Dit is het stukje waar jij je voordoet als een redelijk mens en uit hoofde van je functie alhier neem ik aan dat je namens alle mods, tussen wie ik ook wel andere redelijke heerschappen (helaas geen dames) heb gezien spreekt.
En hier zien we, in de volgende zin al, de harde, onbuigzame, onverzoenlijke en onredelijke mod.
Wat zou er gebeuren als je met het team besluit om de initiële weging van de feiten eens onder de loupe te nemen,… Proberend het grappige te zien, compassievol oog hebbend voor de wensen van anderen, voor het feit dat elk mens fouten maakt, voor het feit dat Elk mens vergeving verdient (ook jij en ik), voor het feit dat meningen, zienswijzen en gevoelens kunnen veranderen, en voor het feit dat we hier niet op de wereld zijn met als grote taak om te allen tijde consequent te zijn?
Gewoon oud-Hollands voor fluiten… Het werkwoord… Het gezegde is dan ook “dansen naar het pijpen van”. Maar dat klinkt tegenwoordig niet helemaal OK meer…
Zo te zien zijn veel oudgedienden/actieve leden het totaal niet eens met de ban. HF is een actief en succesvol forum door vooral deze leden. Waarom dan de ban in stand houden?
On topic: nog nooit een horloge gekocht van Jaap maar het is een prima kerel met veel verstand van horloges
Duuuussss, als ik het goed begrijp, één van de oudste en meest gerespecteerde leden begaat een misstap, krijgt een ban, denk dat leuk en kreatief op te lossen en wordt nu voor eeuwig van het forum verbannen…
Er even aan voorbijgaand wat deze persoon in de loop der jaren heeft toegevoegd aan deze gemeenschap (denk aan de 365 horloges-serie)…
Ik durf te stellen dat in de afgelopen jaren Jaap een zeer belangrijke rol heeft vervuld binnen dit forum, voor velen! Ik merk dat vele andere oudgedienden het laatste jaar ook afgehaakt zijn. Natuurlijk hebben zij allen ongelijk, en het moderatorteam heeft gelijk. Altijd.
Tenslotte zijn al deze regels door wijze mannen bedacht, daar valt niet aan te tornen, daar mag je niet aan twijfelen, daar is geen discussie over mogelijk. Wij “mogen” hier over horloges praten en voor de rest er buiten blijven…
Weet je, ik ben vanaf 2005 lid van dit forum.
Had nog nooit een ban gekregen, tot een paar weken geleden toen ik te vroeg een advertentie up’te. Ik meldde alleen maar dat de koop niet doorgegaan was en dat het klokje weer te koop stond. Mag natuurlijk niet…communicatie hierover was niet mogelijk. Hoeft blijkbaar niet…De mod is almachtig…
Iets te vaak lees ik dat het forum geen democratie is. Nee, alsof wij dat niet iedere dag meer merken…Jaap weg, off-topic weg (hoewel er zat andere mogelijkheden geopperd zijn om het onderdeel te behouden! Nee, geen discussie mogelijk!) andere mensen gewoon weggejaagd…
Afgezien nog van de steeds vaker bedroevende kwaliteit van de topics, komen er steeds meer regeltjes waar iedereen zich maar aan heeft te houden.
En als dat gaat over het elkaar beledigen heb ik daar vrede mee, het is tenslotte niet de bedoeling elkaar af te lopen zeiken, maar als dat om formele regeltjes gaat heb ik daar wel moeite mee. Communicatie, heren! Daar staat of valt alles mee! Het gaat niet aan om alleen maar beslissingen te nemen zonder toelichting. Het forum, dat zijn wij allen. Dacht ik. Blijkbaar niet…
En geef mij nu dan maar die ban tot 2044, want ik ben er helemaal klaar mee.
Het is blijkbaar een hele eer dat ik nu al 11 jaar hier heb rond mogen lopen, en ik moet mij er verder buitenhouden. Welnu, dat zal ik doen.
Wat ik me afvraag, Marco, is of wij alle informatie hebben, voor zover wij daar natuurlijk mogen weten, die tot deze beslissing heeft geleid? Ik kan me dit bijna niet voorstellen gewoon.
Dat zou zonde zijn, Dick. Ik ben het inhoudelijk echter geheel met je eens en hoop dat de mods tot inzicht komen. Beter ten halve gekeerd dat ten hele gedwaald.
Hoe we ook over de mods denken, ik ben ervan overtuigd dat de meeste oude leden hier zijn weggelopen door de snel achteruitlopende kwaliteit van de postings, en de grote bekken van newbees die hier net een jaartje rondwandelen. Ik ben hier in oktober 10 jaar, maar als het niet langer wordt is het vooral daarom.
Is een goed beginsel uit het strafrecht niet “proportionaliteit”? Snap de bans zeker en ben blij met de mods hier! Ze zorgen ervoor dat het hier niet onspoort en het HF een fijne plek is en blijft. Maar als ik zo de reacties hier lees is het dan geen tijd voor een goed gesprek met dit lid en een mildere ban in combinatie met een voorwaardelijke straf?