liefhebbers die door de prijzen dachten ‘eerst cashen en dan zien we wel weer’. Als ze straks wel gewoon in de winkel liggen is de kans weg. Dus het is waarschijnlijk nu of niet.
Ik hou hem iig. Zeker door het verhaal.

Dit heeft mij ook gesterkt dat ons plan goed was en het ook zo had moeten gaan (en binnen andere sectoren zoals sneakers de norm). Maar helaas liep het dus anders. Fijn dat het iig in Rotterdam wel lekker liep en @anon48992708EV tezamen met anderen niets anders dan een topavond hadden.

Dank! Was sowieso een avontuur.

Plaatje voor de sfeer:

18 likes

Je hebt er iig een moonswatch eraan overgehouden. Lullig voor nummer 200 oid. Wel alle shit, geen na . :rofl:

1 like

Klopt. Maar ik denk dat we tot 0500 uur nog onder de 100 zaten. Vanaf 0600 uur werd het gekkenhuis. Toen was het ook schrijven als een malle. Voor we het wisten zaten we op 300.

2 likes

Ja dan wacht ik nog een paar maanden of een half jaar, of een jaar. Alsof we niet allemaal genoeg horloges hebben om te dragen…waarom moeten mensen tegenwoordig alles meteen hebben? Is het horloge minder mooi als je hem over een half jaar pas hebt?

1 like

Ik denk dat mensen doorgaans onderschatten hoe Amsterdam het slechte in de mens naar boven haalt :man_shrugging:t2:

geintje natuurlijk

eigenlijk niet, asociaal dorp…

9 likes

Yep … hier zijn we duidelijk wat eigenzinnig. Dat kan niet iedereen waarderen. Netjes in de rij staan is niets voor ons :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Zeker niet, echter dit worden geen horloges die je zomaar kunt kopen. Deze zullen niet vrij beschikbaar zijn over 1 week, 1 maand of 1 jaar…the hunt is nu gewoon on totdat ze met de productie stoppen en dan is het gewoon de marktprijs betalen (tussen de 500 en 5000 euro). Dit is een gimmick voor beide merken, ze gaan er echt geen miljoen van maken. Ze zullen er nog 2 of 3 kleine batches van maken en dan is het klaar.

Wij zijn ‘liefhebbers’ en voelen een soort voorrecht om deze horloges als eerste te mogen dragen omdat we echte liefhebbers/kenners zijn en geen handelaren, snellewinstpakkers of plakmerkplebs…:wink:

Hence de emoties, ferme taal en heerlijke avonturen in nachtelijk 010/020

1 like

Jawel

Dit horloge is best plakmerkachtig

Ik wed je 250 euro van niet, als jij over 3 maanden (zeg 28 juni) een nieuwe ‘Uranus’ kan kopen voor list dan krijg je hem van mij, zo niet dat maak je 250 euro naar mij over…

2 likes

Bij d volgende slag in de Kalverstraat ben ik erbij :crossed_fingers:

3 likes

Hebben de verhalen van @Jurk je warm gemaakt? :stuck_out_tongue:

2 likes

Wedden is haram :stuck_out_tongue:
Anyway, of het nou 3 maanden duurt, of 6 maanden, of een jaar, deze goedkope plastic horloges zijn a) makkelijk in bulk te produceren als swatch/omega dat wil) b) het niet waard om zoveel moeite voor te doen.
Serieus, ik sta versteld van de hype die iedereen om deze kermishorloges creëert. En uiteindelijk wil iedereen er een paar hebben in de hoop dat ze niet meer geproduceerd gaan worden om ermee te cashen op termijn. Je kan mij niet wijs maken dat mensen op dit forum die echte omega’s, iwc’s, rolexen etc. hebben zooooo graag deze plastic rommel (want dat is het) willen hebben om te dragen. maar de mond vol hebben van termen als liefhebberij, hobby blablalbla. En maar afgeven op de ‘scalpers’ terwijl ze kennelijk geen haar beter zijn, want

Hier gaat het om

2 likes

Ik kan je zeggen, ik heb momenteel geen zin meer in een ‘serieus’ horloge van 20 x meer geld. De horlogewereld was sowieso veel te serieus geworden. Dit was mijn queue. Veel plezier en fun voor weinig cash.

4 likes

Jij hebt genoeg vintage gehad om te weten dat je bij vintage in deze prijsklasse mooie dingen met geweldige kwaliteit koopt. :innocent:

3 likes

Tot Tudor een nieuwe bb58 GMT dropt over 24 uur…:scream:

Ach ik snap het ook wel, niemand wil mijn vakantie spekken :rofl:

En er zijn geen andere horloges, voor hetzelfde geld, met een beter uurwerk en afwerking waarvoor je niet 24 uur voor een winkel hoeft te liggen? Ik vind het allemaal prima hoor, maar ik word een beetje moe van deze bullshit eromheen. Iedereen wil dat horloge alleen vanwege de speculatie op waardevermeerdering. Klaar. Net als die zogenaamde verfoeide scalpers

2 likes