De nalatenschap van opa

Kort geleden is mijn opa op 97 jarige leeftijd overleden.
Een respectvolle en belangrijke man in mijn leven.
Als kleine jongen ging ik altijd met hem mee struinen over de markt opzoek naar dat ene pareltje of even window shoppen bij de plaatselijke juwelier.
Ik denk dat bij die momenten ook de eerste zaadjes zijn geplant voor deze mooie hobbie.

Tot mijn grote verbazing kwamen mijn ouders vanmiddag even langs met een tas vol…
Het was de oude collectie van mijn opa.

Pak 'm beet een stuk of 35 horloges.
Veelal exemplaren welk hij de laatste jaren bij de kringloop op de kop had getikt.

Tussen dat alles lag ook zijn oude Seiko.
Die herken ik nog van vroeger.
Zijn “meest” gedragen horloge welk ik vroeger maar al te vaak even moest passen.

Na het afhalen van de afgesleten lederenband kwam het nodige vuil tevoorschijn.
Ik ben al bezig geweest met een houten sateprikker.
Zijn er nog meer eenvoudige manieren om dit schoon te maken.

:tophat:

95 likes

Wat een prachtige Seiko! Emotionele waarde uiteraard onbetaalbaar maar objectief gezien ook echt een mooi horloge.

3 likes

Wattenstaafjes, zilverpoets. Maar beter nog even in de ultrasoon (zonder uurwerk uiteraard). En als je hem gaat dragen zou een beurtje bij een horlogemaker geen kwaad kunnen.

Wat mooi om zoiets te krijgen als herinnering. Koesteren!:heart:

5 likes

Nog gecondoleerd.

Een zachte beetje vochtige tandenborstel zou je kunnen proberen.

1 like

Nog gecondoleerd met het overlijden.
En veel plezier met de erfstukken :+1:

1 like

Uurwerk uit de kast en in de ultrasoon…

Gecondoleerd met het verlies van een -zoals het klinkt- fijne opa.

1 like

Gecondoleerd. Koester de mooie herinneringen.

1 like

Sterkte met het dragen van het verlies :pray:
Leuk dat jij iig de collectie hebt gekregen. Borsteltje wil ook wel helpen bij het schoonmaken, maar het beste is de kast in de ultrasoon te doen.

1 like

Gecondoleerd, maar wel heel mooi dat je de Seiko in ere wil herstellen.

1 like

Gecondoleerd, wel een hele respectabele leeftijd zeg.
De Seiko van je opa is een heel mooi bezit. Schoonmaken, een service en dit horloge, dat een onverwoestbaar 7005 uurwerk heeft, gaat nog heel veel jaren mee.

1 like

Ik vind dit een prachtig verhaal.
Sterkte met het verlies en koester de herinneringen!

1 like

Mooi verhaal en ga hem vooral dragen.

1 like

Respectabele leeftijd! Al zal het verlies daarom niet minder zwaar zijn. Gecondoleerd!

1 like

Mijn beste,

Dat de koestering van de herinnering,
de troost mag blijven van het verlies.:rose:

En de horloges van Opa,
moge je hieraan (om de pols) verbinden.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Baby tandenborstel

1 like

Gecondoleerd.
Mooi dat je het horloge hebt.

1 like

Gecondoleerd met het verlies van je opa. Die Seiko is zo’n mooie toevoeging aan je collectie. Die verdient een beetje aandacht van de horlogemaker en dan heb je zoveel draagplezier in het vooruitzicht. Droeg zelf afgelopen week nog de Indus van mijn opa. Gekregen van hem toen ik zeven was en inmiddels 48 jaar onderdeel van mijn bescheiden collectie. Memories…

1 like

Gecondoleerd. Mooie herinnering. Hoop dat je 'm met trots nog vele jaren mag dragen. Prachtig exemplaar.

1 like

Gecondoleerd met het verlies.
En ik hoop dat je het horloge in ere mag dragen!!!

1 like

Innige deelneming met het verlies van je opa. Veel sterkte gewenst! Wat een leuke verrassing dat je ouders nog met zo’n paketje afkomen. Wie weet wat er nog te voorschijn kan komen. Alvast veel draagplezier met de Seiko en verkoop deze maar niet.

1 like