De NA van mevr. BLRO is een JLC.

En het is een Quartz… :grimacing:

Mijn vrouw heeft de afgelopen jaren moeten aankijken hoe ik mij helemaal verlies in horloges. In positieve zin, dat wel. Mijn avontuur begon eigenlijk door haar. Zij wilde een horloge hebben dat ze ergens in de etalage had zien liggen. Een vintage TT Rolex Datejust. Toen de tijd vond ik het een achterlijke aankoop, wat een hoop geld voor zo’n oud ding! En Rolex is toch voor ordinaire mensen? Maar uiteindelijk toch gehaald. En zelf behoorlijk verliefd geworden op haar horloge. Kort daarop volgde mijn eerste serieuze horloge, een blauwe Datejust.

Ondertussen heb ik zelf een leuke verzameling horloge opgebouwd. Met alle support van mijn vrouw, die moedigt het gelukkig alleen maar aan. We houden beide van mooie spulletjes, en die kunnen best kostbaar zijn.

Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee om weer een nieuwe Rolex te kopen. Hoewel het een groot bedrag blijft, als je er ooit vanaf wilt krijg je er vaak het zelfde en soms zelfs meer voor terug. Dat is bij de horloges die mijn vrouw mooi vind anders. De techniek boeit haar niet. Als het maar mooi is…

En daar liep het een beetje vast. Want hoewel we er beide over uit waren dat ze wel weer toe is aan nieuwe horloges, had ik wil moeite met de horloges waar zij haar oog op had laten vallen. Een volledig gouden Cartier Panthere, een JLC Reverso in een gek kleurtje, de haast onmogelijk verkrijgbare Tiffany OP 36 en de achterlijk dure AP Royal Oak en dan met briljantjes.

In het geval van de AP had ik haar al snel duidelijk gemaakt dat als er ooit een komt, het er eentje met mechanisch uurwerk moet zijn. Want je gaat toch niet zo’n duur horloge kopen met een Quartz uurwerk? En ook bij die andere modellen had ik moeite met Quartz.

Nou heeft mijn vrouw een boekje waarin ze plaatjes plakt met dingen die ze mooi vind. Kinderlijk-schattig. Maar ook wel makkelijk als je een cadeautje moet organiseren. In dat boekje trof ik dit aan:

Die Jaeger met het Quartz uurwerkje. Ik vond het altijd wel een leuk ding, maar een moeilijk kleurtje en dat uurwerk had ik moeite mee. In de tussentijd heb ik mij wel een beetje verdiept in Quartz. Ik heb wat forumleden gesproken, en ben er achter gekomen dat het ook best mooie technologie kan zijn.

Recent heb ik een Royal Oak voor mijzelf besteld. Ook voor mevrouw BLRO eentje besteld, toch maar een mechanische. Ik wil wel door dat raampje aan de achterkant kunnen kijken. De briljantjes hebben we daardoor laten schieten. Ik merkte dat ze daar toch wel een beetje moeite mee had.

Afgelopen vrijdag pushte Jaeger Lecoultre nog eens die rode reverso op Instagram. Mijn vrouw stuurde het naar mij door, van mooi he? Vervolgens keer ze op de site: niet meer te bestellen.:scream:

Ik vond het echt rot voor haar. Snel contact gelegd met JLC, maar uitverkocht en niet meer te bestellen. Na een smeekbede van mijn kant wilde ze toch nog even kijken wat ze voor ons konden doen. Er bleken er nog twee beschikbaar, de laatste twee. Maar dan moesten we die wel ophalen in de Boutique in Parijs. Dus vrijdag avond in de auto gesprongen!

We zaten nog achter zo’n plastic Quartz auto in België. Wel met een leuk kenteken:

Volgende ochtend aangekomen bij JLC Place Vendome. Mooie winkel! Uiteraard ook nog even verschillende horloges bekeken:

Maar goed, het is haar feestje. Dus werd snel haar NA aanwinst tevoorschijn gehaald:

Twee uur later liepen we naar buiten. Zij helemaal blij, ik ook helemaal blij. Ook nog een flesje meegekregen. Het was super lekker weer, dus meteen het horloge in de stralende zon kunnen bewonderen. Mijn Quartz allergie is weg, en ik ben net als bij haar eerste Datejust helemaal verliefd op haar horloge. Hij is prachtig!

168 likes

Van harte, en een Jaeger quartz is niet zo maar een quartz… prachtig!

1 like

Mooie kleur en leuk verhaal. Gefeliciteerd mevrouw BLRO met deze aanwinst.

1 like

Beiden gefeliciteerd. Prachtige rapportage met mooie foto’s. Inderdaad veel kwats over Quartz.

Enjoy!

1 like

Gefeliciteerd met dit prachtig uurwerk!

1 like

Prachtig hoor :ok_hand: Echt een heel chic en sierlijk horloge. Goede maatvoering ook voor een vrouwenpols.

1 like

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, en ook gefeliciteerd dat jullie beiden zoveel plezier kunnen/mogen beleven aan elkanders hobby, gaat heel vaak wel anders :sob:

3 likes

Schitterend horloge en super leuk verhaal. Leuk dat jullie allebei zo enthousiast zijn over horloges en dat kunnen delen.

2 likes

Prachtig!!! :star_struck:

1 like

Leuk verhaal en een prachtig horloge :ok_hand:t2:
Gefeliciteerd!

1 like

Chic horloge. :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst voor de vrouw!
Van harte

1 like

Sjiek sjiek! Of eigenlijk chique chique!

Van harte aan de vrouw! :ok_hand:

1 like

Super stijlvol, gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd en een leuk verhaal! Zo maak je nog eens wat mee :smiley:

1 like

Mooi, niets mis met quartz.

1 like

Prachtige aanwinst :star_struck: Veel draagplezier @mevrouw BLRO :+1:

1 like

Woei, wat een gaaf horloge! Gefeliciteerd met deze meer dan fabuleuze aanwinst.

1 like

Schitterend cadeau!

1 like

Mooi hoor !

1 like